AnonymBruker Skrevet 3. oktober #1 Del Skrevet 3. oktober Hvordan må man stave navnet for at det skal uttales på norsk ALISE og ikke Æliss? Anonymkode: d5767...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #2 Del Skrevet 3. oktober Alise, kanskje? Anonymkode: b8d95...819 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #3 Del Skrevet 3. oktober https://www.babyverden.no/navn/alise/ Anonymkode: 4b63c...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #4 Del Skrevet 4. oktober Ville skrevet Alise. Fint navn Anonymkode: 45f17...a61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #5 Del Skrevet 5. oktober Alice uttales Alise på norsk, jeg forstår ikke problemet Anonymkode: 9eeb2...e15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #6 Del Skrevet 5. oktober Jeg ville uttalt det Alise uansett hvordan det er stavet. Er jo ett navn som har vært i bruk i Norge i flere generasjoner nå. Anonymkode: bcc25...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #7 Del Skrevet 5. oktober Jeg hadde uttalt Alise slik det skrives, Alice hadde jeg uttalt Ællis/Allis Anonymkode: 96f72...208 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 5. oktober #8 Del Skrevet 5. oktober Min bestemor, født på starten av 1900-tallet, het Alice. Det ble uttalt "Alise". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #9 Del Skrevet 5. oktober Jeg leste Alice som Alise i hodet mitt når jeg leste innlegget, men der jeg er fra, er det mest vanlig å uttale navn på den norske måten. Samme med Oliver og Annie, når jeg flyttet til Stavanger, ble alle "O li ver" til "Olli ver" og alle "Ann ni" til "Æ nie" Anonymkode: b2a1a...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #10 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg leste Alice som Alise i hodet mitt når jeg leste innlegget, men der jeg er fra, er det mest vanlig å uttale navn på den norske måten. Samme med Oliver og Annie, når jeg flyttet til Stavanger, ble alle "O li ver" til "Olli ver" og alle "Ann ni" til "Æ nie" Anonymkode: b2a1a...a31 Dette har kanskje noe med dialekten å gjøre. A på Sørvestlandet uttales vel ofte nesten som Æ, tror jeg Anonymkode: 9eeb2...e15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #11 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg leste Alice som Alise i hodet mitt når jeg leste innlegget, men der jeg er fra, er det mest vanlig å uttale navn på den norske måten. Samme med Oliver og Annie, når jeg flyttet til Stavanger, ble alle "O li ver" til "Olli ver" og alle "Ann ni" til "Æ nie" Anonymkode: b2a1a...a31 Fordi vi var/er oljehovedstaden og dermed full av engelskspråklige. Sjansen er stor for at den eller de Oliver og Annie vi kjenner fra før faktisk er Ålliver og Ænni. Anonymkode: 96f72...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #12 Del Skrevet 5. oktober Jeg har en Alice, som er oppkalt etter min mormor. Det uttales Alise, akkurat slik min mormor uttalte navnet sitt. Alise med S synes jeg bare ser rart ut - og ikke minst blir det også veldig upraktisk i utlandet. Alice med C er brukt på veldig mange språk, mens Alise med S vil veldig mange i andre land slite med å skjønne hvordan skal uttales. Anonymkode: 06fbd...240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #13 Del Skrevet 6. oktober Jeg ville skrevet Alise hvis det er sånn det skal uttales. Alice vil mange tenke at skal uttales Ællis. Anonymkode: 6d050...b15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå