Gå til innhold

Sluttet å spise usunt i hverdagen - når vil det vises på vekten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stillesittende kontorjobb, og eneste mosjon jeg får i hverdagen er å være aktiv med mine to barn og av og til gå en tur i lunsjpausene på jobb. Planen er å komme i gang med trening 2-3 ganger i uken. 

Frem til mandag i denne uken har jeg hatt et kosthold med mye junk og godis, også i hverdagene. Jeg vet jeg bare har holdt på i noen dager, men er spent på om dette kuttet av usunn mat/drikke vil vises på badevekten , og i så fall hvor tidlig det er mulig å merke fremgang? Per i dag veier jeg ca. 63,5 kg og det er akkurat det jeg pleier å veie. Kan jeg forvente nedgang etter f.els 2 uker? 

Anonymkode: a179f...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på kaloriinntaket ditt. Man kan spise bare sunn mat og ikke gå ned i vekt. Man kan også spise mye usunn mat, samtidig som man går ned i vekt. Men det er klart at kroppen har bedre av næringsstoffene i sunnere matvarer.

Anonymkode: c8536...e07

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stillesittende jobb og trente ingenting. Spiste mye potetgull. Ved å kutte til én pose i uken og begrense meg til én porsjon med middagsmat, begynte jeg ganske fort å gå ned i vekt. Men jeg hadde en bmi på 28,9 så jeg var ganske overvektig. Har logget vekten min og ser at jeg gikk ned 3 kilo første måneden kun ved å gjøre dette. 
 

Anonymkode: 0de87...c0c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan spise sunt, men likevel for mye kalorier. Så du må telle kalorier i tillegg til å spise mest mulig rent kjøtt, mager fisk, vegetar. Mye grønnsaker og kutte ned eller kutte ut karbohydrater som ris, pasta, potet. 

Anonymkode: 8bef5...b6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...