Gå til innhold

Bli gravid etter SA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hadde en SA i slutten av august, og har lest at det er «lettere» å bli gravid ei stund i etterkant fordi kroppen er vant til å være gravid. Hvor lang tid etter en SA er det snakk om at det skal være lettere da? Finner lite om temaet, annet enn at det blir skrevet i flere tråder her inne. Nettopp ferdig med første mens, ble bare forskjøvet med ei uke mtp syklus før graviditet og SA. 

Har ett barn fra før, før jeg ble gravid med han hadde jeg en SA og da ble jeg gravid på første eggløsning. Hadde håpet det skulle skje denne gangen også, men har et håp om at jeg fortsatt er litt ekstra fruktbar selv om jeg har hatt en mens.

På forhånd takk for svar😊

Anonymkode: 7aa92...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøvde ikke første syklus etter mensen kom tilbake, men husker jeg hadde veldig mye eggløsningsslim den syklusen. Så følte meg i hvertfall fruktbar 😄 Tror jeg har lest at det gjelder de første syklusene? Men vet ikke om det er god forskning på det. Lykke til ❤️

Anonymkode: a4518...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei! Hadde en SA i slutten av august, og har lest at det er «lettere» å bli gravid ei stund i etterkant fordi kroppen er vant til å være gravid. Hvor lang tid etter en SA er det snakk om at det skal være lettere da? Finner lite om temaet, annet enn at det blir skrevet i flere tråder her inne. Nettopp ferdig med første mens, ble bare forskjøvet med ei uke mtp syklus før graviditet og SA. 

Har ett barn fra før, før jeg ble gravid med han hadde jeg en SA og da ble jeg gravid på første eggløsning. Hadde håpet det skulle skje denne gangen også, men har et håp om at jeg fortsatt er litt ekstra fruktbar selv om jeg har hatt en mens.

På forhånd takk for svar😊

Anonymkode: 7aa92...9de

Jeg har hørt det samme, men aldri funnet noe vitenskapelig om dette. Så jeg har konkludert med at det er noe som sies for å få kvinnen i bedre humør. Noe som er godt å tro på. Men! Det skal sies at jeg ble gravid like etter SA selv. Men jeg tenker det nok bare vare tilfeldig. Spent på om det kommer noen innsiktsfulle svar i denne tråden, som kan gjøre oss klokere på om dette er et reelt kroppslig/hormonelt fenomen. 

Anonymkode: 5763e...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Får bare krysse fingrene og håpe på det beste! Har endevendt Google og den eneste plassen jeg leser om dette er stort sett i forumer, og noen artikler som sier at en større andel har blitt gravide innen de første 6 mnd eller noe sånt hvis man ikke venter med å prøve igjen, kontra de som velger å vente. Men finner ikke et ord som kan forklare hvorfor, om det stemmer😅 
 

Får håpe det går fort, brukte noen mnd på å bli gravid og gleden var stor når spiren satt. Rakk å glede oss noen uker før det gikk galt. Får håpe det er noe i det «alle» skriver, om det så bare skulle være tilfeldig😅

Anonymkode: 7aa92...9de

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om det samme men tror det er en myte. Har ikke funnet noen gode studier på det selv.

Jeg hadde en SA i prøvesyklus 6. Ble gravid på nytt i prøvesyklus 9. Det ble også en SA, så føkk alle disse fertilitetsmytene. 😛

Anonymkode: 720de...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...