AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #1 Skrevet 3. oktober 2024 Venninnen min er sprek og aktiv, men sliter også med store traumer. Hun bruker løpingen både som terapi/avkobling, men også - etter min mening - som en flukt, eller kall det gjerne selvskading. Hun har begynt å «løpe fra kaoset», og er ute tidlig og sent, bare raske turer og med mange mil ukentlig, mer enn dobbelt av det hun har til vanlig. Hun får hjelp, men har det spesielt vondt nå. Hun har ikke mange rundt seg. Bør jeg ta det opp med henne? Er jo bekymret. Hun selv er litt selvdestruktiv nå og løper gjerne til hun klapper helt sammen, av erfaring. Jeg syntes det er vanskelig å se på at hun går den veien. Vet ikke hva jeg skal evt si. hva ville dere gjort, som en god venn? Er ikke interessert i å høre ting som at jeg bare skal «la henne gå til grunne så hun kanskje forstår og lærer»-type holdninger. Jeg tror ikke det er slik vi får det bedre med oss selv. Har heldigvis gode erfaringer med at hun tar det jeg sier godt imot. Bør jeg si noe? Det er vel ikke normalt å holde på sånn uke etter uke?😞 Anonymkode: e21d9...e8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå