Hateridioter Skrevet 4. oktober 2024 #41 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ostesmørbrød = én skive brød med ost og evt annet etter smak, varmebehandlet. Toast i engelskspråklige land = ristet brød. Toast i Norge = to skiver brød med ost og evt annet etter smak, varmebehandlet - oftest i et apparat med samme mekanikk som et vaffeljern, men kan også lages på stekepanne. Kalles grilled cheese sandwich i USA, usikker på om andre engelskspråklige land har andre navn på retten. Anonymkode: a40f9...5b1 Toast er ostesmørbrød Ostesmørbrød er ikke nødvendigvis toast.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #42 Skrevet 4. oktober 2024 Jeg bruker toastjern selv, men det er godt å steke ostesmørbrød på stekepanne også, gjerne med en klatt godt smør. Anonymkode: 7f772...f78
Brunhilde Skrevet 4. oktober 2024 #43 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bruker toastjern selv, men det er godt å steke ostesmørbrød på stekepanne også, gjerne med en klatt godt smør. Anonymkode: 7f772...f78 Det er min foretrukne metode. Og så vil jeg helst ha grovt brød
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå