Gå til innhold

Bitt av hund i dag vondt ennå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble bitt eller glefset etter i dag men jeg tror det var bitt. Hele hånden var i munnen til hunden og jeg kjente tennene på håndleddet mitt. Blødde ikke men var ganske smertefullt. Har vondt enda, bør jeg gå til lege? 

Anonymkode: 343fe...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok ikke gått om det ikke var sår eller mistanker om brudd.

Men hva skjedde? Hvem eier hunden og har du tenkt å gjøre noe med det at du ble bitt? Det er jo ikke akkurat en slik adferd en skal ha på hundene våre .

Anonymkode: 429bd...ffc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker forskjell på om det faktisk er snakk om brudd eller bare litt ømt, på samme møte som man har vondt en stund i fingrene etter å ha klemt de litt i en dør.

Anonymkode: 82fd3...d72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke gått om det ikke var sår eller mistanker om brudd.

Men hva skjedde? Hvem eier hunden og har du tenkt å gjøre noe med det at du ble bitt? Det er jo ikke akkurat en slik adferd en skal ha på hundene våre .

Anonymkode: 429bd...ffc

Hund er det eneste dyret i verden vi virker til å ha en så bastant holdning til. Hunder kommuniserer med munnen siden de ikke har hender, og går selv en 2-kilos hund inn for å faktisk bite blir det åpent sår.

Anonymkode: 82fd3...d72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du fikk stivkrampevaksine? Hvis ja, så ja - gå til legen. Selv om du ikke fikk åpent sår, så ta vaksinen (hvis det er lenge siden sist). Jeg hadde i alle fall ikke tatt noen sjanse.

Angående hunden som bet. Hva skjedde egentlig? 

Anonymkode: 534cd...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt å være litt øm dersom man har blitt klemt hardt. Så lenge det ikke ble noen sår trenger du hverken stivkrampe eller annen behandling. Med mindre hånden er kjempehoven og smertefull og du frykter brudd såklart (noe jeg tviler sterkt på mtp at det ikke engang ble hull på huden). Det går helt fint. 

Anonymkode: a3d95...341

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det lenge siden du fikk stivkrampevaksine? Hvis ja, så ja - gå til legen. Selv om du ikke fikk åpent sår, så ta vaksinen (hvis det er lenge siden sist). Jeg hadde i alle fall ikke tatt noen sjanse.

Angående hunden som bet. Hva skjedde egentlig? 

Anonymkode: 534cd...ebb

Stivkrampe? Når man ikke har åpning i huden?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...