AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #1 Skrevet 2. oktober 2024 At fysioterapeuten kan gå inn på journalen til pasienten å sjekke medisiner man går på? Fysioterapeuten er i slekt med sjefen min. Å jeg vil ikke utgi mer enn nødvendig om meg. I hvertfall ikke hvilke medisiner jeg har startet på. Ja, jeg vet det er taushetsplikt.. bla-bla.. stoler ikke 100% på det. Anonymkode: 506a7...913
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #3 Skrevet 2. oktober 2024 Nei, fysioterapeuten har ikke innsyn i din journal med mindre du får den utskrevet hos fastlegen og gir den til fysioterapeuten. Hilsen ei som har jobbet som sekretær får fydioterapeuter Anonymkode: 8e5fe...764 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #4 Skrevet 2. oktober 2024 Fysioterapeut bruker ikke samme journal som legen din. Fysio har heller ikke tilgang til kjernejournal eller e-reseptene dine, så nei. Anonymkode: 96cb4...2c3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #5 Skrevet 3. oktober 2024 Bra! Fysioterapeuten vet at jeg jobber med slekta. Så jeg bruker å få spørsmål om hvordan det går med sjefen min. Om bedriften går bra? Syns det er ubehagelig å svar. I tilfelle det blir sagt noe i privat selskap senere mellom de. Vet aldri. Anonymkode: 506a7...913
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #6 Skrevet 3. oktober 2024 Nei jeg tror fysio bare har delt info med andre fysioterapeuter, mine vet om hverandre og hva de gjør hat jeg fått vite, men opplysninger om helse og medisin har jeg måtte dele selv. Det visste de ikke. Anonymkode: fe2f9...12d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #7 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): At fysioterapeuten kan gå inn på journalen til pasienten å sjekke medisiner man går på? Fysioterapeuten er i slekt med sjefen min. Å jeg vil ikke utgi mer enn nødvendig om meg. I hvertfall ikke hvilke medisiner jeg har startet på. Ja, jeg vet det er taushetsplikt.. bla-bla.. stoler ikke 100% på det. Anonymkode: 506a7...913 Nei, og du kan slå opp i loggen over hvem som har åpnet reseptene dine. Fysioterapeuter er og helsepersonell og har taushetsplikt. De skal heller ikke åpne mer enn de har berettiget behov for i alt av journaler de kan ha tilgang til. Anonymkode: ad461...919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå