Gå til innhold

Støtter du Israel? Meningsmåling


Athod

Støtter du Israel?  

178 stemmer

  1. 1. Støtte til Israel

    • Jeg støtter Israel
      55
    • Jeg er motstander av Israel
      42
    • Det er ikke så enkelt
      20
    • Kan ikke nok til å ha en solid mening
      5
    • Jeg støtter ikke Israel
      40
    • Begge parter bryter jevnlig og ofte folkeretten, og jeg støtter derfor ingen av de.
      16


Anbefalte innlegg

På det andre underforumet kan man få inntrykk av at det er veldig stor støtte til Israel her inne.

Var nysgjerrig om det var en generell holdning her eller om det er noen få dominerende og repeterende brukere som gir et feil inntrykk?

 

Det er ikke et spørsmål om Israels rett til å eksistere eller andre historiske spørsmål, men hva man synes om dagens oppførsel.

 

PS: Heller slett tråden enn å flytte den inn på det andre underforumet. 

Endret av Athod
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det beste for hele verden er å utslette hele midt-østen. Der blir det aldri fred.

Etterpå må vi se hva vi kan gjøre med Afrika, stoppe strømmen av båtflyktninger er pri en. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er alternativet som bare sier Nei uten å dra inn at man er "motstander" av Israel?
Man kan være motstander av handlingene de gjør uten å være motstander av Israel i seg selv.

 

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Israel, men jeg støtter ikke dagens regjering på et operativt nivå.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (15 minutter siden):

hvor er alternativet som bare sier Nei uten å dra inn at man er "motstander" av Israel?
Man kan være motstander av handlingene de gjør uten å være motstander av Israel i seg selv.

 

Satt opp et alternativ med "det er ikke så enkelt".  Kunne sikkert kommet med et drøss andre alternativer som gir muligheten for et nyansert svar.

 

La inn et ekstra alternativ med "Jeg støtter ikke Israel" 

Endret av Athod
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rent pragmatisk støtter jeg Israel, vis en ser bort fra dagens regjering og historien bak den jødiske staten Israel. Så tror jeg en enstatsløsning rent pragmatisk vil gi en best mulighet for et godt liv for både jøder, palestinere og andre befolkningsgrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært mer sympatisk ovenfor Palestinerne. De har det verst. Mye av det er Israels skyld, og mye av det er Hamas sin skyld.

Nå derimot, etter ett år med elendighet, er jeg veldig mye sterkere imot Israels handlinger. De drar den så langt at dette ikke er forsvar noe mer. Dette er angrep, og jeg trur de liker angrep. Jeg trur at Israel utførere massedrap for massedrapenes skyld. Netanyahu sitter nok med ståpikk mens han leser rapporter over antall drepte.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (18 minutter siden):

Satt opp et alternativ med "det er ikke så enkelt".  Kunne sikkert kommet med et drøss andre alternativer som gir muligheten for et nyansert svar.

 

La inn et ekstra alternativ med "Jeg støtter ikke Israel" 

måten du vinkler det på er jo ganske rettningsgivende, poenget jeg forsøker få frem er at det burde vært et alternativ om at mani kke støtter handlingene de utøver selv om man kan si at Israel har en rett til å være Israel. ikke "det er ikke så enkelt" eller "jeg støtter ikke israel" som er veldig førende svar. Du legger opp til en sort/hvitt tankegang, det er ikke enten eller - og det er enkelt, man kan ha to tanker i hodet samtidig. Det er mulig å fordømme handlingene som utføres uten å fordømme det israelske folket og dets stat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (4 minutter siden):

måten du vinkler det på er jo ganske rettningsgivende, poenget jeg forsøker få frem er at det burde vært et alternativ om at mani kke støtter handlingene de utøver selv om man kan si at Israel har en rett til å være Israel. ikke "det er ikke så enkelt" eller "jeg støtter ikke israel" som er veldig førende svar. Du legger opp til en sort/hvitt tankegang, det er ikke enten eller - og det er enkelt, man kan ha to tanker i hodet samtidig. Det er mulig å fordømme handlingene som utføres uten å fordømme det israelske folket og dets stat. 

Bare skriv nøyaktig hvilket alternativ du vil ha du så skal jeg vurdere å legge det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ellers er noen andre ønsker på alternativer er det bare komme med forslag. Er absolutt ikke interessert i å legge noen føringer.

Endret av Athod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bor 15 milloner jøder i verden og den lille flekken Israel hvor jødene kan bo. Det finnes ikke et muslimske land hvor det er et fungerende demokrati. Hvis muslimer skulle tatt over den flekken som nå kalles Israel , ville det ikke tatt lang tid før det hadde blitt et diktatur hvor Sharia ville vært hovedretningen. 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (23 minutter siden):

Det bor 15 milloner jøder i verden og den lille flekken Israel hvor jødene kan bo. Det finnes ikke et muslimske land hvor det er et fungerende demokrati. Hvis muslimer skulle tatt over den flekken som nå kalles Israel , ville det ikke tatt lang tid før det hadde blitt et diktatur hvor Sharia ville vært hovedretningen. 

Beklager hvis jeg ikke har gjort det klart, men jeg mente det ikke som et spørsmål om Israel har rett til å eksistere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg til alternativet «Begge parter bryter jevnlig og ofte folkeretten, og jeg støtter derfor ingen av de.»

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (50 minutter siden):

Det bor 15 milloner jøder i verden og den lille flekken Israel hvor jødene kan bo. Det finnes ikke et muslimske land hvor det er et fungerende demokrati. Hvis muslimer skulle tatt over den flekken som nå kalles Israel , ville det ikke tatt lang tid før det hadde blitt et diktatur hvor Sharia ville vært hovedretningen. 

DET !! 👋👋 Ingen lurer hvorfor ??

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha en liten meningsmåling, men det blir jo et ganske dumt spørsmål. Jeg har fulgt denne konflikten i godt over 30 år nå. Jeg måtte hatt en IQ på 26 om jeg fortsatt skulle støttet "palestinerne."  

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NatNat skrev (18 minutter siden):

DET !! 👋👋 Ingen lurer hvorfor ??

Og jøder er det mest konfliktskapende folkeslaget som noen gang har eksistert. Likevel støtter folk de...

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...