Gå til innhold

Støtter du Israel? Meningsmåling

Athod

Støtter du Israel?  

691 stemmer

1. 1. Støtte til Israel

• Jeg støtter Israel
      161
    • Jeg er motstander av Israel
      110
    • Det er ikke så enkelt
      63
    • Kan ikke nok til å ha en solid mening
      25
    • Jeg støtter ikke Israel
      214
    • Begge parter bryter jevnlig og ofte folkeretten, og jeg støtter derfor ingen av de.
      118

Anbefalte innlegg

Tått skrev (1 minutt siden):

Nå roper Hizbollah om våpenhvile..🙈..Å hellige enfold!

Nå har de skutt 13000 raketter mot sivile Israelere siden massakren 7. okt i fjor..nå taper monstrene så nå vil de ha våpenhvile..

Håper Israel dreper hver eneste Hisbollah-terrorist før de gir seg.

Iranproxyene Hizbollah, Hamas og Houtiene består av de ondeste menneskene på jorda..Alle terrorgruppene til Iran har torturert og drept tusener på tusener av sivile uskyldige mennesker.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tått skrev (4 minutter siden):

Nå roper Hizbollah om våpenhvile..🙈..Å hellige enfold!

Nå har de skutt 13000 raketter mot sivile Israelere siden massakren 7. okt i fjor..nå taper monstrene så nå vil de ha våpenhvile..

De får rope i vei. De har sendt raketter inn i Israel i mer enn ett år, og når Israel svarer vil de ha våpenhvile. Regner med det er bare Israel som skal legge ned våpnene da, som Hamas også tolker våpenhvile. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (2 minutter siden):

Håper Israel dreper hver eneste Hisbollah-terrorist før de gir seg.

Iranproxyene Hizbollah, Hamas og Houtiene består av de ondeste menneskene på jorda..Alle terrorgruppene til Iran har torturert og drept tusener på tusener av sivile uskyldige mennesker.

Ja, man starter ikke kriger med Israel. Det burde alle ha lært for lenge siden. Patetisk å starte en krig for så å sutre etter våpenhvile fordi man undervurderte motparten. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 time siden):

Jabx har rett på alle punkter. Dette kan du lett finne ut av selv vha Google. Dette er ikke noe som MIFF har funnet på.

Du kan fex høre på podcastepisoden om Israel som trygdekontoret har laget. Det samme ble sagt i tilsvarende episode om Palestina. Veldig lærerikt og anbefales varmt. 

Men det er også sant at sivile arabere ble utsatt for overgrep av jøder under nakbaen, eller frigjøringskrigen som israelere kaller det. Flere ting kan være sant samtidig.

(Førstehånds kunnskap om dette er det uansett bare et veldig begrenset antall som har i dag.)

Jabx nekter for at palestinere ble utsatt for overgrep av sionistiske terrorister, så nei han heier på det ene laget og er absolutt ensidig i sin historiefortelling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (På 3.10.2024 den 7.53):

Jeg tenker at det beste for hele verden er å utslette hele midt-østen. Der blir det aldri fred.

Etterpå må vi se hva vi kan gjøre med Afrika, stoppe strømmen av båtflyktninger er pri en. 

Så du mener at vi skal slippe en atombombe eller fire over der lizzom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JaVel skrev (På 3.10.2024 den 15.27):

Stemmer ikke. Hvis man ser på grafer hvor et fungerende demokrati er fra 1-10 hvor 10 er på topp av et fungerende demokrati kommer Indonesia på 6.1, Norge ligger på 9.8. Altså er Indonesia ikke et fungerende demokrati. 

Norge på 9.8? Hvordan er det mulig? Hvilke kriterier er det de bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.theguardian.com/world/2013/jul/12/european-hamas-contact-eu-gaza

I 2013 var Norge åpne om kontakt med Hamas. Sverige benektet at de hadde kontakt, men Norge var åpent i dialog med terrorsiter. Hva er det som gjør at Norge er så naive at de tror dialog med dem vil utgjøre noen forskjell? Vi husker nok mange Vittorio Arrigoni, som var italiensk og svært engasjert palestinaaktivist. Det endte ikke bra, selv om han, i det minste med europeiske øyne, var en hedersmann for palestinerne. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt sitter i sitt stille sinn og heier på Israel nå..Samme med 90% av den Iranske befolkningen..For ikke å snakke om Jordan og Saudiene..

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dn.no/innlegg/bistand/gaza/krig/norsk-bistand-har-trolig-bidratt-til-krigen-pa-gaza/2-1-1591998?zephr_sso_ott=UlM8CU

Selv Egypt og Saudi-Arabia har lagt ned krav om at Hamas må fratas makten om de skal fortsette bistanden. Land med flertall muslimer ønsker terroristene bort. Men ikke Norge. Vi støtter gladelig, selv om det går direkte til terror. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (På 7.10.2024 den 7.26):

Takk for at dere holder tråden min i gang slik at den dukker opp på forsiden og at flere da får sjansen til å stemme ;) 

Målingen ser ut til å bekrefte mitt syn om at det er noen få ekstremt aktive debattanter (som trykker like på hvert eneste pro Israelske innlegg) som gir et helt feil inntrykk av hvor mye støtte Israel har.

Det er 100% mitt inntrykk også. Bør bruke samme taktikk tilbake for å oppveie den skjeve fremstillingen det gir. Er nok mange som har lagd seg nye brukere og kjører dobbelt også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefulle innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (På 7.10.2024 den 18.34):

Hvordan ville du reagert om det ble bestemt at det skulle opprettes en muslimsk stat i hjertet av Norge? Eller en annen religion. Hadde du ønsket dem velkommen? Nei, du hadde kjempet. 

Jeg ser ingen kildehenvisninger i ditt innlegg som motbeviser det som stod i min kildehenvisning. 

Norge er allerede en eksisterende stat. Israel ble grunnlagt i et område som ikke var en eksisterende stat, og det var ment at både araberne og jødene skulle få sine egne stater i området.

Når det er sagt, har jo Norge lagt til rette for samene, for uretten de har blitt utsatt for. På samme måte var jødene den opprinnelige urbefolkningen i Palestina, og de hadde både historisk, etnisk, kulturell og biologisk tilknytning til området. Da britene skulle si fra seg kontrollen over Palestina, så var det nødvendig å opprette en eller flere stater der. Araberne fikk en egen stat før Israel ble opprettet, i form av Jordan. Jødene tok til takke med langt mindre enn de opprinnelig hadde blitt forespeilet.

Hvis du vil ha kilder får du lese Wikipedia eller noe.

Endret av jabx
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (På 9.10.2024 den 16.51):

Dette har du førstehånds kunnskap om? Eller er det MIFF, som er kunnskapsformiddleren? 

Det er grunnleggende kunnskap om situasjonen.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 9.10.2024 den 17.16):

Men det er også sant at sivile arabere ble utsatt for overgrep av jøder under nakbaen, eller frigjøringskrigen som israelere kaller det. Flere ting kan være sant samtidig.

Helt riktig. Det var brutalitet fra begge sider, men her i Norge tror de fleste at det kun var de slemme jødene som drepte uskyldige arabere og jaget alle på flukt. Faktum er at det var en stadig mer blodig konflikt som faktisk ble startet av araberne på 20-tallet. Da Israel erklærte uavhengighet så erklærte de samtidig fred og at de fra da av ville leve i fred med sine naboer og inviterte til samarbeid. I stedet prøvde arabere både utenfor og inne i Israel å utslette jødene.

Jødene måtte beskytte seg, og de kjempet for sin eksistens. Det ser ikke alltid så pent ut. Krig er jævlig.

Men det var araberne som startet krigen. De var jødene som kjempet med ryggen mot veggen.

Mange arabere ble jaget vekk. Andre dro selv, av frykt for å bli utsatt for noe. Andre igjen dro fordi de ikke ville være i veien når de invaderende arabertroppene kom for å slakte ned jødene så araberne kunne returnere og ta over alt sammen. Det var altså flere årsaker til at arabere forsvant fra området.

Samtidig oppfordret de nye israelske myndighetene også mange arabere til å bli. Deres budskap var at de ønsket fred med fredelige arabere. De araberne som valgte å bli, har i dag flere rettigheter enn noen andre i hele området, og de ønsker å være israelere med tilhørende rettigheter, fremfor å leve under et islamistisk diktatur.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Apis skrev (På 9.10.2024 den 19.06):

Jabx nekter for at palestinere ble utsatt for overgrep av sionistiske terrorister, så nei han heier på det ene laget og er absolutt ensidig i sin historiefortelling. 

Hvorfor kommer du bevisst med usanne påstander om meg, Apis? Jeg har aldri sagt noe slikt. Det jeg gjør er å svare på ensidige påstander fra folk som ikke har satt seg inn i saken, og som kun fordømmer Israel og jøder, og frikjenner araberne for handlingene deres. Derfor skriver jeg primært ting som er en kontrast til forherligelsen av jødehat som vi ser så ofte. Da blir det gjerne at jeg kommer med informasjon som er til fordel for Israel og/eller jøder, fordi jeg svarer på feilinformasjon eller unyanserte påstander som er til fordel for motparten.

Endret av jabx
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter de sivile..

Ellers så har jeg ikke satt meg nok inn i dette for det er grusomt på begge sider.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clefable skrev (På 10.10.2024 den 16.12):

Jeg støtter ikke Israel.

Hva innebærer det? Støtter dem ikke i hva? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy1977 skrev (På 11.10.2024 den 12.33):

Jeg støtter de sivile..

Ellers så har jeg ikke satt meg nok inn i dette for det er grusomt på begge sider.

Hva betyr det å støtte de sivile? 
Nå det sitter jihadister bevæpnet med militære våpen de daglig bruker mot sivile? Hvordan støtter man da sivile? 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...