Gå til innhold

Scintigrafi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor på Østlandet utføres scintigrafi undersøkelse? Har de det feks på Unilabs,eller må man på et sykehus? 

Anonymkode: 267a5...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor på Østlandet utføres scintigrafi undersøkelse? Har de det feks på Unilabs,eller må man på et sykehus? 

Ser ikke ut til at Unilabs tilbyr nukleærmedisinske undersøkelser, så da blir det sykehus. Evidia har PET/CT, men det er ikke det samme som scintigrafi.

Anonymkode: e4722...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR at det kun er sykehusene som har utstyr for å gjøre scintigrafi-undersøkelser. Det er heller ikke alle sykehus som har det. Du henvises nok til nærmeste aktuelle. 

Anonymkode: f018a...608

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne typen undersøkelser er for de få, og ikke for her og fru hvermannsen. Både på grunn av undersøkelsens belastning på kroppen, men go fordi det finnes ytterst få maskiner og sykehus som kan utføre undersøkelsen. 
Jeg har gjort dette på et universitetssykehus etter henvisning fra sykehuslege. 

Anonymkode: 48157...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Denne typen undersøkelser er for de få, og ikke for her og fru hvermannsen. Både på grunn av undersøkelsens belastning på kroppen, men go fordi det finnes ytterst få maskiner og sykehus som kan utføre undersøkelsen. 
Jeg har gjort dette på et universitetssykehus etter henvisning fra sykehuslege. 

Spørsmålrt mitt var :Hvor på Østlandet utføres denne scintigrafi? Jeg lurer spesifikt på hvilke sykehus som utfører det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spørsmålrt mitt var :Hvor på Østlandet utføres denne scintigrafi? Jeg lurer spesifikt på hvilke sykehus som utfører det.

Skal du få utført scintigrafi, så vet legene hvor de skal henvise deg, og hvilke alternativer som finnes. 

For å laste ballen tilbake til deg, hvorfor spør du her inne om dette? Hvorfor bruker du ikke Google eller spør behandleren din? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal du få utført scintigrafi, så vet legene hvor de skal henvise deg, og hvilke alternativer som finnes. 

For å laste ballen tilbake til deg, hvorfor spør du her inne om dette? Hvorfor bruker du ikke Google eller spør behandleren din? 

Jeg skal snart til legen og får nok svar på spørsmålet mitt da. I mellomtiden spør jeg her for jeg fant ikke ut av det på Google. Kan du ikke bare svare på spørsmålet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skal snart til legen og får nok svar på spørsmålet mitt da. I mellomtiden spør jeg her for jeg fant ikke ut av det på Google. Kan du ikke bare svare på spørsmålet? 

Kan du ikke svare selv?

Anonymkode: aacfe...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke svare selv?

Anonymkode: aacfe...16b

Jeg har jo svart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du klarer ikke Google, selv? Klarer du å åpne og lese linken under, da? 

https://www.oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/scintigrafi/

Du må i all hovesak være sykehusinnleggelse for å få en slik u.s. Og de skal oppfylle mange kriterier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammen sykehus gjør det og Rikshospitalet gjør det, det er de jeg vet om her i mitt nærområde. Vil tro Ahus og Kalnes gjør det også pga str på sykehusene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må i all hovesak være sykehusinnleggelse for å få en slik u.s. Og de skal oppfylle mange kriterier. 

Takk for superhyggelig svar! Kunne du ikke bare ha lagt ved denne linken med en gang da? Jeg fant ikke dette da jeg googlet,nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (5 minutter siden):

Drammen sykehus gjør det og Rikshospitalet gjør det, det er de jeg vet om her i mitt nærområde. Vil tro Ahus og Kalnes gjør det også pga str på sykehusene. 

Takk for svar på spørsmålet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ser ikke ut til at Unilabs tilbyr nukleærmedisinske undersøkelser, så da blir det sykehus. Evidia har PET/CT, men det er ikke det samme som scintigrafi.

Evidia har jeg ikke hørt om før. Er det privat sånn som Unilabs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Folk her inne klarer altså å være ekle og nedlatende mot hverandre over absolutt alt og ingenting..... blir så lei bitching i omtrent annenhver tråd... ja - jeg skal stikke herfra. 

Anonymkode: 9a90f...1d1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt scintigrafi på Lillehammer sykehus, som også er på Østlandet. 

Anonymkode: f018a...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Evidia har jeg ikke hørt om før. Er det privat sånn som Unilabs?

Ja, det er privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer an på hvilken scintigrafi du skal ta. Veldig mange av dem er en poliklinisk prosedyre, feks scintigrafi av skjelett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trenger ikke være sykehus innleggelse heller, tatt det selv poliklinisk. 

Anonymkode: b3047...2a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...