AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1 Skrevet 4. oktober 2024 Er det noen her som har erfaring med å være (full) verge? Sykehjemmet min mor har kommet på anbefalte at jeg skulle søke om å være verge for min mor som har blitt dement. Alternativt vil det oppnevnes en offentlig verge. Hva innebærer det i praksis for meg å være hennes verge? (Jeg bor en flytur unna...) og hva er eventuelt fordeler/ulemper med at jeg er verge kontra at det oppnevnes en offentlig verge? Anonymkode: b9fa7...37f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #2 Skrevet 4. oktober 2024 Er du enebarn? Anonymkode: 47b04...f97
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #3 Skrevet 4. oktober 2024 Jeg har hatt jobb som offentlig verge for 12 mennesker. Fleste oppdrag var å erstatt verger i familieforhold. Barna som verge? 2 av mine oppdrag var det barn som var verge. Det ble mye søskenkrangling. Jeg anbefaler offentlig verge. Anonymkode: 9c1e0...f8c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #4 Skrevet 4. oktober 2024 Dersom du har søsken anbefaler jeg offentlig verge. Anonymkode: b3969...ebf
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #5 Skrevet 4. oktober 2024 Det er meg og min bror, og broren min vil absolutt ikke ta på seg ansvaret for å være verge og er 110 % glad for at jeg gjør det. TS Anonymkode: b9fa7...37f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #6 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har hatt jobb som offentlig verge for 12 mennesker. Fleste oppdrag var å erstatt verger i familieforhold. Barna som verge? 2 av mine oppdrag var det barn som var verge. Det ble mye søskenkrangling. Jeg anbefaler offentlig verge. Anonymkode: 9c1e0...f8c Kan du si noe om hva det innebærer i praksis? Hvor mye jobb/hva gjør en osv. Jeg bor som sagt langt unna også så må være sikker på at det går an å gjøre på avstand. TS Anonymkode: b9fa7...37f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå