AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #1 Skrevet 3. oktober 2024 Fødte for tre måneder siden, og synes fortsatt jeg er ganske vid (selv om det er bedre nå enn for noen uker siden). Er «løpet kjørt» nå tre mnd etter fødsel, eller kan ting fortsatt trekke seg sammen? Gjør knipeøvelser osv. Jeg så redd for at vagina ikke skal trekke seg sammen og bli normal igjen etter fødselen, og at jeg skal forbli videre enn det jeg var. Men det er vel kanskje sånn det er å føde? Man blir aldri helt normal igjen … Anonymkode: 5f71c...fcb
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #2 Skrevet 3. oktober 2024 Trener du da? Anonymkode: e2e1e...ff8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #3 Skrevet 3. oktober 2024 Jeg er helt normal igjen. Jeg fødte en liten baby, kan kanskje ha sammenheng med det. Men 3 måneder er ikke veldig lenge siden, gi det tid. Tipper det ordner seg helt av seg selv! Anonymkode: 450dd...831 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #4 Skrevet 3. oktober 2024 Knipe knipe. Hvis du er usikker på om du trener bekkenbunnen riktig så dra til en fysioterapeut som kan dette. Jeg har MYE bedre kontakt med bekkenbunnen etter dette, og opplever at jeg er som før. Med 3 mnd er fortsatt for tidlig for å se hvordan det blir. Anonymkode: 9ab97...41e 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #5 Skrevet 3. oktober 2024 Jeg synes det gradvis har blitt bedre i løpet av det første året. Men ikke sikkert at alt blir helt som før. Anonymkode: e58c6...647
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #6 Skrevet 3. oktober 2024 Helt normalt hos meg, har født to barn Anonymkode: 6f2de...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #7 Skrevet 3. oktober 2024 Kjære deg, jeg forstår godt bekymringen din. Men tre mnd er relativt kort tid. Med mindre du hadde en veldig tøff fødsel, så blir du nok som før igjen. Jeg hadde en tøff første fødsel. Fikk problemer med fremfall og urinlekkasje. Men en tid etter fødsel nr 2, fikk jeg operasjon og er nå som før. Prøver ikke å skremme deg, men formidle at hvis du får problemer, så kan du få hjelp. Så ikke bekymre deg. Kos deg med lille og se an noen måneder til. Hvis mannen/kjæresten din stresser deg, så be ham roe seg ned og at dere må bare vente å se. Anonymkode: 36432...97a 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #8 Skrevet 3. oktober 2024 3 mnd er for tidlig å si. Jeg har født 2 barn, og min er nok permanent annerledes. Revnet en del under første fødsel, så det har nok mye å si for utseende, og så har nok vevet inni fått for hard medfart. Trener og kniper hver dag, men kan fortsatt ikke hoppe uten skvett😊 Anonymkode: 3026d...a2d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #9 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fødte for tre måneder siden, og synes fortsatt jeg er ganske vid (selv om det er bedre nå enn for noen uker siden). Er «løpet kjørt» nå tre mnd etter fødsel, eller kan ting fortsatt trekke seg sammen? Gjør knipeøvelser osv. Jeg så redd for at vagina ikke skal trekke seg sammen og bli normal igjen etter fødselen, og at jeg skal forbli videre enn det jeg var. Men det er vel kanskje sånn det er å føde? Man blir aldri helt normal igjen … Anonymkode: 5f71c...fcb Har 3 barn og det har gått seg til etter alle tre. Hadde fremfall som sto litt ut av skjeden med siste. Innen noen mnd var det ikke så ille lengre. Anonymkode: d288f...c53
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #10 Skrevet 3. oktober 2024 Helt normal her, ble egentlig trangere etter fødsel, litt ubehagelig i grunn, men ja. Trente ordentlig da, var tilbake på treningssenteret 6 uker etter fødsel senest og trente ordentlig fra 3 mnd etter (skal jo ikke løpe og hoppe før det), ordentlig bekkenøvelser som dype squats og sånn er viktig. Anonymkode: 3e37e...cf5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #11 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fødte for tre måneder siden, og synes fortsatt jeg er ganske vid (selv om det er bedre nå enn for noen uker siden). Er «løpet kjørt» nå tre mnd etter fødsel, eller kan ting fortsatt trekke seg sammen? Gjør knipeøvelser osv. Jeg så redd for at vagina ikke skal trekke seg sammen og bli normal igjen etter fødselen, og at jeg skal forbli videre enn det jeg var. Men det er vel kanskje sånn det er å føde? Man blir aldri helt normal igjen … Anonymkode: 5f71c...fcb Født tre barn, merker ingen forskjell. Du må gi kroppen litt tid. Det tar 6-12mnd før kroppen er ferdig restituert etter graviditet, fødsel +++ Anonymkode: d8908...32c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #12 Skrevet 4. oktober 2024 Ble aldri samme igjen her, ganske mye videre etter fødsel. Det skjer vel med rundt 10-25%, sammenfallende med de som får overstrekt eller skadet muskulatur. Anonymkode: 9a03c...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #13 Skrevet 4. oktober 2024 Nå vet ikke jeg om du prater om skjeden eller selve skjedeåpningen. Jeg fikk fremfall på bakre skjedevegg etter fødsel, hvor du kunne se det i åpningen slik noen over her har skrevet. Skjedeåpningen så skikkelig vid ut og jeg trodde jeg skulle se sånn ut for alltid. Etter ca. 3 mnd så begynte det sakte å gå seg til, det er nå 6,5 mnd etter fødsel og det ser mye bedre ut allerede. Åpningen er litt større enn før, (skjedekransen er ikke lenger like definert som den en gang var) men den er tilbake til "normal" størrelse. Selve skjeden er litt mer dvask enn før på bakre siden, men jeg har ikke lenger noe som syntes utenfra osv. Så det er absolutt håp for bedring her TS. Gi det tid, gjør knipeøvelser og om du ammer så kan det faktisk bli mye bedre når du slutter. (Ville dog ikke slutte å amme for den grunnen alene da). Jeg vet dette er en skikkelig sårbar tid, så vær snill med deg selv, dette går bra og det er mye hjelp å få om du skulle trenge. Anonymkode: 10bf7...984
KaraThrace Skrevet 4. oktober 2024 #14 Skrevet 4. oktober 2024 Tre måneder er altfor kort tid. Jeg trodde løpet var kjørt for meg rundt 8-9 mnd, men plutselig var det gått ett år og alt føltes mye bedre ut. Nå er det gått halvannet år og jeg kan si at alt er helt tilbake som før 🥳🥳
ellernoe Skrevet 5. oktober 2024 #15 Skrevet 5. oktober 2024 KaraThrace skrev (17 timer siden): Tre måneder er altfor kort tid. Jeg trodde løpet var kjørt for meg rundt 8-9 mnd, men plutselig var det gått ett år og alt føltes mye bedre ut. Nå er det gått halvannet år og jeg kan si at alt er helt tilbake som før 🥳🥳 Opplevde akkurat det samme her. Fremdeles rundt 8-9 måneder verken så eller føltes ting helt 100% og antok at dette var den nye tilværelsen siden alt av sår og skader angivelig hadde grodd, og så en gang fra 1 år og utover forbedret alt seg ytterligere. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #16 Skrevet 5. oktober 2024 Jeg har født tre barn, og ja det blir bra og normalt igjen. Men det kan ta litt tid. Ikke stress med det. Stol på kroppen. Anonymkode: 2c99b...48c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #17 Skrevet 5. oktober 2024 Mener du hvordan det ser ut eller lenger inn? Hos meg ser det litt mindre åpent ut nå mange år etter, men er fortsatt veldig vid inni. Åpningen har gått fra en strek til en runding, men plager meg mest hvordan det kjennes ut. Anonymkode: 9dcde...08d
Ny Bruker Skrevet 9. oktober 2024 #18 Skrevet 9. oktober 2024 Jeg mener jeg ikke merker noen endringer. Men kroppen var ikke tilbake til normalen før om 5-9 mnd etter fødselen. Gi deg god tid.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #19 Skrevet 9. oktober 2024 Dere har født barn for pokker. Selvsagt vil skjeden bli sterkt påvirket av dette. Er barnløs selv, men blir litt oppgitt. Dere har gjort noe av det største i livet, det forandrer kroppen for alltid.. Anonymkode: e99ae...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #20 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere har født barn for pokker. Selvsagt vil skjeden bli sterkt påvirket av dette. Er barnløs selv, men blir litt oppgitt. Dere har gjort noe av det største i livet, det forandrer kroppen for alltid.. Anonymkode: e99ae...aeb Nå var ikke dette nedlatende eller slemt ment jeg skulle bare ønske dere satte mer pris på kroppene deres og ikke tok forandringene tungt ❤️ Anonymkode: e99ae...aeb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå