AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #1 Skrevet 3. oktober 2024 Han har to yngre søsken som jeg nå er ferdig med å kjøpe julekalendergaver til, men jeg er nesten blank på hva jeg skal kjøpe til gutten min på 16 år. Jeg ønsker ikke ren flaxloddkalender til han, da jeg er redd det blir litt kjedelig. Ellers så er det bare å komme med tips om gaver til pakkekalender eller andre morsomme alternativ. Jeg tenker at maks pris på kalenderen er 1500 kr. Håpet veldig på svar 🤞😊 Anonymkode: 2b324...a27 1
Ella-2 Skrevet 4. oktober 2024 #2 Skrevet 4. oktober 2024 Levis-sokker, Levis-boxere, vanlige sokker, vanlige boxere, flaxlodd, sjokolade, en kul kopp, drops, gavekort på spill, vips 20 kr., julehefte, deodorant, såpe, badeskum(Rituals har f. eks. reisesett som kan deles opp), strikkevanter man kan bruke på telefonskjermen. Nye av dette er en del dyrere enn det som kanskje bør brukes på en adventskalender, nen man kan jo f. eks. la de dyreste gavene dekke 2-3 dager. Det har vi pleid å gjøre de siste årene etter at barna mine ble mer voksne. Så får de noen ting som er nyttige og kan brukes. Har ikke sluttet enda jeg, selvom barna mine er blitt studenter. Den ene har flyttet hjemmefra. Vi synes det er koselig 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #3 Skrevet 4. oktober 2024 Ella-2 skrev (7 timer siden): Levis-sokker, Levis-boxere, vanlige sokker, vanlige boxere, flaxlodd, sjokolade, en kul kopp, drops, gavekort på spill, vips 20 kr., julehefte, deodorant, såpe, badeskum(Rituals har f. eks. reisesett som kan deles opp), strikkevanter man kan bruke på telefonskjermen. Nye av dette er en del dyrere enn det som kanskje bør brukes på en adventskalender, nen man kan jo f. eks. la de dyreste gavene dekke 2-3 dager. Det har vi pleid å gjøre de siste årene etter at barna mine ble mer voksne. Så får de noen ting som er nyttige og kan brukes. Har ikke sluttet enda jeg, selvom barna mine er blitt studenter. Den ene har flyttet hjemmefra. Vi synes det er koselig Takk for tips ☺️ Ja, jeg synes det er hyggelig å stelle til for barna selvom de har blitt store. Det er en tradisjon som de setter stor pris på. Til og med mange godt voksne synes jo kalendere er morro, og en koselig ting i førjulstiden 🥰 Anonymkode: 2b324...a27 2
Ella-2 Skrevet 4. oktober 2024 #4 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk for tips ☺️ Ja, jeg synes det er hyggelig å stelle til for barna selvom de har blitt store. Det er en tradisjon som de setter stor pris på. Til og med mange godt voksne synes jo kalendere er morro, og en koselig ting i førjulstiden 🥰 Anonymkode: 2b324...a27 Ja, enig🥰 Finnes jo masse kalendere til voksne på markedet nå.
Maleficenta Skrevet 4. oktober 2024 #5 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han har to yngre søsken som jeg nå er ferdig med å kjøpe julekalendergaver til, men jeg er nesten blank på hva jeg skal kjøpe til gutten min på 16 år. Jeg ønsker ikke ren flaxloddkalender til han, da jeg er redd det blir litt kjedelig. Ellers så er det bare å komme med tips om gaver til pakkekalender eller andre morsomme alternativ. Jeg tenker at maks pris på kalenderen er 1500 kr. Håpet veldig på svar 🤞😊 Anonymkode: 2b324...a27 Syns flaxkalender holder lenge for en på 16. Altså ellers hva skal man putte i kalenderen til en så stor gutt? Boxere, sjokolade, sokker eller annet godteri er det jeg kommer på 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #6 Skrevet 4. oktober 2024 Gi han en sjokoladekalender til 20 kr. Anonymkode: 7a9ea...157 1
Lengz00 Skrevet 4. oktober 2024 #7 Skrevet 4. oktober 2024 Jeg pleier lage adventskalender til guttene jeg bor i kollektiv med (de er for øvrig i alderen 20-29 år, så er ikke til å stikke under en stol at noen av gavene de får er flytende og egnet for de over 18 altså😅), og her i huset har det blitt en hyggelig førjulstradisjon! Jeg pleier å gjøre det litt escape-room-aktig med diverse gåter og oppgaver hvor alle må samarbeide for å få tak i det som er dagens gave også🙂 Her er noen tips fra meg basert på hva de har fått + hva som kanskje kan egne seg for din sønn dersom han interesserer seg for noe av det på lista: -Sokker -Boxere -T-skjorter -Diverse sjokolade/godteri (ofte jule-relatert) -Gavekort på filmkveld (Polarekspressen, Arthurs Julegaverace) med boller og kakao -Popcorn/chips/peanøtter og julebrus -Kopp med spesielt preg (navn, bilder etc) -Glass med inngravert navn (kjøpte en graveringsmaskin på Jula, veldig kjekk å ha!) -Brettspill -Kaffe/te/kakao på pinne (tilpasset hva hver enkelt har likt) -Flaxlodd -Luke 1 inneholder alltid en skrapekalender her i huset -Gavekort på kino for 2 eller flere -Bøker, både fakta/fag og humor -Ting som er aktuelle å bruke på skolen (her er mulighetene mange basert på hvilken linje man går!) -Pepperkakeutstyr (deig, utstikkere, nonstop, melis, så her har vi hatt bakedager, men det kan jo veldig gjerne gjøres som en familieaktivitet også!) -Dropskoke-utstyr (vi har alltid juleverksted og lager alltid aaaalt for mange kilo drops! Kjempekjekk aktivitet som blir fine julegaver!) -Gavekort på andre aktiviteter (basert på interesser, f.eks bowling, ridetur, fangene på fortet, escape room, her er det jo bare å søke litt på hva som finnes i nærområdet og som er av interesse for gave-mottakeren) -Konsertbilletter -Julehefter -Hobbypakker (Panduro selger små DIY-pakker med utstyr til å lage julepynt) -Såpe/pleieprodukter (her i huset har merket Bulldog slått godt an!) -Yoghurt-cup (plastkopp med plass til yoghurt, musli/granola og med skje, veldig praktisk å ta med seg på farten, her er de i daglig bruk!) -Bivoksplater og veke til å lage bivokslys (så... det er ingen hemmelighet at kollektivet her pleier å gi bort hjemmelagde gaver til familien😇) -Skrivesaker av forskjellig slag Andre aktuelle ting for din sønn kan også være ting som f.eks penger (alltid kjekt å ha!) eller utstyr som kan spares til han en dag flytter hjemmefra for å studere (kjøkkenutstyr etc). Har også funnet en del tips når jeg har søkt på nett etter kalendertips til voksne og gutter (men som ikke har vært like aktuelle for de jeg bor med), så vil anbefale å søke litt rundt der også!😄 Lykke til!😄 For ordens skyld: Jeg er K35, med to brødre på 33 og 31, og mamma pleier fortsatt å lage pakkekalender til oss, noe vi fortsatt setter stor pris på selv om vi er voksne!❤️ Så alle sure oppstøt om at "pakkekalender er for barn/bare gi sønnen din noe billig som gjør at forskjellsbehandlingen blir åpenbar mellom han og småsøsken/han trenger ikke" etc er det jo bare å overse - hvis du ønsker å gjøre noe hyggelig for din sønn så GO FOR IT, han kommer til å sette stor pris på omtanken både nå og senere!🤩 Folk er forskjellige, og du kjenner din sønn best!😁 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 1.28): Han har to yngre søsken som jeg nå er ferdig med å kjøpe julekalendergaver til, men jeg er nesten blank på hva jeg skal kjøpe til gutten min på 16 år. Jeg ønsker ikke ren flaxloddkalender til han, da jeg er redd det blir litt kjedelig. Ellers så er det bare å komme med tips om gaver til pakkekalender eller andre morsomme alternativ. Jeg tenker at maks pris på kalenderen er 1500 kr. Håpet veldig på svar 🤞😊 Anonymkode: 2b324...a27 Vipps kalender er uten tvil det mest populære her og sykt enkelt for oss også Anonymkode: cf9f6...26e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #9 Skrevet 11. oktober 2024 Har du sjekket kalendre på CoolStuff.no? De pleier å ha endel til gutter/menn 🙂 Anonymkode: 8d9f8...ff1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #10 Skrevet 11. oktober 2024 Jeg har flere tenåringsbarn og har gått bort fra pakkekalender. I stede for får de adventskalender med én større gave hver søndag i advent. Da får de dyrere gaver, f.eks dyre klær, spill til PS eller andre ting de trenger/ønsker seg. Det er så ekstremt mye enklere og bedre og blir satt mye større pris på. i tillegg har de selvfølgelig en vanlig godterikslender Anonymkode: 95e5b...cf6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #12 Skrevet 11. oktober 2024 Med fare for å gjenta de andre, men jeg ville tatt turen til Normal og kjøpt en del "hverdagsgreier" og godteri: dusjsåpe shampo balsam deodorant parfyme (de har noen gode dupes der til en rimelig penge) tannbørste+tannkrem sånn hylse som man har tannbørsta i når man er på tur sjokoladeplater av forskjellig slag div annen godis noe litt morsomt julepynt-stæsj som han kan ha på rommet sitt (sjekk også Europris, Nille, Rusta osv for denne typen ting) Mange av disse tingene er veldig rimelige, men da kan du jo fylle på med litt dyrere ting fra andre butikker innimellom, og likevel holde deg innenfor budsjettet. Dyrere ting kan være: noe som han trenger i forbindelse med en hobby tilbehør til mobilen (deksel, kortholder...) spill (gaming) litt mer fancy såpe, deo eller parfyme enn man får på Normal Anonymkode: 0b06d...0ec 2
A-mamma Skrevet 11. oktober 2024 #13 Skrevet 11. oktober 2024 Har gutt på 15 år. Tradisjon tro får han julegenser 1.desember. Han får ting han trenger f.eks. sokker, ullsokker, lue, hansker, tannbørste, shampoo, dusjsåpe, refleks osv. Andre ting: brusboks, nøtter, tyggegummi, pynt til pepperkakehuset vi lager, popcorn, liten boks med pringels. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #14 Skrevet 11. oktober 2024 Her i huset ønsker tenåringene seg tyggegummi (!!!) i mange av adventskalendergavene. Så det blir en del dager med det. Tradisjonen er tannbørste og tannkrem1.desember. Ellers går det i litt små godis, kjøper gjerne en 3-pk sokker som deles på 3 gaver, boksere, små versjoner av hår/duft/kremer etc., flaxlodd. Til jenta er det enklere med lipgloss, små sminkegreier, rom- og kroppsspray osv. Anonymkode: 5f1aa...72f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #15 Skrevet 11. oktober 2024 My little pony figurer? Pokemon kort? Lego? Neglelakk? Proteinshake? Perler? Sokker? Sjokolade? Te? Energidrikke? Kart over turløyper? Skismøring? Puslespill? Det er ganske vanskelig å gjette seg til hva han vil like når du ikke gidder nevne noe som helst om hvilke interesser han har... Anonymkode: 96d58...145
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #16 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): My little pony figurer? Pokemon kort? Lego? Neglelakk? Proteinshake? Perler? Sokker? Sjokolade? Te? Energidrikke? Kart over turløyper? Skismøring? Puslespill? Det er ganske vanskelig å gjette seg til hva han vil like når du ikke gidder nevne noe som helst om hvilke interesser han har... Anonymkode: 96d58...145 Ingen 16 åringer liker My little pony da Anonymkode: 804f4...610 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #17 Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 1.28): Han har to yngre søsken som jeg nå er ferdig med å kjøpe julekalendergaver til, men jeg er nesten blank på hva jeg skal kjøpe til gutten min på 16 år. Jeg ønsker ikke ren flaxloddkalender til han, da jeg er redd det blir litt kjedelig. Ellers så er det bare å komme med tips om gaver til pakkekalender eller andre morsomme alternativ. Jeg tenker at maks pris på kalenderen er 1500 kr. Håpet veldig på svar 🤞😊 Anonymkode: 2b324...a27 Hadde spurt han om han vil ha kalender, eller om han har noe han sparer til som du kan spytte inn 1500 på Anonymkode: b2cbb...9dd 1
Sciurus Skrevet 13. oktober 2024 #18 Skrevet 13. oktober 2024 Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Sciurus, mod
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #19 Skrevet 6. november 2024 Trekker opp denne for å se om det er flere som har gode tips. Det var mye fint her allerede! Gleder meg til å starte med kalenderen til min sønn. Anonymkode: 7198e...805
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #20 Skrevet 7. november 2024 Min 16 åring får bare flexkalender i år, men han har aldri ønsket pakkekalender så vi legger heller penger på julegave til han. Jeg liker forslaget om å gi en gave hver advent. Anonymkode: b6f68...080 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå