Gå til innhold

Pasteurella og Streptokokker i hundens hals?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos dyrlegen fordi hunden hostet/brakk seg i noen timer. Det ble tatt prøver av hals og det var litt rødhet i hals. 

Fått beskjed om antibiotikabehandling og kontroll etter kur. Noen som har vært borti dette? Vet at det er vanlig å ha bakterier som streptokokker og pasteurella hos hund. 

Hunden har ikke vist noe tegn på sykdom etter timen. 

Anonymkode: 481bb...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres merkelig ut å gi antibiotika for normalflora i hals fordi hunden har hostet. Tenker dyrlegen at hunden har en halsbetennelse?

Jeg ville avventet hvis hunden virker frisk nå. Unødvendig antibiotikabehandling er dumt både for hunden og antibiotikaresistens.

Anonymkode: 1720d...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det høres merkelig ut å gi antibiotika for normalflora i hals fordi hunden har hostet. Tenker dyrlegen at hunden har en halsbetennelse?

Jeg ville avventet hvis hunden virker frisk nå. Unødvendig antibiotikabehandling er dumt både for hunden og antibiotikaresistens.

Anonymkode: 1720d...2cd

Hvis dyrlegen mener hunden må ha en antibiotikakur, så ville jeg ha gitt det. Tror nok ikke dyrlegen skriver ut slikt i unøde. 

Det var ikke dyrlegen som sa det der om streptokokker og pasteurella, men noe OP vet er vanlig? 

Hvorfor hunden hostet/brakk seg og hadde rødhet i halsen, vet dyrlegen bedre enn oss.

Anonymkode: eb452...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også først det var unødvendig når hunden ikke har antydninger til sykdom. Oppdretter mente også at det hørtes rart ut. 

Men er jo enig at de sikkert ikke skrev det ut på gøy. Tingen er bare og at det kostet ganske mye og i tillegg ønsker de hunden tilbake til kontroll med anestesi og nye blodprøver etter endt kur. Ja jeg vet det koster å ha hund 🙈

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min fikk halsbetennelse da hun var 8 måneder gammel. Merket det ved at hun begynte å sikle veldig mye (ikke en rase som sikler til vanlig). Hun fikk antibiotika og ble heldigvis helt frisk igjen ganske raskt. Forsikringen dekket alt over egenandelen☺️

God bedring til hunden din, TS! Ville absolutt fulgt dyrlegens råd, vet hvor vondt halsbetennelse og lignende kan gjøre.

Anonymkode: eb4bb...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hunden min fikk halsbetennelse da hun var 8 måneder gammel. Merket det ved at hun begynte å sikle veldig mye (ikke en rase som sikler til vanlig). Hun fikk antibiotika og ble heldigvis helt frisk igjen ganske raskt. Forsikringen dekket alt over egenandelen☺️

God bedring til hunden din, TS! Ville absolutt fulgt dyrlegens råd, vet hvor vondt halsbetennelse og lignende kan gjøre.

Anonymkode: eb4bb...aca

Takk❤️Fikk liksom ikke noe diagnose men hun spydde masse og gikk og harket sånn lenge etterpå. 

Jeg skal følge rådet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...