AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #1 Del Skrevet 3. oktober 2024 Jeg kan jo forstå litt hva de prøver å si, men samtidig kjenner jeg definitivt en slags motvilje i meg når jeg leser slike formuleringer. I stedet for at jeg skal ta avgjørelsen om jeg er smart nok, så synes jeg at de burde sile ut selv. Og jeg kommer ikke unna å føle at det er litt ovenfra og ned-holdning. Har dere sett slike setninger og hva tenker dere om det? Menn, skriver kvinner også slikt? Anonymkode: e6ff3...9b2 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #2 Del Skrevet 3. oktober 2024 Litt iq? Altså bare litt og ikke mye? Jau. Anonymkode: f9350...c90 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #3 Del Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan jo forstå litt hva de prøver å si, men samtidig kjenner jeg definitivt en slags motvilje i meg når jeg leser slike formuleringer. I stedet for at jeg skal ta avgjørelsen om jeg er smart nok, så synes jeg at de burde sile ut selv. Og jeg kommer ikke unna å føle at det er litt ovenfra og ned-holdning. Har dere sett slike setninger og hva tenker dere om det? Menn, skriver kvinner også slikt? Anonymkode: e6ff3...9b2 Det sier jo nok om dem til at man ikke trenger å bruke tiden der Smarte folk hadde aldri skrevet noe slikt. Anonymkode: 06c11...cd7 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. oktober 2024 #4 Del Skrevet 3. oktober 2024 -Du er ute etter en kvinne med litt IQ? Beklager, da er jeg nok for smart for deg... Smart er et nesten like intetsigende og ubrukelig ord som snill i en sånn sammenheng. Jeg foretrekker også intelligente menn, men som med så mye annet er det et spørsmålet om hvordan du anvender det du har i praksis, det er ikke et avkrysningspunkt på en liste. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #5 Del Skrevet 3. oktober 2024 Jeg ville nok hoppet over den annonsen ja, og jeg er faktisk Mensa-medlem. Eller - VAR medlem, for jeg fant ut at det var bortkastede penger. Men en slik formulering får meg til å tenke at han gjerne skal "teste hvor smart jeg egentlig er" og det er bare turn-off. Anonymkode: d735c...199 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #6 Del Skrevet 3. oktober 2024 Jeg tror at de som skriver sånn hadde følt seg svært utilpass meg en kvinne som virkelig hadde høy iq. Intelligente folk trenger ikke å skrive sånt. Kanskje de tror at det fanger interessen til kvinner? Merkelig. Anonymkode: b74ec...622 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #7 Del Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville nok hoppet over den annonsen ja, og jeg er faktisk Mensa-medlem. Eller - VAR medlem, for jeg fant ut at det var bortkastede penger. Men en slik formulering får meg til å tenke at han gjerne skal "teste hvor smart jeg egentlig er" og det er bare turn-off. Anonymkode: d735c...199 Ja, det er vel det jeg tenker også. At man kan bli testet eller skal måtte bevise noe. Og som en annen skriver her så er det jo en helt ubrukelig formulering. Alle vil vi ha personer som er i vår intelligens-liga, men man treffer ikke den ligaen bare ved å skrive slike ønsker. Anonymkode: e6ff3...9b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #8 Del Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Litt iq? Altså bare litt og ikke mye? Jau. Anonymkode: f9350...c90 Jeg synes nok "litt" i den sammenhengen er med på å gjøre det "ovenfra og ned". Men er mange ulike formuleringer der ute, ikke bare disse to. Anonymkode: e6ff3...9b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #9 Del Skrevet 3. oktober 2024 Jeg er en kvinne, så er sånn sett ikke målgruppa for spørsmålet. Men! Jeg tenner på intelligens (det kalles visst å være sapioseksuell). Utseende har bortimot niks og nada og si for meg, men en mann har høyt intellekt finner jeg ekstremt tenne. Derfor tenner jeg ikke umiddelbart på folk, jeg må bli kjent med de og merke/oppleve de som smarte/intelligente, og da kommer tenningen. Poenget: jeg ville ALDRI skrevet dette på tinder eller sagt dette innledningsvis eller noe slikt. Som alle andre mulige personlige utvelgelseskriterier folk har, så er det jo den som har kriteriet som skal stå for vurderingen av om personen "kvalifiserer". Så ja, jeg er enig med deg, TS. Dette må jo vedkommende selv vurdere når hen blir kjent med den hen matcher med. Blir like dumt som å skrive "foretrekker pene kvinner" (eller hvilket som helst annet adjektiv som krever en subjektiv vurdering). Anonymkode: 780b2...e5f 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #10 Del Skrevet 3. oktober 2024 Menn som skrive subjektive kriterier i en profil er ikke noe for meg, det vitner om en mangel på logikk og sosial intelligens rett og slett. Krav om "ingen barn fra før, egen bolig, røyker ikke" e.l. er objektive faktorer der man vet om man er innafor eller ikke. Men kriterier som "smarte damer, pene, liker å holde seg i form (<- kan bety helt forskjellige ting), uten drama" etc er jo bare tull å ta med. At de tror faktisk smarte damer vil sende melding til noen som har sånne kriterier i profilen viser jo hvor mye intelligens de selv mangler. Anonymkode: a2bfc...358 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 3. oktober 2024 #11 Del Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kan jo forstå litt hva de prøver å si, men samtidig kjenner jeg definitivt en slags motvilje i meg når jeg leser slike formuleringer. I stedet for at jeg skal ta avgjørelsen om jeg er smart nok, så synes jeg at de burde sile ut selv. Og jeg kommer ikke unna å føle at det er litt ovenfra og ned-holdning. Har dere sett slike setninger og hva tenker dere om det? Menn, skriver kvinner også slikt? Anonymkode: e6ff3...9b2 Aner ikke hvor reelt det er med akkurat de formuleringene, men det oser ikke akkurat intelligens å skrive det så lite sofistikert. Velger å tro de fleste menn med en slik preferanse klarer å gjøre det mer implisitt og mindre dustete. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #12 Del Skrevet 4. oktober 2024 Blir som å skrive ønsker en mann med litt ok personlig hygiene. Helt unødvendig å skrive. Anonymkode: b209b...2eb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #13 Del Skrevet 4. oktober 2024 Haha for noen idioter. Anonymkode: 8a6cc...d4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #14 Del Skrevet 4. oktober 2024 Hmmm det får meg til å tro at de faktisk IKKE liker smarte kvinner og hadde fått store problemer om de faktisk traff en. Anonymkode: 887cb...b06 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #15 Del Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg kan jo forstå litt hva de prøver å si, men samtidig kjenner jeg definitivt en slags motvilje i meg når jeg leser slike formuleringer. I stedet for at jeg skal ta avgjørelsen om jeg er smart nok, så synes jeg at de burde sile ut selv. Og jeg kommer ikke unna å føle at det er litt ovenfra og ned-holdning. Har dere sett slike setninger og hva tenker dere om det? Menn, skriver kvinner også slikt? Anonymkode: e6ff3...9b2 Dum som et brød, umoden, tror han kan og vet alt. Anonymkode: 13c04...dcd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4. oktober 2024 #16 Del Skrevet 4. oktober 2024 Jeg reagerer som deg. Har ikke sett akkurat det. Men har sett formuleringer som: Hun må ha bein i nesen. Mon tro om noen kvinner skriver: Han må ha bein i nesen Tåpelig 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #17 Del Skrevet 4. oktober 2024 De hadde nok ikke likt ei dame med faktisk veldig høy intelligens, mange menn liker ikke å føle seg underlegne. Anonymkode: e1275...cec 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #18 Del Skrevet 4. oktober 2024 Må vel være lov å si at man har en ting for smarte kvinner? For jeg kan garantere at det ikke er noe som sier seg selv når det gjelder hva menn flest leter etter hos kvinner. Den andre formuleringen var bare teit. Anonymkode: 9b41b...860 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 4. oktober 2024 #19 Del Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De hadde nok ikke likt ei dame med faktisk veldig høy intelligens, mange menn liker ikke å føle seg underlegne. Anonymkode: e1275...cec Er virkelig mange menn så usikre? At de lar seg skremme av damer med høy intelligens. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #20 Del Skrevet 4. oktober 2024 Adrenalina1 skrev (2 minutter siden): Er virkelig mange menn så usikre? At de lar seg skremme av damer med høy intelligens. Jepp. Når de skjønner at du er smartere enn dem begynner de å rakke ned på deg. Anonymkode: 887cb...b06 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå