Gå til innhold

Er det lett å lage toast/ostesmørbrød uten toastjern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å bli kvitt litt rot på kjøkkenet og toastjern er et av irritasjonsmomentene mine. Tar mye plass og er i veien og vanskelig å rengjøre. Har helt ærlig aldri laget toast uten jern før da jeg ikke er så glad i toast og det er kun tenåringen som bruker det. Klarer en tenåring å lage toast uten jern eller blir tiltaket for stort?

Anonymkode: fc3a3...a4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å steke dem i ovnen på brett eller rist med bakepapir.

Anonymkode: 40f2a...c65

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det kan fint gjøres i stekepannen det. Men tar litt lenger tid, og må passe på at det ikke er for høy varme så osten rekker å smelte før brødet blir for hardt stekt 

• Liker 3
Skrevet

Folk i USA bruker mye stekepanne, jeg er oppvokst med det.

Airfryer funker, i tillegg til ovn, bål, og grill :) bare fantasien setter grenser.

• Liker 1
Skrevet

Dersom tenåringen faktisk bruker toastjernet idag, så kan jeg omtrent love deg at om du fjerner det blir det ingen toast fremover. Tenåringen finner sikkert noe annet å spise.

Anonymkode: e1c17...993

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Vaffeljern funker. Men en dreper hengslene hvis en lager litt tjukke skiver og bruker det mye

Anonymkode: ade20...49c

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det enkleste er i stekepanne med lokk. Med smør blir det også mye bedre enn i stekeovn.

Anonymkode: d2e6d...0ff

• Liker 2
Skrevet

Gjør som i fengsel i Usa: Pakk toasten inn i folie, og bruk strykejernet til å steke det!

Anonymkode: 0b8bf...4a0

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde latt toastjernet være til tenåringen var ute av huset. Ellers funker vaffeljern veldig fint, så har dere det er det bare å vise poden. Vi bruker kun det, eller mikroen, av og til airfryeren.

Anonymkode: 37cd2...26a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

10 min i ovn, sprøtt og deilig, ingen oppvask. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har alltid bare brukt stekeovn 😄

Anonymkode: b1496...867

• Liker 3
Skrevet

Bruker bare stekepanne. Legger folie over og slår av varmen når den snus. Blir perfekt. Vil ikke ha unødvendig utstyr på kjøkkenet.

Skrevet

Ostesmørbrød, ja. Toast, nei.

Anonymkode: 94d05...b56

• Liker 2
Skrevet

Det smaker også mye bedre hvis man bruker stekepanne med lokk, eller stekeovn 

Anonymkode: f14d4...24b

Skrevet

Jeg synes dem er nydelig på pannen. Jeg lager det. Er godt i ovnen å men da legger jeg ikke brødskivene dobbel. Da er det bare ei skive med det jeg liker oppå og ost. Men pannen. Å drit godt. 

Anonymkode: 7dd40...77b

Skrevet

Stekepanne er best, med smør på skivenes utside også. Lav varme så de ikke blir brent, bare harde og crispy og alt inni smelter. 

Anonymkode: 22e8a...c6f

Gjest jegerrinne
Skrevet

Bruker nå altid stekeovnen vi.

Har på det vi vil ha på. Ost på toppen. Stekapapir på stekeplate inn i stekeovnen på over og undervarme. Ut når osten bobler 

Skrevet

Både vaffeljern og stekovn gjør jobben. 

Skrevet

Ti minutter på 180grader i stekeovn. Bakepapir under. Men det er mulig du må vise ungdommen hvor enkelt det er.

Anonymkode: c516d...c63

• Liker 1
Skrevet

Det smaker jo litt forskjellig om det er toast eller ostesmørbrød. Og så er det mye lettere å brenne maten i ovn eller panne, særlig hvis man er en uerfaren og vimsete ungdom. 

Anonymkode: 2f92b...16e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...