Gå til innhold

Angrerett på mobiltelefon kjøpt på Elkjøp?


male32

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bestilte en Google Pixel 8a fra Elkjøp. Telefon ble solgt som brukt, men ser helt ny ut. Alle kunderettigheter gjelder selv om den er brukt.
Elkjøp har 50 dagers åpent kjøp, men det gjelder ikke mobiltelefon. Men man har vel fortsatt 14 dagers angrerett på alt man kjøper på nett?
Jeg er usikker på om telefon er noe oppgradering fra min 5 år gamle Xiaomi. Nyere Android versjon, men bortsett fra det virker min 5 år gamle telefon bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En har ikke angrett ved kjøp fra fast utsalgsted, det er kun ved netthandel etc en har angrerett. 

Anonymkode: e1040...90f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kjøpt på nett så kjapp deg med å si fra til dem at du ønsker å benytte deg av angreretten. 14 dagers frist.

Ikke bland inn Elkjøp sin åpent kjøp. Den gjelder ikke mobiltelefoner der esken er åpnet.

Anonymkode: 7e6ed...57a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

En har ikke angrett ved kjøp fra fast utsalgsted, det er kun ved netthandel etc en har angrerett. 

Anonymkode: e1040...90f

TS har jo kjøpt telefonen på nett. 

Anonymkode: 2b3e4...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (9 timer siden):

Skal jo være en ganske stor oppgradering når det har gått 5 år.

Nødvendigvis ikke. Saken er at en ikke trenger å merke noe til oppgraderinger hvis bruken hovedsakelig består av meldings-skriving og noen snapbilder.

Fleste jeg kjenner har ikke behov for oppgradering slik egentlig. Hovedårsaken er at de har gått lei eller bare vil ha noe nytt. De som trenger oppgradering mest er egentlig barn, ikke voksne. Der igjen så er jo ikke barn bestandig så flink til å ta vare på ting.

Anonymkode: 45b80...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig at det er 14 dagers angrerett ved varer kjøpt på nett, men det gjelder ikke hvis produktet er åpnet. Så har du tatt mobilen i bruk eller i det hele tatt brutt forseglingen gjelds ikke de 14 dagene lenger.

Anonymkode: 2428e...dbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...