jabx Skrevet 5. oktober #81 Del Skrevet 5. oktober (endret) Bigote skrev (11 timer siden): At de fleste bosetningene på Vestbredden alltid har vært Jødiske i forkant av 1967 skulle jeg likt å se kilder på... Sikkert greit å bruke kart her.. Så må du jo ta hensyn til historien og da... Tenker litt på fordelingen av FN og annekteringen av Jordan etter at Britene holdt på området. Vestbredden var jo ment til å være en del av en arabisk stat etter fordelingen. Annektering av Jordan? Hva mener du? Du mener da araberne fikk sin egen stat, Jordan? Husk at Jordan er den reelle "palestinske" staten. "Palestinerne" har altså en stat allerede. Det er allerede en tostatsløsning på plass. Den palestinske staten angrep Israel, og mistet da Vestbredden. Vestbredden var en del av Jordan frem til Jordan fant ut at det var en god ide å "fuck around and find out" ved å angripe Israel. Dette tvang Israel til å forsvare seg, og de måtte blant annet rykke inn i Vestbredden. Hadde ikke Jordan FAFO ved å angripe Israel, hadde ikke Israel vært tvunget til å gå inn i Vestbredden. Når Jordan og andre ikke ga seg, så mener jeg det var legitimt av Israel å lære dem en lekse. Du kødder ikke med Israel og forventer at det ikke får konsekvenser. Endret 5. oktober av jabx 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 5. oktober #82 Del Skrevet 5. oktober Altså si det kom et folk til Norge og slo seg ned på sørlandet, de jagde vekk den opprinnelige befolkningen og erklærte seg for en ny selvstendig stat. Av en eller annen grunn så var ikke resten av Norges befolkning særlig happy med det og gikk til krig mot innvandrerne. Ville det da vært rettferdig om innvandrerne fikk lov til å erobre nye områder om de vant den krigen? Nei sier jeg. Skal ikke gå inn på om Israel har rett til å eksistere idag, tenker det er en realitet uansett om det var rett eller ikke at staten ble opprettet den gang. Men at Israel skal ha rett til å ta nye områder bare fordi naboene fullt forståelig gikk til krig mot de når de først kom som erobrende innvandrere? Nei det syns jeg blir bullshit. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 5. oktober #83 Del Skrevet 5. oktober (endret) jabx skrev (1 time siden): Annektering av Jordan? Hva mener du? Du mener da araberne fikk sin egen stat, Jordan? Husk at Jordan er den reelle "palestinske" staten. "Palestinerne" har altså en stat allerede. Det er allerede en tostatsløsning på plass. Den palestinske staten angrep Israel, og mistet da Vestbredden. Vestbredden var en del av Jordan frem til Jordan fant ut at det var en god ide å "fuck around and find out" ved å angripe Israel. Dette tvang Israel til å forsvare seg, og de måtte blant annet rykke inn i Vestbredden. Hadde ikke Jordan FAFO ved å angripe Israel, hadde ikke Israel vært tvunget til å gå inn i Vestbredden. Når Jordan og andre ikke ga seg, så mener jeg det var legitimt av Israel å lære dem en lekse. Du kødder ikke med Israel og forventer at det ikke får konsekvenser. Det ble bedt om kilder på at de fleste ulovlige bosetningene var tidligere jødiske.. Istedet for å gi kilder på denne påstanden ved å forholde deg til historien gir du meg masse historiske misforståelser og rett og slett feilfakta.. Å påstå at Jordan ikke annekterte Vestbredden er jo totalt historieløst- https://www.britannica.com/place/West-Bank Det er en egen del i artikkelen som forklarer den Jordanske annektering ( Bla need til "Jordanian annexion") Jeg sier ikke at det ikke fantes Jøder på vestbredden før 1947.. Mange flyttet på seg etter fordelingen.. Det samme gjaldt Palestinere som bodde i Israel... Ingen ville forsvart Palestinere om de gikk inn der Iraelere bodde, kastet dem ut fra hjemmene sine og drev total diskriminering mot dem fra et demokratisk og juridisk standpunkt.. Vestbredden har blitt et symbol på at religiøs drevet politikk ikke kun skjer fra arabisk side og at Israel har syndet og provosert fram spenninger i denne konflikten og. Endret 5. oktober av Bigote 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vma Skrevet 5. oktober #84 Del Skrevet 5. oktober Madame Butterfly skrev (4 timer siden): Helt ut av det blå bare driver de å bomber andre uskyldige land? Ingenting å gjøre med det bombardement som kommer mot Israel fra disse stedene? Ikke ute av det blå, Israel har holdt på med dette i over 50 år 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 5. oktober #85 Del Skrevet 5. oktober Tråden er ryddet for innlegg postet av utestengt bruker og tilhørende svar. Akkurat denne modereringen gjelder kun sletting av nevnte innlegg, og øvrige regelbrudd kan derfor ha blitt stående. Om det er tilfellet oppfordres det til å rapportere dem, slik at de kan få en separat vurdering. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. oktober #86 Del Skrevet 5. oktober (endret) Athod skrev (8 timer siden): Altså si det kom et folk til Norge og slo seg ned på sørlandet, de jagde vekk den opprinnelige befolkningen og erklærte seg for en ny selvstendig stat. På en side er det et godt poeng. Jødene var den opprinnelige befolkningen i Palestina. Du mener tilsynelatende da at jødene burde fått hele Palestina-området? På den annen side er det ikke sammenlignbart, da Sørlandet allerede er en del av staten Norge. Palestina har aldri vært noen egen stat, men var et mandatområde underlagt britenes kontroll etter at de beseiret osmanerne under første verdenskrig. Britene ønsket så å trekke seg ut, så de prøvde å finne en måte å fordele området på slik at det kunne opprettes stater der. Araberne fikk Jordan, men nektet jødene å få noen egen stat. Jødene tok dermed initiativet og erklærte uavhengighet. Araberne hadde jo fått tildelt sin stat alt. Sitat Av en eller annen grunn så var ikke resten av Norges befolkning særlig happy med det og gikk til krig mot innvandrerne. Ville det da vært rettferdig om innvandrerne fikk lov til å erobre nye områder om de vant den krigen? Nei sier jeg. Igjen, Palestina var ingen eksisterende stat, men et mandatområde som skulle gis selvstyre. Araberne fikk tildelt Jordan før 1948 (som er større enn Israel, Gaza og Vestbredden til sammen), og da 1948 kom så erklærte Israel uavhengighet på et mye mindre område enn jødene opprinnelig var blitt lovet. Men de godtok det, for de ville bare komme i gang med å bygge staten sin og leve i fred og frihet. Men araberne kunne ikke godta at jødene fikk så mye som en liten flekk med land, så de prøvde å utrydde jødene så de kunne få alt selv. Sitat Skal ikke gå inn på om Israel har rett til å eksistere idag, tenker det er en realitet uansett om det var rett eller ikke at staten ble opprettet den gang. Men at Israel skal ha rett til å ta nye områder bare fordi naboene fullt forståelig gikk til krig mot de når de først kom som erobrende innvandrere? Nei det syns jeg blir bullshit. Israel er et av verdens beste eksempler på anti-imperalisme. Israel erklærte uavhengighet og tok sin selvstendighet fra den vestlige kolonimakten Storbritannia. Men anti-imperialisme er dumt når det er jøder som står for det, har jeg skjønt. Endret 5. oktober av jabx 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. oktober #87 Del Skrevet 5. oktober (endret) Bigote skrev (7 timer siden): Jeg sier ikke at det ikke fantes Jøder på vestbredden før 1947.. Mange flyttet på seg etter fordelingen.. Det samme gjaldt Palestinere som bodde i Israel... Ingen ville forsvart Palestinere om de gikk inn der Iraelere bodde, kastet dem ut fra hjemmene sine og drev total diskriminering mot dem fra et demokratisk og juridisk standpunkt.. Vestbredden har blitt et symbol på at religiøs drevet politikk ikke kun skjer fra arabisk side og at Israel har syndet og provosert fram spenninger i denne konflikten og. Jeg mener at jødene som ble etnisk renset fra Vestbredden hadde rett til å returnere til sin hjem. Det var tross alt ikke de som angrep de andre. Arabere som okkuperte jødenes hjem hadde ingen rett til å bo der. At de blir kastet ut er bare rett og riktig, i og med at Israel nå engang ble tvunget til å rykke inn i området fordi Jordan FAFO. Hvorfor skulle ikke de etnisk rensede jødene benytte seg av muligheten til å flytte hjem igjen? Endret 5. oktober av jabx 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. oktober #88 Del Skrevet 5. oktober Vma skrev (7 timer siden): Ikke ute av det blå, Israel har holdt på med dette i over 50 år Ja, Israel har forsvart seg i over 50 år. Det er helt riktig. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 5. oktober #89 Del Skrevet 5. oktober jabx skrev (9 timer siden): Annektering av Jordan? Hva mener du? Du mener da araberne fikk sin egen stat, Jordan? Husk at Jordan er den reelle "palestinske" staten. "Palestinerne" har altså en stat allerede. Det er allerede en tostatsløsning på plass. Den palestinske staten angrep Israel, og mistet da Vestbredden. Vestbredden var en del av Jordan frem til Jordan fant ut at det var en god ide å "fuck around and find out" ved å angripe Israel. Dette tvang Israel til å forsvare seg, og de måtte blant annet rykke inn i Vestbredden. Hadde ikke Jordan FAFO ved å angripe Israel, hadde ikke Israel vært tvunget til å gå inn i Vestbredden. Når Jordan og andre ikke ga seg, så mener jeg det var legitimt av Israel å lære dem en lekse. Du kødder ikke med Israel og forventer at det ikke får konsekvenser. Vestbredden er et ord oppfunnet like mye som palestinere. Vestbredden har alltid het Judea og samaria, det jødiske navnet. Judea og Samaria var aldri endel av Jordan før Jordan tok området og kalte det for west bank. Det var som sagt aldri endel av Jordan. Dette ble annektert i den første krigen ført mot Israel. Som veldig mye annet er dette en løgn som nå regnes for fasit. Israel tok tilbake området igjen i den neste krigen på 60 tallet. Etter dette blir det feilaktig sagt at Israel har tatt over området ulovlig (FN) pga Israel angrep først. Selv om de faktisk talt tok tilbake noe som ikke var Jordan sitt i utg punktet OG Israel i praksis drev forsvarskrig da de kun ventet på å bli angrepet av Egypt, Jordan, Syria og palestinerene. Historien er ganske suspekt fra den andre siden for å si det mildt! 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 5. oktober #90 Del Skrevet 5. oktober Athod skrev (8 timer siden): Altså si det kom et folk til Norge og slo seg ned på sørlandet, de jagde vekk den opprinnelige befolkningen og erklærte seg for en ny selvstendig stat. Vel, det var er folk oppvei nord… så kom det er folk til….. Vel samene driver ikke å skyter raketter mot Alta i hundre år….. Fortrengte blir de enda, det skal bygges enorme vindturbiner på deres område, tilbog med Norges høyesterett sier det ikke er lov, men ingenting skjer…. Tilbtross for dette har de ikke åpnet ild mot sivile på et eneste busstop. Ikke en eneste rakett og ikke en eneste selvmordsbomber.🤔 Det er litt av et nivå på diskusjonen. At noen daler ned over en musikkfestival med maskingevær…. Fordi noen er uenig med en avtale gjort i Dan Remo for over hundre år siden. Det er på tide å gå videre, 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 5. oktober #91 Del Skrevet 5. oktober (endret) OconMissy skrev (24 minutter siden): Det var som sagt aldri endel av Jordan. Det er helt riktig,?Til trodd for at UK og Pakistan anerkjente annekteringen av området…. Resten av verden visste det var Israel. FN har ikke mandat til å verken opprette eller avrette stater. Det juridiske grunnlaget for Israel er San Remo, og Israels selvstendighets erklæring med hjemmel i San Remo. Det omfattet hele området mellom elven og havet. Judea, Samaria, og Jordan dalen vest for elven. Golan høyden var ikke med, men den ble invadert, okkupert, annektert helt i tråd med folkeretten. Ingen bryr seg om Golan, for der bor det knapt folk, og folket der er mye mer happy med å være under Israel, enn under Syria og det grusomme Assad regimet. Jeg er så gammel at når jeg gikk på skolen var det selvsagt at både Betlehem, Nasaret, så vel som Jerusalem var i Israel. Dødehavet likeså. Endret 5. oktober av Madame Butterfly 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 5. oktober #92 Del Skrevet 5. oktober OconMissy skrev (26 minutter siden): Etter dette blir det feilaktig sagt at Israel har tatt over området ulovlig (FN) pga Israel angrep først. Igjen riktig, men når naboland linet opp tanks på grensen klar til angrep, trenger man strengt tatt ikke vente på å bli beskutt. Det betyr egentlig ikke at Israrl angrep først… Sånn må vi holde på, det er for lite kunnskap ute å går. @Bacteria er svært utholdende, og det er du også. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 5. oktober #93 Del Skrevet 5. oktober (endret) Madame Butterfly skrev (18 minutter siden): Igjen riktig, men når naboland linet opp tanks på grensen klar til angrep, trenger man strengt tatt ikke vente på å bli beskutt. Det betyr egentlig ikke at Israrl angrep først… Sånn må vi holde på, det er for lite kunnskap ute å går. @Bacteria er svært utholdende, og det er du også. Takk! Samme til deg. Ja, jeg er utholdende når jeg vet at jeg har rett. Det er så mye uvitenhet om denne konflikten at det er tragisk. Og så mange mennesker i Norge som er veldig skråsikre på at «de er på riktig side av historien» uten å ha faktakunnskap. Historie ja. Det er vel den interessen som har ført meg hit. Er ikke jøde, men har bakgrunn fra å være en (annen) minoritet og vet litt om å møte motstand og borderline forfølgelse. Så er vel derfor jeg holder det gående. Pluss at jeg er kraftig provosert av bla hun khateeb, blant andre. For ikke å snakke om da Ole A Ness gjorde meg oppmerksom på NRKs dagsrevy 07.10.23. Da var jeg så provosert at jeg holdt på å gå på veggen. Det farlige der var ikke terrorangrepet, men «hva vil Israel gjøre nå» 😡 Akkurat nå har sønnen min (stakkars 😅) og jeg sett dokumentaren om Moses på Netflix. Anbefaler alle israelvenner og -uvenner å se denne. Har er det både kristne, jødiske og muslimske skriftlærde som uttaler seg. Moses er en profet i alle tre religioner. Apropos historie: Er dere klar over at vi lever i historiske tider, folkens? Hva blir enden på dette? Hvordan vil historikere om noen hundre år snakke om og vurdere det som nå er i ferd med å skje? Endret 5. oktober av Bacteria 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. oktober #94 Del Skrevet 5. oktober OconMissy skrev (52 minutter siden): Vestbredden er et ord oppfunnet like mye som palestinere. Vestbredden har alltid het Judea og samaria, det jødiske navnet. Judea og Samaria var aldri endel av Jordan før Jordan tok området og kalte det for west bank. Det var som sagt aldri endel av Jordan. Dette ble annektert i den første krigen ført mot Israel. Som veldig mye annet er dette en løgn som nå regnes for fasit. Israel tok tilbake området igjen i den neste krigen på 60 tallet. Etter dette blir det feilaktig sagt at Israel har tatt over området ulovlig (FN) pga Israel angrep først. Selv om de faktisk talt tok tilbake noe som ikke var Jordan sitt i utg punktet OG Israel i praksis drev forsvarskrig da de kun ventet på å bli angrepet av Egypt, Jordan, Syria og palestinerene. Historien er ganske suspekt fra den andre siden for å si det mildt! Vestbredden var jo aldri en del av moderne Israel? Israels grenser ved uavhengighetserklæringen var ikke 100% fastsatt, men de hadde vel FNs delingsplan som et slags utgangspunkt. Og der var ikke Vestbredden en del av den tenkte jødiske staten. Jordan benyttet muligheten i maktvakuumet etter britene til å annektere Vestbredden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. oktober #95 Del Skrevet 5. oktober Madame Butterfly skrev (40 minutter siden): Golan høyden var ikke med, men den ble invadert, okkupert, annektert helt i tråd med folkeretten. Ingen bryr seg om Golan, for der bor det knapt folk, og folket der er mye mer happy med å være under Israel, enn under Syria og det grusomme Assad regimet. Er det ikke generelt enighet om at Israel har krav på Golanhøydene fordi det er umulig for dem å forsvare seg uten å kontrollere området? Hvis man nekter Israel å kontrollere Golanhøydene så nekter man dem i praksis å forsvare seg mot angrep, og det er selvsagt ikke akseptabelt. Det hadde vært en ting hvis det ikke hadde vært noen angrep, men vi vet jo at det har vært flere. Så internasjonal praksis tilsier vel at Israels kontroll over Golanhøydene er fullt ut legitim? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 5. oktober #96 Del Skrevet 5. oktober Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, brudd på retningslinjene på Krig og konflikt og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 5. oktober #97 Del Skrevet 5. oktober (endret) Bacteria skrev (2 timer siden): Takk! Samme til deg. Ja, jeg er utholdende når jeg vet at jeg har rett. Det er så mye uvitenhet om denne konflikten at det er tragisk. Og så mange mennesker i Norge som er veldig skråsikre på at «de er på riktig side av historien» uten å ha faktakunnskap. Historie ja. Det er vel den interessen som har ført meg hit. Er ikke jøde, men har bakgrunn fra å være en (annen) minoritet og vet litt om å møte motstand og borderline forfølgelse. Så er vel derfor jeg holder det gående. Pluss at jeg er kraftig provosert av bla hun khateeb, blant andre. For ikke å snakke om da Ole A Ness gjorde meg oppmerksom på NRKs dagsrevy 07.10.23. Da var jeg så provosert at jeg holdt på å gå på veggen. Det farlige der var ikke terrorangrepet, men «hva vil Israel gjøre nå» 😡 Akkurat nå har sønnen min (stakkars 😅) og jeg sett dokumentaren om Moses på Netflix. Anbefaler alle israelvenner og -uvenner å se denne. Har er det både kristne, jødiske og muslimske skriftlærde som uttaler seg. Moses er en profet i alle tre religioner. Apropos historie: Er dere klar over at vi lever i historiske tider, folkens? Hva blir enden på dette? Hvordan vil historikere om noen hundre år snakke om og vurdere det som nå er i ferd med å skje? Edit : Angrer på kommentaren Endret 5. oktober av Apis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 5. oktober #98 Del Skrevet 5. oktober (endret) Apis skrev (20 minutter siden): Edit : Angrer på kommentaren Jeg så den. Og det kan godt være du har rett og jeg feil. Kanskje det blir sånn, ingen vet utfallet. Selv om jeg er uenig i noen av karakteristikkene dine. Historien blir skrevet av seierherrene, alltid. Kan godt være at historiens dom blir at et potensielt vellykket angrep på det ekstreme, islamske regimet blir sett på som en så positiv ting at de drepte på Gaza glemmes. Slik de sivile tapene har gått i glemmeboken etter andre oppgjør med «mørkets makter», Dresden, Mosul. Eller ikke. Time will tell. Sorry for kynismen. God natt ☺️ Endret 5. oktober av Bacteria 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 5. oktober #99 Del Skrevet 5. oktober Vma skrev (12 timer siden): Ikke ute av det blå, Israel har holdt på med dette i over 50 år De erklærte sin selvstendighet, og begynte dagen etter å skyte på naboene, Iran og Yemen? Helt uprovosert? Eller ble de angrepet så snart de eksisterte? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 6. oktober #100 Del Skrevet 6. oktober (endret) Bacteria skrev (12 timer siden): Takk! Samme til deg. Ja, jeg er utholdende når jeg vet at jeg har rett. Det er så mye uvitenhet om denne konflikten at det er tragisk. Og så mange mennesker i Norge som er veldig skråsikre på at «de er på riktig side av historien» uten å ha faktakunnskap. Historie ja. Det er vel den interessen som har ført meg hit. Er ikke jøde, men har bakgrunn fra å være en (annen) minoritet og vet litt om å møte motstand og borderline forfølgelse. Så er vel derfor jeg holder det gående. Pluss at jeg er kraftig provosert av bla hun khateeb, blant andre. For ikke å snakke om da Ole A Ness gjorde meg oppmerksom på NRKs dagsrevy 07.10.23. Da var jeg så provosert at jeg holdt på å gå på veggen. Det farlige der var ikke terrorangrepet, men «hva vil Israel gjøre nå» 😡 Akkurat nå har sønnen min (stakkars 😅) og jeg sett dokumentaren om Moses på Netflix. Anbefaler alle israelvenner og -uvenner å se denne. Har er det både kristne, jødiske og muslimske skriftlærde som uttaler seg. Moses er en profet i alle tre religioner. Apropos historie: Er dere klar over at vi lever i historiske tider, folkens? Hva blir enden på dette? Hvordan vil historikere om noen hundre år snakke om og vurdere det som nå er i ferd med å skje? Enig med deg. Jeg er så gammel at jeg husker godt en av de første "Syden-turene" mine, som faktisk gikk til Eilat, helt sør i Israel, ved Rødehavet. De har en liten by der, med både Jordan og Egypt vegg i vegg. Jeg husker at reise-guidene i forkant fortalte at vi ikke måtte bli overrasket over å se militære i gatene med maskingevær. Dette var på midten av 90-tallet. Likevel husker jeg at det var veldig rart å se alle de militære i en Syden-by - kvinner med maskingevær overalt - også på flyplassen.. Dette var selvsagt fordi Israel hele tiden måtte være beredt på terror og angrep fra nabo-landene..... Det var dog helt fritt for oss å reise inn og ut av Jordan, hadde en dagstur dit. Så er jeg også så gammel at jeg synes historie er interessant, spesielt fra krigen. Har sett masse dokumentarer og lest bøker om hvordan jødene ble behandlet under WW2 - mange flyktet først fra Tyskland til nabolandene Belgia og Frankrike, men når de også ble okkupert hadde de ikke mange utveier. Endel fikk lov til å komme til USA, men bare de som hadde familie der. Dette har USA dårlig samvittighet for fortsatt..... Det var mange jøder i Afrika på den tiden, Hitler ville at landene i Afrika skulle overgi dem til ham, men den marokkanske kongen nektet. Etter krigen ble jødene likevel jaget ut av alle de afrikanske landene, og at så mange historieløse venstre-radikale nordmenn nå forherliger jødehets og omfavner alle de som hater Israel, er meg en gåte. Under sommer-OL i Munchen i 1972 ble 5 jødiske atleter tatt som gisler av Palestinske grupper og drept i et forsøk på å redde dem, et Lufthansa-fly ble kapret, etc - og disse gruppene blir nå heiet frem av Venstre-raddisene....jeg blir egentlig målløs.... Hadde en diskusjon med en kollega på jobb her om dagen, som fortalte at hun leste en bok skrevet av Odd Karsten Tveit om Palestina-konflikten, hun påstod at han var heeelt objektiv og at Israel er den store stygge ulven. Hun ble raskt tyst når jeg avbrøt henne med at jeg var Israel-venn og at hun burde lese litt historie fra før 1948.......samt at Foxtrot-miljøet er en stor bidragsyter til Hamas/Palestina......ekstremt mange som ikke har fått med seg det.... Ikke veldig overrasket over at man har klart å stemme frem en så evneveik regjering heller som man har måttet stri med de siste 3 årene, når så få velgere klarer å se ting i et større perspektiv enn barnehagepriser og barnetrygd..... Endret 6. oktober av Sportydame 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå