Gå til innhold

Er du også mamma til ett barn, eller kjenner du noen?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller vet du om noen? Jeg er nå 40 år, og jeg fikk aldri de 2-3 barna jeg ønsket, og barnet mitt som nå er ungdom fikk aldri søsken. En stor sirg for meg, og jeg vet han ønsket seg søsken i mange år. Jeg var singel, og det ble aldri seriøst med noen osv, jeg prøvde det jeg kunne.. Uansett, kroppen min er for gammel nå det kjenner jeg. Så jeg lurer på om du er, eller kjenner eller vet om noen med kun ett barn (gutt?) Føler meg så alene blant alle med 2,3,4 barn…

Anonymkode: 5f2e3...242

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i Oslo. Kjenner mange med ett barn. Langt flere ettbarnsfamilier enn de som har fire eller flere.

Anonymkode: 1db42...399

Skrevet

Kjenner flere jeg sånn utenom meg selv som er på samme alder som deg. :D

Mine venner som har barn har enten 2-3 eller 1 som meg. Er veldig fornøyd med et barn jeg og vi har egentlig ikke savnet noe mer. 

• Liker 1
Skrevet

Hva jobber dere med? Jeg jobber ironisk nok en del med noe som har med barn/familie å gjøre.. Og det er ikke helt riktig for meg.

Skrevet

Ja, vi er da mange med ett barn? Jeg også. Ser ikke helt problemet. Du er jo heldig som fikk barn. Noen sorger vil vi jo møte på i livet, dette er ikke så verst da, i forhold til det mange av oss møter. Sykdom, tidlig død, funksjonshemmet barn, selvmord i familien, ulykker, etc. Av og til må man faktisk sammenlikne ens egen skjebne med hva som faktisk rammer en del mennesker, altså.

Anonymkode: 419c0...337

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er mamma til ett barn, og sånn forblir det. Kjenner flere mødre til "bare" ett barn. Kjenner også flere barnløse som aldri kommer til å få barn. Sånn er livet 😊

Anonymkode: b5f50...94d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eller vet du om noen? Jeg er nå 40 år, og jeg fikk aldri de 2-3 barna jeg ønsket, og barnet mitt som nå er ungdom fikk aldri søsken. En stor sirg for meg, og jeg vet han ønsket seg søsken i mange år. Jeg var singel, og det ble aldri seriøst med noen osv, jeg prøvde det jeg kunne.. Uansett, kroppen min er for gammel nå det kjenner jeg. Så jeg lurer på om du er, eller kjenner eller vet om noen med kun ett barn (gutt?) Føler meg så alene blant alle med 2,3,4 barn…

Er mamma til 1. jeg kan ikke få barn pga sykdom. Men heldigvis fantes det alternativer 🥰

Skrevet

Mamma til ei. Trodde jeg skulle ha tre barn, men ente med ei.

Ikke savnet flere barn og hun har heller aldri etterspurt søsken. (Er 19 i dag)

Anonymkode: a49d6...8a5

Skrevet

Jeg har kun ett barn, og en av mine nærmeste venninner har kun ett barn også. Både hennes og mitt barn er voksne nå.

De andre venninnene mine har hhv to eller tre barn. Jeg kunne ikke tenke meg tre barn, men var inne på tanken å få to. Men det barnet nr to ble aldri noe av. Det var greit, og jeg er fornøyd i dag med at det kun ble ett barn.

Skrevet

Det er veldig i vinden å være «one and done». Om 10 år tror jeg vi ser mye av ettbarnsfamilier, pga. mange faktorer som at folk tar lengre utdanning og vil leve livet før de får barn, økonomi og situasjonen i verden nå. Jeg venter mitt tredje barn, men nå har jeg jo engang vært ettbarnsmor selv og det var en veldig rolig og harmonisk tilværelse😅 skjønner at det er vanskelig å føle at familien ikke er komplett, men tenk så mye du kan gi til det ene barnet ditt da❤️ 

Anonymkode: a2447...e2e

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har ett barn, jeg bruker ikke ordet «bare» fordi ett barn kan være helt passe det også! Han er tenåring, og selv har han aldri gitt uttrykk for at han har savnet søsken, men så har vi aldri hatt noe fokus på at det har vært et ønske og et savn. For det har det ikke.

Glad og takknemlig for ett friskt og velfungerende barn! Jeg jobber med syke barn og sånn sett er det  kanskje enklere for meg å sette ting i perspektiv; Å se hva vi faktisk har….et friskt enebarn i et trygt land… Jeg velger å være fornøyd med det. 

Anonymkode: 3625b...461

• Liker 3
Skrevet

Jeg har kun en gutt, fem år gammel, som jeg fikk da jeg var 42 :)

Skulle gjerne hatt en til, og det kunne gått fysisk, men nå mangler jeg mann. Her har de fleste to, tre barn. Min sønn ønsker seg veldig et søsken, jeg synes det er litt sårt at det er for sent 

Anonymkode: 20dfc...a74

• Nyttig 1
Skrevet

Er 43 år og har et barn. Det er nok for meg. Er også singel og trives veldig godt med min/vår tilværsel.

Anonymkode: 898f6...6b6

Skrevet

Jeg har en gutt, kjempe fornøyd og ønsker ikke flere. Har også venner med bare et barn, tror ikke det er så uvanlig nå? Er jo litt annerledes når du egentlig ønsket flere, men slik kan det jo være uansett antall.

Anonymkode: 39a36...d7a

• Nyttig 1
Skrevet

Har ett barn. To av mine venninner også ett, alle er gutter. 

Har aldri hørt om noe ønske om søsken. 

Mannen ukependlet, jeg var innflytter uten nettverk og kunne ikke håndtere flere, svært fornøyd i dag. 

Anonymkode: 582f6...d68

• Liker 1
Skrevet

Fikk en datter da jeg var 19 og det ble med henne. 

Nå er jeg snart 60 og har aldri ønsket meg flere barn. Hun har mange søsken da, siden pappaen hennes har fem barn med ny kone, klart det er stas med det, men for meg har det ikke vært sårt eller følsomt at jeg bare fikk henne og ingen flere barn. 

Anonymkode: c762b...3e4

Skrevet

Jeg har også bare ett barn. Det viste seg at jeg hadde valgt helt feil mann å få barn med, så det var aldri aktuelt å få flere med han, selv om jeg i flere år ble i forholdet og prøvde å få det til å fungere. Ble sammen med drømmemannen da barnet var 6 år, og vi vurderte litt om vi skulle få et fellesbarn, men endte opp med at vi ikke orket en ny babytid når barna våre (som er jevngamle) endelig begynte å bli litt selvstendige. 

Anonymkode: b53a1...233

Skrevet

Hva jobber dere med? Med barn? Jeg gjør det, og det føles feil å jobbe med familier siden jeg altid ønsket flere barn. Jobber med meg selv for å ikke være bitter, som jeg vet bare er negativt. Men jeg sliter med det. Har fra jeg var barn selv gledet meg og drømt om å få barn..

Skrevet

Dere som har 1 barn  kan kanskje ha noe md hvor dere bor eller hvilken omgangskrets dere har. Jeg har omtrent ingen i nær familie eller venner som kun har 1 barn. En bror har 1 barn, ellers så har vi alle andre fra 2 -4 barn. Selv har vi 2  og er fornøyd med det. Vi mistet et barn også halvveis i svangerskapet, så skulle egentlig hatt 3. Men forrnøyd med de 2 jentene vi har

Anonymkode: 57712...a1e

• Liker 1
Skrevet

Ja, planla å få flere barn, men mannen min døde før vi rakk å få fler enn en. Det er praktisk med en når man bare er en, men det har også vært et savn, ikke minst for hvor «alene» barnet mitt blir når jeg går bort, eller hvor mye styr det kan bli for barnet mitt med en gammel (og kanskje syk?) mor som trenger mye hjelp etc. 

Anonymkode: c2bad...6d0

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...