Gå til innhold

Hvor handler du interiør fra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal bytte ut interiør etterhvert når huset er ferdig bygget. Det vi har nå er nedarvet, og mye som ikke passer sammen. Har en retro skjenk vi vil beholde.

Men er uansett på utkikk etter ny interiør og tips.

Hvilke nettsider kjøper du fra, hva slags møbler har du kjøpt det siste året+++

Legg gjerne ved bilder.

🥰

Anonymkode: 0fed2...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handler mye fra Temu, veldig fornøyd med det😁 vi har type Japandi stil. 

Anonymkode: 8565a...009

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jysk har overraskende nok mye fine vaser/lys så det har jeg handlet der, sofa fra møbelringen de har absolutt de beste sofaene da vi prøvde både skeidar og bohus og de var harde. Handlet småhyller på clas ohlson og europris. Spisebord i teak fra finn, retro spisestoler fra ikea. Og noen få møbler er arvet. Hadde jeg hatt mer plass ville jeg ha investert i noen dyre design lenestoler men akkurat nå har vi ikke plass eller behov. Oppsummert vil jeg si at man finner mye fint om man leter litt, jeg ønsker ikke et hjem med bare dyre designmøbler, syns det blir sjelløst men hver sin smak. Et annet tips er ikke kjøpt møbler på jysk/europris det er dårlig kvalitet,men pynteting funker fint fra sånne butikker.

Anonymkode: 79d71...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illums, Granit og HM Home er de stedene jeg kjøper mest nye ting fra. Men kjøper også en del brukt på finn og i bruktbutikker. 

Anonymkode: 48ca6...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle steder egentlig: hm, zarahome, ellos, royaldesign, illumbolighus, bolia, bolina, skeidar, jysk, møbelringen, bohus, nille, europris, ikea, jotex, lunehjem, plantasjen, hageland osv.

Bryr meg ikke så mye om hvor de er fra (såfremt det ikke er billige og kyniske sider som en ikke vet om det kan inneholde farlige stoffer: som temu og shein). Viktigste er at de er fine, og passer inn i hjemmet.

Anonymkode: 388a4...5b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke sånn kjempeinteressert i interiør og design, men kjøper det jeg liker å se på/synes er behagelig. Det er stor forskjell på soverommet som går i hvite møbler med mørkegrå interiør med mørke vegger, og stua hvor det er hvite vegger og mørke møbler. Jeg kjøper interiør der hvor jeg ser noe jeg liker. Jeg har mye kjøpt på Finn (alt av møbler), bruktbutikker, men også Jysk, Nille, Plantasjen, IKEA osv. Samme for meg hvor det kommer fra så lenge jeg liker det. Det eneste jeg er sær på er at jeg ikke orker å ha så mange ting. Jeg liker rene linjer og at det ikke ser rotete ut.

Legger ved et bilde av fargene det går av i stua. Der går det i mørke møbler og fargene brunt på telysholdere og grønngrå på blomsterpotter i tillegg til bilder i bruntoner/sepia-ish med sorte rammer. Sammen med grønne planter, selvsagt.

Collage_2024-10-03_21_51_01.jpg

Anonymkode: 8d705...926

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra Nille (lyslykter osv) til Bohus, IKEA,  KID og H&M Home. 

F eks har Nille lyslykter og lysestaker på salg nå. 

Anonymkode: 34061...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbutikker og loppemarked. Liker ikke interiørstilene på type Bohus, Skeidar, Kremmerhuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, behold den retro skjenken! Ikke kast for mye... det er fint med litt blanding. Ikke at det ser ut som en Bohus-katalog.

Jeg sitter og ser på møblene mine og alt jeg har er jo omtrent fra en forskjellig butikk 😅 Her er det alt fra dyr design til IKEA, fra brukt til nytt, hacket selv til spesialbestilt på mål. 

De møbelbutikkene jeg kanskje liker best, er Homeroom/Jotex/Ellos (tror det er samme eier, de har mye samme greiene). De er veldig på trender, så det er litt spennende bare å glo for inspirasjon.

For mer sånn nips og småtteri, så liker jeg Lagerhaus og HM Home.

Anonymkode: 7326c...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En blanding av alt egentlig.

Bolia

Nordic nest / Rum21 og liknende

Ikea (garderober, litt ditt og datt)

Kid for tekstiler

Finn 

HM Home 

Hylleseksjon lages av Elfa skinner og hobbyplater i eik

Diverse retro butikker på IG (teak hylle blant annet)

Møbelmessig prøver jeg unngå veldig typiske trendmøbler. Helt poengløst å kjøpe de klumpete bouclestolene ingen liker å sitte i for 4 K på Ellos spør en meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home&Cottage noen ganger. Det er liksom avhengig av hva jeg ser jeg liker uansett om det kommer fra Bolia eller Europris 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ting fra Ikea, Jysk, loppis, arv fra 60 tallet, Bjørn Wiinblad, Nille, Europris, Chris Jacoub, A-møbler...

Følger ikke noe spesiel stil, men kjøper det vi liker som passer inn her.

Anonymkode: 24f72...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruktbutikker. Søstrene grene. Nille eller clas ohlson kan det også bli innimellom. Kikker også gjennom finn i mitt område. Er mye fint man kan finne brukt og til en mye snillere pris. 

Anonymkode: a1d8e...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan huske at jeg har funnet noe på bademiljø, noe på megaflis. Det er interiør overalt, finn det du liker så spiller det ikke  så mye hvor det kommer fra :)

Anonymkode: 388a4...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jysk, Clas Ohlsson, Jula, Temu og Europris.

Folk synes jeg har det såå fint, sier de. Kanskje en hyggelighetsfrase, men av erfaring så sier ikke folk slik når andre ikke har det fint.

Anonymkode: e943f...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god blanding av dyr design (liker svenske og danske møbler, lamper fra Northern mm), arvede/kjøpt på loppemarked og bruktbutikk og IKEA. Synes din egen blanding er finest. Liker ingenting fra Bohus, Skeidar ol. Og kjøper ikke lenger noe fra Jysk, bortsett fra tekstiler, klok av skade.

Anonymkode: 9adb8...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...