Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med å være (full) verge? Sykehjemmet min mor har kommet på anbefalte at jeg skulle søke om å være verge for min mor som har blitt dement. Alternativt vil det oppnevnes en offentlig verge.

Hva innebærer det i praksis for meg å være hennes verge? (Jeg bor en flytur unna...) og hva er eventuelt fordeler/ulemper med at jeg er verge kontra at det oppnevnes en offentlig verge?

Anonymkode: b9fa7...37f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du enebarn?

Anonymkode: 47b04...f97

Skrevet

Jeg har hatt jobb som offentlig verge for 12 mennesker. Fleste oppdrag var å erstatt  verger i familieforhold.  Barna som verge?  2 av mine oppdrag var det barn som var verge. Det ble mye søskenkrangling. Jeg anbefaler offentlig verge.

Anonymkode: 9c1e0...f8c

Skrevet

Dersom du har søsken anbefaler jeg offentlig verge.

Anonymkode: b3969...ebf

Skrevet

Det er meg og min bror, og broren min vil absolutt ikke ta på seg ansvaret for å være verge og er 110 % glad for at jeg gjør det.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har hatt jobb som offentlig verge for 12 mennesker. Fleste oppdrag var å erstatt  verger i familieforhold.  Barna som verge?  2 av mine oppdrag var det barn som var verge. Det ble mye søskenkrangling. Jeg anbefaler offentlig verge.

Anonymkode: 9c1e0...f8c

Kan du si noe om hva det innebærer i praksis? Hvor mye jobb/hva gjør en osv. Jeg bor som sagt langt unna også så må være sikker på at det går an å gjøre på avstand.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...