Gå til innhold

Er det noe galt med el-testene mine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble ingen baby forrige syklus selv om vi hadde sex annenhver dag i eggløsningsperioden.

Ifølge Flo-appen skulle jeg hatt eggløsning på mandag, men testene viser idag torsdag fortsatt negative. Har hatt eggløsningsslim siden lørdag.

Hva er galt?

Anonymkode: 76f2f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange sykluser har du testet, og har du stabile sykluslengder?

Anonymkode: 84171...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri positive eggløsningstester. Ble gravid likevel, så hadde eggløsning. 

Fikk faktisk god informasjon om syklus gjennom pulsmålinger på sportsklokken. 

Anonymkode: 5e590...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at en app vil ikke kunne fortelle deg når du har eggløsning så lenge du ikkje har fast syklus. Altså 28 dager i iallefall 6 mnd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha veldig stabile sykluser og ble gravid på første forsøk i forrige graviditet ved å følge Flo-appen. 

Skjønner ikke hva som er galt denne gangen. Hva er vits å bruke penger på el-tester hvis de ikke viser riktig?

Anonymkode: 76f2f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke, i dag er til og med test-streken mye svakere enn igår. 

Hva er det som foregår?!

Anonymkode: 76f2f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke el-tester bruker du? 
 

Anonymkode: 7679f...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke el-tester bruker du? 
 

Anonymkode: 7679f...ed7

"Babyplan Ovulation test strip"

Er så lei meg. Tenk om vi bommet denne syklusen også fordi jeg prøvde å følge eggløsningstestene. Hvis det er noe galt med dem så har jeg ikke blitt gravid rett og slett fordi vi hadde sex på feil tidspunkt fordi de driver og sier at jeg ikke har eggløsning når jeg kanskje på et eller annet tidspunkt faktisk har hatt det?

Tror vi hadde sex lørdag og tirsdag. Ifølge Flo-appen hadde jeg eggløsning på tirsdag(men magefølelsen sier kanskje mandag også). Men ifølge testene har jeg ikke hatt eggløsning i det hele tatt og derfor har vi ikke vært "hardere" på samleie. Og nå er det kanskje for sent for denne syklusen og 2 pinefulle uker med venting følger :(

beklager, måtte bare rante litt.

Anonymkode: 76f2f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri positiv eggløsningstest når vi prøvde på egenhånd. Under ivf måtte jeg teste 3 ganger om dagen, og da fikk jeg positiv test for første gang, nøyaktig den dagen sykehuset forutså det. På kveldstid var streken svakere igjen.

Hvor ofte tester du?

Anonymkode: 6670d...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk aldri positiv eggløsningstest når vi prøvde på egenhånd. Under ivf måtte jeg teste 3 ganger om dagen, og da fikk jeg positiv test for første gang, nøyaktig den dagen sykehuset forutså det. På kveldstid var streken svakere igjen.

Hvor ofte tester du?

Anonymkode: 6670d...632

Har pleid å teste en gang hver kveld. I dag er første dagen jeg prøvde en test på dagtid også. Ellers kun på kvelden. Har jo lest at eggløsningen varer jo i 24-48 timer så trodde jeg hadde god margin ved å kun teste en gang per dag.

Men hvorfor ble testen din svakere samme dag?? Skal ikke egget være tilgjengelig i 24-48 timer? Skjønner ingenting...

Var mye lettere forrige gang da vi ikke brukte tester i det hele tatt og kun fulgte appen...

Anonymkode: 76f2f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk ikke en eneste postitv test forrige syklus heller. Og jeg VET at jeg har eggløsning. 

For noe forbanna tull disse testene er. Skal sikkert tjene penger på å rundlure folk. Kaster de testene fra nå av. Er det verste jeg har vært borti.

Anonymkode: 76f2f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har stabil syklus er det bare å ha sex 1-2 dager før eggløsning og eventuelt på dagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hadde faktisk ikke en eneste postitv test forrige syklus heller. Og jeg VET at jeg har eggløsning. 

For noe forbanna tull disse testene er. Skal sikkert tjene penger på å rundlure folk. Kaster de testene fra nå av. Er det verste jeg har vært borti.

Anonymkode: 76f2f...497

Jeg skjønner du blir lei deg og frustrert, men det kan også hende testene har helt rett og at du ikke har hatt eggløsning. Men noen har også kort LH-vindu og derfor kan den være vanskelig å oppdage. Hvis det vedvarer i mange måneder (f.eks 6 mnd) at du ikke blir gravid, er det lurt å få tatt blodprøver for å se om du faktisk har eggløsning. Det kan man gjøre ved å måle progesteron ca 1 uke etter forventet eggløsning, som da blir ca 1 uke før forventet mens. Jeg fikk meg en stor overraskelse der ved at jeg faktisk ikke har eggløsning naturlig i det hele tatt. På letrozol fikk jeg eggløsning, og da var testene også positive i forkant av eggløsning, så det er ikke noe "forbanna tull" egentlig :)

 

Anonymkode: c5974...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har pleid å teste en gang hver kveld. I dag er første dagen jeg prøvde en test på dagtid også. Ellers kun på kvelden. Har jo lest at eggløsningen varer jo i 24-48 timer så trodde jeg hadde god margin ved å kun teste en gang per dag.

Men hvorfor ble testen din svakere samme dag?? Skal ikke egget være tilgjengelig i 24-48 timer? Skjønner ingenting...

Var mye lettere forrige gang da vi ikke brukte tester i det hele tatt og kun fulgte appen...

Anonymkode: 76f2f...497

Eggløsningstest viser bare at kroppen gjør seg klar til å slippe egget, egget slipper ikke med en gang testen er positiv. Når testen er positiv kan egget slippe etter 12-48 timer, og så leve i 24 timer. Du får ikke positiv test i hele eggets levetid, kun når kroppen forbereder eggløsning.

Det kan også hende at egget ikke slipper, selv om kroppen har forsøkt. Så positiv test er ingen garanti for at et egg faktisk slipper. Men vil tro at dette er sjeldent da.

Derfor er det lurt å ha sex annen hver dag f.o.m. flere dager før positiv test, for da kan sædcellene ligge og vente i tilfelle egget slipper raskt.

Når LH er på topp får du positiv test. Noen har korte topper andre lange. Fikk positiv test på morgen og ettermiddag (kl.07 og kl.14) og svak (negativ) kl.23. Da kan toppen ha startet midt på natta, og vart i 12-18 timer.

Jeg har ikke funnet noe klart svar på hvorvidt negativ test betyr at egget har sluppet og prosessen er ferdig. Kun at kroppens forberedelser er ferdig.

Så du kan gå glipp av toppen om du tester 1, og også 2, ganger om dagen, men de fleste vil nok klare seg med 2 ganger. 

Anonymkode: 6670d...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-tester er mye mer pålitelig enn en app. Det kan også tenkes at du har en kjapp LH-stigning, slik at det å teste én gang om dagen ikke holder. Jeg har en rask LH stigning, og får kun med meg peaken hvis jeg tester 2 ganger om dagen i de dagene jeg mistenker eggløsningen skjer. Bruker sånne strips, slik at jeg kan se at lh nivået sakte begynner å stige. Legger dem inn i Babyplan-appen, som lager en graf til meg.

Har selv testet nesten ett år, og etter å ha brukt ulike teste-metoder for å forstå min egen syklus, gikk det ganske greit å tracke eggløsningen selv. Trengte ikke en app.

Jeg tempet, tracket EL-slim, og brukte EL-tester. Slik fant jeg ut at jeg har en ganske fast lutheal fase på nøyaktig 14 dager, hver eneste syklus. Eggløsningsdatoen kunne derimot variere, i alt fra 12-18 dager. Og det var denne variabelen som avgjorde hvor lang syklusen min ble. Dette ville ikke an app kunnet fanget opp. :)

Har sjeldent EL-slim, men de gangene jeg har det, er nesten alltid dagen før eggløsning. Har lest at kvinner kan få EL-slim opptil 5 dager før eggløsning skjer.

Anonymkode: dbb94...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...