Gå til innhold

Når ungdommen flytter ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt råd da jeg ikke finner infoen jeg trenger på nav.

Har en datter på 16 år som nå har tenkt til å flytte sammen med sin kjæreste. Er ikke så positiv til dette sånn egentlig, men det er en annen historie. Til det jeg lurer på, jeg får barnebidrag for datteren min av hennes far, vil dette stoppe når hun flytter for seg selv? Eller vil det bli overflyttet direkte til henne? 

Anonymkode: 9890e...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er vel du som bestemmer over en 16-åring.. Hadde aldri latt en 16-åring flytte med kjæresten... om du ikke lenger forsørger henne skal du heller ikke ha barnebidraget nei.. hun kan søke om barnebidrag fra dere begge den dagen hun flytter ut

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho får den. Ho kan og søke bidrag fra deg som mor hvis Ho har lest seg opp på sine rettigheter. Og så lenge ho er under videregående utdanning kan Ho søke om dette til Ho fyller 21 år.

 

Anonymkode: 889c2...8de

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan og må søke bidrag fra dere begge. Hun får ikke borteboerstipend eller andre stønader før hun har søkt bidrag fra dere. Jeg hadde sagt nei. Det er dyrt å ha ungdom boende på hybel, når det ikke er nødvendig. 

Anonymkode: 3b684...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logisk sett,er det begge foreldrene som skal betale barnebidrag samt at hun også får barnetrygden. 

Husk at ei jente på 16 er mer moden og utviklet enn en mann på 18🤣

Anonymkode: eabcd...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får bidraget fra far....og kan kreve tilsvarende fra deg.

Personlig hadde jeg aldri latt min jente på 16 flytte ut, der hadde jeg satt ned foten og sakt at det skjer ikke.

Anonymkode: 5bc78...4a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...