AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1 Del Skrevet 4. oktober 2024 Planen er å pusse opp stue/kjøkken om 2 år, så ønsker å prøve ut litt forskjellig mens vi venter, for å se hva vi liker. Jeg ønsker en spilevegg der vi har tv, problemet er at det fra før er store panel(flate) med nagler til pynt (!!) der. Listene rundt er breie/tykke så jeg ser for meg at vi sparer mye tid om vi bare legger noen plater over panelet, maler det svart og kapper til spiler som går oppå der igjen. Problemet er at jeg ikke blir klok på hvilke plater vi burde gå for? eller finnes det andre enkle og rimelige forslag? Ferdig plater er ikke aktuelt. Anonymkode: cde33...184 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #2 Del Skrevet 4. oktober 2024 Jeg vurderte det også for en tid tilbake, da jeg monterte en massiv spilevegg i stua (8 x 4,5m) Men fant ut at jobben med å lage en spilevegg var veldig mye større enn å kjøpe ferdige plater. Og prisen ble ikke lavere, siden eikespiler av god kvalitet ikke er billig. De er ofte vindskeive også. Så jeg endte med å kjøpe plater likevel Anonymkode: 65c60...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 4. oktober 2024 #3 Del Skrevet 4. oktober 2024 Harmoni Trespile fingerskjøtt furu 21x043x2390 hvitpigmentert | Maxbo Harmoni Trespile fingerskjøtt eik 21x043x2390 lett hvitpigmentert | Maxbo Spiler i furu koster 62kr pr løpemeter, og eik 124kr/løpemeter, så det blir fort ganske dyrt å lage spilevegg med løse spiler. For eik blir det fort 300kr pr spile, og legger man dem passe tett går det fort 15 spiler pr løpemeter. Det resulterer i en kostnad på 4500kr pr meter vegg. Det finnes billigere butikker enn Maxbo, det var bare den første butikken jeg fant med priser på spiler i 21x43mm spiler Med forbehold om noe regnefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #4 Del Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vurderte det også for en tid tilbake, da jeg monterte en massiv spilevegg i stua (8 x 4,5m) Men fant ut at jobben med å lage en spilevegg var veldig mye større enn å kjøpe ferdige plater. Og prisen ble ikke lavere, siden eikespiler av god kvalitet ikke er billig. De er ofte vindskeive også. Så jeg endte med å kjøpe plater likevel Anonymkode: 65c60...bef newman01 skrev (3 timer siden): Harmoni Trespile fingerskjøtt furu 21x043x2390 hvitpigmentert | Maxbo Harmoni Trespile fingerskjøtt eik 21x043x2390 lett hvitpigmentert | Maxbo Spiler i furu koster 62kr pr løpemeter, og eik 124kr/løpemeter, så det blir fort ganske dyrt å lage spilevegg med løse spiler. For eik blir det fort 300kr pr spile, og legger man dem passe tett går det fort 15 spiler pr løpemeter. Det resulterer i en kostnad på 4500kr pr meter vegg. Det finnes billigere butikker enn Maxbo, det var bare den første butikken jeg fant med priser på spiler i 21x43mm spiler Med forbehold om noe regnefeil Takk for svar! Det var furu som var tanken, siden det kun skal stå oppreist i maks 2 år. Men da får jeg holde utkikk på eventuelle tilbud på ferdig plater isteden. Anonymkode: cde33...184 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 4. oktober 2024 #5 Del Skrevet 4. oktober 2024 Om du har tilgang på en planhøvel og bordsag kan du også lage egne spiler av større materialer. Om det uansett skal ned om 2 år er det antagelig ikke krise om det ikke er helt perfekt sluttresultat heller. Går sikkert an å bruke 2"8" hvitt treverk som kappes og høvles til egnede spiler, som beises eller oljes etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #6 Del Skrevet 5. oktober 2024 Megaflis har tilbud: https://www.megaflis.no/gulv-vegg--tak/spileplater/plater/lind-akustikk-spileelement-hasle-14-spiler-2420x600x21 Anonymkode: 7b67b...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #7 Del Skrevet 5. oktober 2024 Badstupanel er smale, og kan brukes. Ser litt "spilete" ut med beis. Litt billigere. Panelte to vegger med det, og beiset relativt mørkt, ble veldig fint og kostet ca 4000 for material. Men dette var to vegger da. Anonymkode: 35d2c...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå