AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #1 Skrevet 2. oktober 2024 Var for en lengre stund siden på akutten der jeg fikk EKG undersøkelse og etter å ha ligget der i ca en time med det på så kjente jeg at foten min ble helt stiv og litt smertefull også kjente jeg at jeg hadde mobilen og nøkler i bukselommen. Har det noe og si mon tro ref EKG utstyr på kroppen og det i lomma ref stråling osv? Kan ikke noe om det.. Foten ble helt fin rett etterpå. Anonymkode: 75fd5...b47
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #2 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): . Har det noe og si mon tro ref EKG utstyr på kroppen og det i lomma ref stråling osv? Kan ikke noe om det.. Foten ble helt fin rett etterpå. Anonymkode: 75fd5...b47 Nei! Anonymkode: 1be39...bb4 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #4 Skrevet 2. oktober 2024 Ok, tusen takk for svar. Bra det ikke hadde noe med det å gjøre. Da vet jeg ikke årsaken 🙂 Anonymkode: 75fd5...b47
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #5 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok, tusen takk for svar. Bra det ikke hadde noe med det å gjøre. Da vet jeg ikke årsaken 🙂 Anonymkode: 75fd5...b47 Kanskje fordi du lå stille lenge, noe du ikke er vant til? Og kanskje da i en stilling ikke er vant til. Jeg blir stiv i ben og armer hvis jeg er for lenge i ro. Anonymkode: b0f59...792 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #6 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kanskje fordi du lå stille lenge, noe du ikke er vant til? Og kanskje da i en stilling ikke er vant til. Jeg blir stiv i ben og armer hvis jeg er for lenge i ro. Anonymkode: b0f59...792 Jeg rørte meg ikke og lå helt stille hele tiden så kan jo hende det var det ja. Var uansett greit å få avkreftet det jeg trodde det var. 🙂 Anonymkode: 75fd5...b47
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #7 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var for en lengre stund siden på akutten der jeg fikk EKG undersøkelse og etter å ha ligget der i ca en time med det på så kjente jeg at foten min ble helt stiv og litt smertefull også kjente jeg at jeg hadde mobilen og nøkler i bukselommen. Har det noe og si mon tro ref EKG utstyr på kroppen og det i lomma ref stråling osv? Kan ikke noe om det.. Foten ble helt fin rett etterpå. Anonymkode: 75fd5...b47 Før i gamle dager, før mobiltelefonen var allemannseie, var ekg apparatene slik at gammeldagse klokker må taes av før man kunne ta ekg. For noe kortere tid side, var mobiler forbudt på enkelte sykehusavdelinger, blant annet hjerteavdelingene, fordi man var redd for at mobilene forstyrret apparater man brukte til og på pasienter. Alt dette er forlengst fordi, og historie. Så de tankene du har rundt ekg og mobil de kan du trygt parkere. Anonymkode: c480e...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #8 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Før i gamle dager, før mobiltelefonen var allemannseie, var ekg apparatene slik at gammeldagse klokker må taes av før man kunne ta ekg. For noe kortere tid side, var mobiler forbudt på enkelte sykehusavdelinger, blant annet hjerteavdelingene, fordi man var redd for at mobilene forstyrret apparater man brukte til og på pasienter. Alt dette er forlengst fordi, og historie. Så de tankene du har rundt ekg og mobil de kan du trygt parkere. Anonymkode: c480e...1d5 Det var godt å vite 🙂 Takk for svar. Men det jeg iallefall vet er at man ikke kan ha det med inn i rommet hvis man skal ta CT/MR osv. Anonymkode: 75fd5...b47
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #9 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var godt å vite 🙂 Takk for svar. Men det jeg iallefall vet er at man ikke kan ha det med inn i rommet hvis man skal ta CT/MR osv. Anonymkode: 75fd5...b47 MR maskinene er magneter, tar en noe metall med seg inn i rommet, så suger maskinen metallene til seg, og maskinenes funksjon ødelegges. Hva som eksakt er årsaken ved CT maskinene kan jeg ikke, men jeg bet at der er de ikke like strenge som ved MR. Anonymkode: c480e...1d5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #10 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): MR maskinene er magneter, tar en noe metall med seg inn i rommet, så suger maskinen metallene til seg, og maskinenes funksjon ødelegges. Hva som eksakt er årsaken ved CT maskinene kan jeg ikke, men jeg bet at der er de ikke like strenge som ved MR. Anonymkode: c480e...1d5 Ja, stemmer, men hvor er det da trygt å oppbevare mobil, lommebok, nøkler osv på sykehuset mens man går dit? Anonymkode: 75fd5...b47
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #11 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, stemmer, men hvor er det da trygt å oppbevare mobil, lommebok, nøkler osv på sykehuset mens man går dit? Anonymkode: 75fd5...b47 Alle steder jeg har vært, så har de låsbare rom eller låsbare oppbevaringsbokser. Ellers så får du la være å ta dette med deg. Man kan faktisk leve fint noen timer uten mobil. Og med noen kroner i lommeboka. Anonymkode: c480e...1d5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #12 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle steder jeg har vært, så har de låsbare rom eller låsbare oppbevaringsbokser. Ellers så får du la være å ta dette med deg. Man kan faktisk leve fint noen timer uten mobil. Og med noen kroner i lommeboka. Anonymkode: c480e...1d5 Ah ok. Det er bra. Kanskje også best å la det være hjemme mens man er der ja 🙂 Anonymkode: 75fd5...b47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå