AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #1 Skrevet 3. oktober 2024 Hva er gjeldende regler på foreldelse av inkassokrav til bank? jeg har bare fått varsel om tvangsinndrivelse (for flere år siden), utenom dette står det bare oppført «sms tilbud om nedbetaling» osv. Kommer ikke inn på dokumentene for saken på mine sider. Denne regningen kom jeg over når jeg nå rydder i økonomien (er fra 2009). Den er ikke registrert som betalingsanmerkning, i løsøreregisteret eller hos namsmannen. skal selvsagt ringe de å høre, men fint å vite litt i forkant. Takk for hjelp Anonymkode: 8c3b9...587
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #2 Skrevet 3. oktober 2024 Ordinær foreldelse av faktura/betalingsoppfordring er 3 år. Gjeldsbrev er 10 år Dom er 10 år. Det finnes flere tiltak som fører til frist brudd, for eksempel en utleggsforretning uavhengig om det ble med utlegg/pant eller intet til utlegg. Kravet foreldels da 10 år etter utleggsforretning. Dvs at det minimum vil være 13 år foreldelse på en faktura hvis den har hatt en utleggsforretning. Anonymkode: a950e...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå