Gå til innhold

Blir stevnet for retten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Far stevner meg for retten. Han har nå ved flere anledninger vært voldelig. Han var aggressiv før vi fikk barn, kunne rive ned ting osv. Og han har vært fysisk hard med hunden vår. Da barnet ble født forsøkte han å ta det fra meg, trutt og jevnt, ved å faktisk bare ta det, men også via tingretten.
 

Nå er barnet eldre, 3 år. Han stevner meg igjen, og da stopper alle stønader og alt fra NaV fordi jeg nekter jo det samværet han vil ha. Da skjønner dere tegninga. Jeg blir sittende fast i huset vi bor i (han forsøker å kaste meg ut derfra også, og krever husleie) 

Er ikke dette slemt? Og et fryktelig dårlig konsept laget av tingretten? Jeg blir tvunget til å la han ha samvær selv om ham er aldeles gått fra vettet. Han eier jo ikke empati . 
 

I dag har han kjøpt masse til barnet, han «kjøper hen» og lærer barnet at det ikke skal komme til meg. Jeg føler ikke retten gjennomskuer det, og jeg er fullstendig tom for energi, og føler at tingretten i seg selv er en scam fordi de sjekker ikke opp ting skikkelig

Anonymkode: 71a7f...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men TS du har jo en rekke muligheter her, du kan ta kontakt med krisesenter, snakk med barnevernet, få deg en advokat - du er ikke KUN er offer, du er også handlekraftig om du ikke ser deg selv som offer.. og ikke minst, du har med åpne øyne satt deg selv i en vanskelig situasjon, det er på tide å velge ta deg og barnet ut av den. 

Anonymkode: 41319...780

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men TS du har jo en rekke muligheter her, du kan ta kontakt med krisesenter, snakk med barnevernet, få deg en advokat - du er ikke KUN er offer, du er også handlekraftig om du ikke ser deg selv som offer.. og ikke minst, du har med åpne øyne satt deg selv i en vanskelig situasjon, det er på tide å velge ta deg og barnet ut av den. 

Anonymkode: 41319...780

Jeg har da advokat.. hva mener du den advokaten skal gjøre? Han kan jo bare fortelle retten det som har skjedd, og det gjør vi jo. Men far «vinner» likevel. 

Anonymkode: 71a7f...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall frem til nå. Og det er rart…

Anonymkode: 71a7f...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da skjønner dere tegninga. Jeg blir sittende fast i huset vi bor i (han forsøker å kaste meg ut derfra også, og krever husleie) 

Er det hans hus? 

Anonymkode: 9dbda...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Far stevner meg for retten. Han har nå ved flere anledninger vært voldelig. Han var aggressiv før vi fikk barn, kunne rive ned ting osv. Og han har vært fysisk hard med hunden vår. Da barnet ble født forsøkte han å ta det fra meg, trutt og jevnt, ved å faktisk bare ta det, men også via tingretten.
 

Nå er barnet eldre, 3 år. Han stevner meg igjen, og da stopper alle stønader og alt fra NaV fordi jeg nekter jo det samværet han vil ha. Da skjønner dere tegninga. Jeg blir sittende fast i huset vi bor i (han forsøker å kaste meg ut derfra også, og krever husleie) 

Er ikke dette slemt? Og et fryktelig dårlig konsept laget av tingretten? Jeg blir tvunget til å la han ha samvær selv om ham er aldeles gått fra vettet. Han eier jo ikke empati . 
 

I dag har han kjøpt masse til barnet, han «kjøper hen» og lærer barnet at det ikke skal komme til meg. Jeg føler ikke retten gjennomskuer det, og jeg er fullstendig tom for energi, og føler at tingretten i seg selv er en scam fordi de sjekker ikke opp ting skikkelig

Anonymkode: 71a7f...8b3

Fra far sin side, hvordan ville denne tråden da blitt opprette, skrevet og hva ville far ha formidlet om mor?

Fra Nav og tingrettens sin side hvordan ville fremstillingen da ha blitt? 
 

Tingretten og Nav gjør en jobb, de skal høre på begge parter, ta stilling til hvem som fremstår mest treoverdig og sannferdig, av far og mor. 
At du ts, i tillegg legger saken ut på nettet kan fars advokat snappe opp, og bruke mot deg i rettsprosessen så dette er lite smart av deg å gjøre, forutsagt at saken er reel, og ikke fri fantasi, da. Det siste vet man aldri på nettet. 

Anonymkode: fccea...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Far stevner meg for retten. Han har nå ved flere anledninger vært voldelig. Han var aggressiv før vi fikk barn, kunne rive ned ting osv. Og han har vært fysisk hard med hunden vår. Da barnet ble født forsøkte han å ta det fra meg, trutt og jevnt, ved å faktisk bare ta det, men også via tingretten.
 

Nå er barnet eldre, 3 år. Han stevner meg igjen, og da stopper alle stønader og alt fra NaV fordi jeg nekter jo det samværet han vil ha. Da skjønner dere tegninga. Jeg blir sittende fast i huset vi bor i (han forsøker å kaste meg ut derfra også, og krever husleie) 

Er ikke dette slemt? Og et fryktelig dårlig konsept laget av tingretten? Jeg blir tvunget til å la han ha samvær selv om ham er aldeles gått fra vettet. Han eier jo ikke empati . 
 

I dag har han kjøpt masse til barnet, han «kjøper hen» og lærer barnet at det ikke skal komme til meg. Jeg føler ikke retten gjennomskuer det, og jeg er fullstendig tom for energi, og føler at tingretten i seg selv er en scam fordi de sjekker ikke opp ting skikkelig

Anonymkode: 71a7f...8b3

Kan du dokumentere dine påstander om vold? 
Har dere ikke en sakkyndig? 

Bor dere i samme bolig mens dere er under tingretten?? 

Om du og barnet hadde bodd i egen bolig, hadde ingen stødnader stoppet. 

Du må ha på en taleopptaker når bf prøver å manipulere barnet. 

Anonymkode: 82f79...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor han også i huset? For hvis ikke kan han faktisk kreve husleie av deg om du bor der og ikke han når dere begge eier det.

Anonymkode: 4c2eb...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...