powerlessjuice Skrevet 3. oktober #1 Del Skrevet 3. oktober Hei! Vi kjøpte rekkehus for 2 år siden og ønsker å gjøre noen endringer, både for egen trivsel men også for salg om noen år! Kjøkkenet ser ikke slik ut i dag, veggene er malt i fargen northern mystic fra jotun og vi har sort kontaktplast på skapfrontene. Vi bor i Nord-Norge, så det blir litt for mørkt og trist i mørketida for oss. Vi ønsker å male veggene på nytt, i en farge som kan passe til de opprinnelige kjøkkenfrontene. Håper derfor det er noen med et godt øye som ser hvilken farge som hadde gjort seg til dette kjøkkenet? Vi ønsker hovedsakelig en lys farge! Vi kommer også til å bytte ut kjøkkenvifta, legge ny kitchenboard og lakke gulvet eller bytte det. Hvis noen andre øyne ser noen forbedringspotensialer vi ikke ser, så tar vi gjerne i mot det også! - men i hovedsak er det farge vi er mest usikre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #2 Del Skrevet 3. oktober Jeg hadde valgt en fargerik tapet 😊 Anonymkode: 138e6...37c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #3 Del Skrevet 3. oktober Ville valgt fargen Clay, selv om den ikke er veldig lys.. Det står lekkert til mot gulvet. Anonymkode: 904ee...e67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #4 Del Skrevet 3. oktober Jeg ville vurdert noe terrakotta-farget for å ta opp det gylne/oransje fra flisene over kjøkkenbenken. Ville også vurdert å bytte håndtak på skapene til enten svart eller trefarget, i et mer moderne design. Anonymkode: 60e54...d43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #5 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville valgt fargen Clay, selv om den ikke er veldig lys.. Det står lekkert til mot gulvet. Anonymkode: 904ee...e67 Som i "natural clay"? Anonymkode: 5d67c...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #6 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville vurdert noe terrakotta-farget for å ta opp det gylne/oransje fra flisene over kjøkkenbenken. Ville også vurdert å bytte håndtak på skapene til enten svart eller trefarget, i et mer moderne design. Anonymkode: 60e54...d43 Enig, noe som komplimenterer gulv og fliser. Resten av kjøkkenet hadde jeg overlatt til en ny eier å bestemme. Alt dette stålet.. Huff. Ville tonet det ned med noe i tre eller kobberfarget som matcher gulv og fliser. Men siden jeg ville byttet ut kjøleskap/ventilatorhette og fått et helt annet uttrykk så tenker jeg det er bedre å spare pengene og la ny kjøper velge selv. Men få bort folien og den malte veggen. Anonymkode: 465a2...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #7 Del Skrevet 3. oktober Jeg hadde lagt sånne juksefliser over flisene over benken. Med mindre du er veldig glad i de brune der da. Så ville jeg malt i noe mørk oker, terrakotta eller en lyser brent brun. Anonymkode: 43fba...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #8 Del Skrevet 3. oktober Har sett folk ta å lage seg farge klatter på veggen for å se hvilken de tror vil passe best. Jeg tror jeg hadde valgt en hvit, lys beige, lys grå og heller valgt farger i gardiner, pynt for å piffe opp. Sørget for å få en lyn/lys stemning. Anonymkode: 05fe9...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #9 Del Skrevet 3. oktober 10963 Golden Bronze Anonymkode: 7d913...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5. oktober #10 Del Skrevet 5. oktober (endret) Dette gulvet - en gulnet undertone i parkett - er hva som bestemmer. Med hvitt kjøkken hadde jeg da gått for en tone som passer gulnet parkett. Linblå eller Nordic Breeze kan være noe Evt Lys antikk grå om grått er ønsket Kanskje Soft Mint 🤷♀️ Det viktigste er å velge det som passer den gule undertonen i gulvet For hvit funker Klassisk hvit. Ellers har Nuances nye fargekart litt å by på som ikke er i min gate, men endel der funker til gulvet. Med hvitevarer i stål hadde jeg jo tenkt på det og. Kjøkkenet er ikke stramme linker, så jeg hadde ikke gått for en stram og kald farge. Clay er kjempefin mot blått og brunt, men litt usikker på den til gul undertone gulv 🤷♀️ Veldig fin til mer bruntoner i gulv. Men enig i at konseptet dus rødlig brent matt kunne funket, bare kanskje en litt annen? Endret 5. oktober av AprilLudgate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #11 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 13.15): Jeg hadde valgt en fargerik tapet 😊 Anonymkode: 138e6...37c Over panel da, eller? Anonymkode: 89876...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #12 Del Skrevet 5. oktober powerlessjuice skrev (På 3.10.2024 den 12.56): Hei! Vi kjøpte rekkehus for 2 år siden og ønsker å gjøre noen endringer, både for egen trivsel men også for salg om noen år! Kjøkkenet ser ikke slik ut i dag, veggene er malt i fargen northern mystic fra jotun og vi har sort kontaktplast på skapfrontene. Vi bor i Nord-Norge, så det blir litt for mørkt og trist i mørketida for oss. Vi ønsker å male veggene på nytt, i en farge som kan passe til de opprinnelige kjøkkenfrontene. Håper derfor det er noen med et godt øye som ser hvilken farge som hadde gjort seg til dette kjøkkenet? Vi ønsker hovedsakelig en lys farge! Vi kommer også til å bytte ut kjøkkenvifta, legge ny kitchenboard og lakke gulvet eller bytte det. Hvis noen andre øyne ser noen forbedringspotensialer vi ikke ser, så tar vi gjerne i mot det også! - men i hovedsak er det farge vi er mest usikre på. Spør jotun fargeråd. De gir skikkelig bra råd! Anonymkode: 505f2...f00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #13 Del Skrevet 5. oktober Jeg ser folk skriver at kjøkkenet er hvitt, men for meg ser det ut som laminert lys ask? Fargen er avhengig av om dere vil dempe eller fremheve "treet" i frontene. En pigmentert litt mørkere beige vil vaske ut lyst treverk, og en lys beige med mindre pigment (evt. hvit) vil fremheve det. Jeg ville så ha plukket ned flisene, sparklet og pusset veggen og malt den også. Muligens ville jeg malt overskapene i samme farge som veggen også, da vil kjøkkenet se større ut. Da kan dere også sparkle hull til håndtak og gå for små håndtak som bare bruke ett av hullene. Hadde bytta alle håndtak nede til noe mer minimalistisk, og både ventilator og håndtak kan være i svart siden komfyren har svart i seg. Anonymkode: 7944f...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #14 Del Skrevet 5. oktober AprilLudgate skrev (27 minutter siden): Dette gulvet - en gulnet undertone i parkett - er hva som bestemmer. Med hvitt kjøkken hadde jeg da gått for en tone som passer gulnet parkett. Linblå eller Nordic Breeze kan være noe Evt Lys antikk grå om grått er ønsket Kanskje Soft Mint 🤷♀️ Det viktigste er å velge det som passer den gule undertonen i gulvet For hvit funker Klassisk hvit. Ellers har Nuances nye fargekart litt å by på som ikke er i min gate, men endel der funker til gulvet. Med hvitevarer i stål hadde jeg jo tenkt på det og. Kjøkkenet er ikke stramme linker, så jeg hadde ikke gått for en stram og kald farge. Clay er kjempefin mot blått og brunt, men litt usikker på den til gul undertone gulv 🤷♀️ Veldig fin til mer bruntoner i gulv. Men enig i at konseptet dus rødlig brent matt kunne funket, bare kanskje en litt annen? Kjøkkenet er jo ikke hvitt. Det står i teksten at det nå er sort. Anonymkode: 71813...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #15 Del Skrevet 5. oktober Fargen på kichenboard som dere skal bytte til avgjør jo veldig her, og ikke minst hvilken farge og nyanse gulvet vil få etter det er lakket eller byttet. Mye bedre å gjøre den delen først, og så velge farge på veggene. Anonymkode: e357b...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #16 Del Skrevet 5. oktober Ville hatt en brunfarge på veggen, da det ur fra bildet ser ut som det vil passe i forhold til fargene mellom skapene. Anonymkode: ca79c...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #17 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville hatt en brunfarge på veggen, da det ur fra bildet ser ut som det vil passe i forhold til fargene mellom skapene. Anonymkode: ca79c...58f TS skriver jo at dette skal byttes ut. Anonymkode: e357b...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5. oktober #18 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjøkkenet er jo ikke hvitt. Det står i teksten at det nå er sort. Anonymkode: 71813...632 Skulle de ikke bytte tilbake? Misforstod kanskje 😅 Isåfall: lys antikk grå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5. oktober #19 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spør jotun fargeråd. De gir skikkelig bra råd! Anonymkode: 505f2...f00 Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #20 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjøkkenet er jo ikke hvitt. Det står i teksten at det nå er sort. Anonymkode: 71813...632 Det er bare laminert med folie som kan fjernes. Slik forsto jeg det. Anonymkode: 465a2...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå