Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har fått tilbud om 100% stilling i medleverturnus, men lurer på om noen kan dele litt om hvordan turnusen har vært lagt opp. 

Jeg skal i følge arbeidsgiver begynne mandag kl. 10.00 og gå av fredag kl. 10.00 og så starte fredag kl. 10 og gå av mandag kl. 10

Dette synes jeg er merkelig, for det er visstnok behov for hvilende nattevakt (til tross for at der allerede er våken nattevakt). Jeg hadde sett for meg at når jeg var ferdig på jobb torsdagkveld kl. 22 så kunne jeg dra hjem, men i stedet må jeg altså sove en ekstra natt for å jobbe to timer før jeg kan reise. Har foreslått at jeg kan starte kl. 08.00 i stedet for 10.00 for å få riktig antall timer, men det gikk ikke... Noen med erfaring?

Skrevet

Det er jo hele poenget med medleverturnus. Du jobber 3 eller 4 døgn, og må selvfølgelig være på vakt til nye folk kommer på.

Anonymkode: 4ef84...02d

• Liker 6
Skrevet

Hos oss er vaktskiftene kl 8. Det hjelper vel ikke deg så mye å vaktskiftene er da, om det er hele siste natta du vil slippe? Vet du hvorfor de har vaktskiftene så sent som 10?

Skrevet

Du misser jo poenget med medlever-turnus. Du er på jobb og sover, men du er damtidig i «beredskap» om noe skulle oppstå ila natta. Da kan du ikke gå hjem torsdag kl 10.  Og så har dere vel overlapp? Som betyr at du må være til stede for å gi rapport/oppdatere neste vakt om de siste dagene. 

Anonymkode: daf99...e25

• Liker 1
Skrevet

Det er som De andre skriver ovenfor. Bare husk på at den hvilende tiden skal telles som arbeidstid time for time selv om lønnstimene ikke er de samme. Dette har med hvilket grunnlag du får overtid for.

Anonymkode: f552f...f45

Skrevet

Du får betalt for at du sover på jobb, og som det sies er du i beredskap om noe skulle skje.  Er ofte overlapp i 2 timer som gjør at du nok må jobbe til kl.10.00. 

Brukere skal ha frokost og diverse om morgenen, dette er ikke alltid unnagjort til kl.08.00 (litt uavhengig av hvor du jobber). Sjeldent mulig å ha overlapp før kl.08.00.

Anonymkode: 1e843...fea

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar gjerne den jobben om ikke du vil ha den. Hvor er det?

Anonymkode: 3872a...4f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...