Gå til innhold

Forlate kona på grunn av depresjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper dere får hjelp hele familien. Det er ikke lett når en partner/forelder er alvorlig syk. 

Min mann har kreft, og det er år med behandling og ettervirkninger. Det preger hele familien fysisk og psykisk. Vi går til psykolog hver for oss, pluss familieterapi. 

Anonymkode: 7cfb5...987

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ymse meninger skrev (På 5.10.2024 den 14.15):

Hva et det som gjør at pasienter stadig vekk vil slutte på medisiner som fungerer?

Det kan være mye bivirkeninger, samt at medisiner som fjerner følelsesdalene ofte også fjerner toppene. Dvs at det er mye glede som forsvinner også. Et helt flatt følelsesliv er ikke nødvendigvis så mye bedre for personen selv, selv om det kan være bedre for omgivelsene.

Anonymkode: 0ea79...af3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

https://www.sykehuset-ostfold.no/behandlinger/ketamin-mot-behandlingsresistent-depresjon/

Ketaminbehandling gjorde en jeg kjenner helt frisk fra depresjon.

Du burde google det!❤️

Anonymkode: 4f204...8f7

Endringen skjedde øyeblikkelig!

Og har vedvart.

Anonymkode: 4f204...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som både mi egen dame, og dama til alle kompiser jeg har og kollegaer. Helt normalt dette med kvinner. Skal du leve med dem må du akseptere stress, overtenking, humørsvingninger, mild depresjon og sinne. 

Anonymkode: 24bd9...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke  om jeg har gode råd. Men kan prøve å hjelpe deg å tenke litt klarere og litt kaldt. For her må du egentlig tenke din kapasitet og langtids perspektiv. Av og til kan det være lurt å gå før det blir ille,  det la da løse seg selv med litt tid.

Nr1, du kan ikke hjelpe noen som ikke er med å hjelper seg selv. Depresjon etc kam være vanskelig å komme ut av. Men hvis vedkommende har sluttet å prøve er kanskje ikke du den vedkommende trenger . Her ville jeg ha også bedt om at det blir tatt vitamin  blodprøve, slik at man kan avdekke om det er noen mangler. For det kan man bli deprimert og syk av. 

Uansett får du ikke til noe bør du dra.

Nr2. Om du ikke selv er klar for brudd. Få til særboerskap, om hun er med på det. 

Her ville jeg ha sagt noe sånt som at du ser hun trenger noe annet enn du kan gi, og at det kanskje er lettere å finne ut av om dere ikke går oppå hverandre hele tiden. Og at denne situasjonen ikke er bra for noen av dere. Og at du ønsker  å bo fra hverandre en stund men fortsette å være kjærester litt færre dager i uken. 

3. Innse at dette trekker dere begge ned, og avbryteforholdet før det blir ille. Kanskje finner dere sammen igjen etterhvert kanskje ikke. 

Jeg valgte denne løsningen selv, da min ikke ville være med på noe særboer løsning.  Så jeg dro,  før vi hatet hverandre.  Han innså etter 3 år at han tok feil, han tok grep, vi ble samnen og er nå gift og har barn. Vi  hadde ny kjæreste mellomtiden hver for oss. Det var vondt å dra, men jeg så at det var helt nødvendig.  

Anonymkode: 666af...100

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 1.20):

Folk tar for lett på ekteskap nå om dagen. I sykdom og helse og i gode og onde dager er det noe som heter. 

Anonymkode: 6cd6d...113

Ikke til man omtrent tar livet av seg....

For noen kan det nesten være slik...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 10.36):

Her må du ta på din egen oksygen maske først rett og slett! Det er ikke din jobb og fikse henne. Jeg har måttet gå fra eksen min før jeg ble psykisk syk selv. Jeg elsket han, men kom til et punkt der jeg forsto at jeg ikke kunne fortsette , da hadde jeg gått til grunne med han. Tok meg mange år å finne meg selv etterpå. Håper kona di får hjelp .

Anonymkode: 9c539...b4d

Helt sant! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres ut som både mi egen dame, og dama til alle kompiser jeg har og kollegaer. Helt normalt dette med kvinner. Skal du leve med dem må du akseptere stress, overtenking, humørsvingninger, mild depresjon og sinne. 

Anonymkode: 24bd9...cfe

Er vel heller menn som kollektivt sliter med sinne. 

Anonymkode: ad68d...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men depresjoner varer ikke hele livet. Bipolare har jo lange stabile perioder

Anonymkode: 2d7d0...cdd

Jeg har vært deprimert mer eller mindre hele livet 🤷‍♀️ 

Anonymkode: b4646...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...