Gå til innhold

Service Audi A3 - merkeverksted vs ikke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett meg lei av overprisede servicer på merkeverksted, og lurer på om det egentlig er ok å begynne å ta service andre steder nå som bilen er såpass gammel (2015) ? 

F.eks oljeskift/bytte filter koster maks halvparten hos NAF. Ulempen er at alt som ikke gjøres hos merkeverksted, ikke blir elektronisk loggført, slik at det da ikke vises i servicehistorikken. Må da ha kvitteringer utenom. Er det noen deler av servicer som er ok å gjøre andre steder, kan alt gjøres andre steder, eller bør man bare holde seg til merkeverksted? 

Anonymkode: 9a294...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gammel bil hadde jeg definitivt ikke levert til merkeverksted.

Anonymkode: 82687...58d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så gammel bil hadde jeg definitivt ikke levert til merkeverksted.

Anonymkode: 82687...58d

Audi/merkeverksted argumenterer med "30 viktige punkter som sjekkes og kontrolleres" på service. 

Pris oljeskift/filter hos Møller: 3990,-
Pris oljeskift/filter hos NAF : 1790,-

Er det gull i olja Møller bruker, eller er det disse punktene som sjekkes som koster ekstra? 
Vil det bli verditap når jeg skal selge bilen hvis alle servicer ikke er tatt hos merkeverksted?

Anonymkode: 9a294...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved at bilen er 9 år gammel vil jeg tro det viktige er å dokumentere oljeskift, og annet som er viktig faktisk er utført. Om det er utført ved merkeverksted, eller annet sted har neppe noe å si?

Kan ikke se at verditapet skulle bli større, så lenge som service er utført?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk frittstående godkjent verksted og spar på kvitteringer/dokumentasjon på utført service og reparasjoner. Det vil ikke forringe verdien så ĺenge det er utført.

Jeg spurte en gang hos Møller når jeg hadde Audi A6 for snart 20 år siden om en service og hva de gjorde. Da kosta denne servicen 5400 kr, deler og olje utgjorde ca 1800 og jeg lurte da på hva som de resterende 3600 var for.

"Vi kikker" var svaret jeg fikk da. Og etter det så har jeg eller uavhengige verksteder kikket på bilene jeg har hatt for halv pris...

Anonymkode: e3325...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer man å knyte sine egne sko,klarer man å skifte oljer og filtre selv. Er som regel latskap som er problemet....   Et merkeverksted bruker like lang tid som F.eks Mekonomen. Bruker toppen en halv time,men fakturer to.oljen er 3 ganger så dyr også når man ikke kjøper på nett. Som regel er det jo utplasserings elever eller lærlinger som gjør jobben. Om du ikke vil selv,er det garantert noen du kjenner som gjør det for deg. Nesten gratis også.

Anonymkode: 005f2...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klarer man å knyte sine egne sko,klarer man å skifte oljer og filtre selv. Er som regel latskap som er problemet....   Et merkeverksted bruker like lang tid som F.eks Mekonomen. Bruker toppen en halv time,men fakturer to.oljen er 3 ganger så dyr også når man ikke kjøper på nett. Som regel er det jo utplasserings elever eller lærlinger som gjør jobben. Om du ikke vil selv,er det garantert noen du kjenner som gjør det for deg. Nesten gratis også.

Anonymkode: 005f2...945

Altså blæ. Kanskje noen også har vesentlige helseproblemer og ikke har krefter til å styre med sånt? Det har jeg, men klarer å knyte skolissene. Nå er dette en storservice med langt mer enn oljeskift som skal skiftes. Spørsmålet mitt var om servicen kunne taes på et ikke-merkeverksted når den er såpass gammel, ikke om jeg klarte å skifte olje selv. 

Anonymkode: 9a294...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...