Gå til innhold

Bekymret for 13-åringen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på 13 som altså går i 8. klasse. Jeg hører stadig vekk fra andre mødre at de krangler med døtrene sine daglig, døtrene mener mødrene ødelegger livene deres, det er drama, flyr ute på kveldene og roter seg oppi ting osv. Jeg har aldri opplevd dette og har en veldig rolig datter. Har en liten og tett vennegjeng som faktisk ikke finner på tull og tøys. De holder for det meste på for seg selv. Krangler så og si aldri med datteren min, hun har aldri skreket til meg osv. 

Men en ting bekymrer meg! Jeg tror hun er blitt veldig interessert i sex. Vi har alltid hatt åpen dialog om det meste, men hun vil jo klart ikke snakke om dette. Vi har allikevel tatt praten om å ikke ligge med den første og beste, at man bør vente til man er klar, prevensjon osv. De har også hatt seksualundervisningen på skolen. De skulle egentlig ha den i 9. klasse, men det var så mange som spurte om det at de tok nå i 8.

Jeg vet at de begynner tidligere enn det vi gjorde, men så tidlig? Jeg har vondt i magen og føler meg ikke klar for dette!

Anonymkode: 094ca...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bland deg inn før hun spør om råd eller at du ser at noe er galt. Dette er et område som er best å ikke vite for mye.

Anonymkode: 31a5e...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...