AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #1 Skrevet 2. oktober 2024 Hvis man har abotert ett foster eller flere en gang enten det er dyr eller menneske, er det da større sannsynlighet å gjøre det en gang til da? Enn de som aldri har abotert, og hvor stor sannsynlighet er det da? Anonymkode: d9922...67a
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #2 Skrevet 2. oktober 2024 Jeg har ikke tall på det, men her er noen raske fakta: Hvis man spontanaborter (ufrivillig abort) flere ganger øker sannsynligheten for at man kan miste (spontanabortere) flere ganger i fremtiden. Hvis man tar en abort pga av at man ikke har god nok prevensjon og ikke endrer prevensjonsmetode er det sikkert større mulighet for at man kan bli gravid og velge å ta abort på nytt. Noen endre opp med aldri å ta abort. Noen blir gravid og tar abort en gang og lærer å være mer forsiktige i fremtiden slik at det ikke skjer igjen. Noen bryr seg ikke og blir gravide og tar abort igjen og igjen. Noen kan få skade av å ta abort som gjør det vanskeligere å bli gravid senere. Dette er ikke så vanlig, men kan skje (dette ble jeg fortalt av en lege). Jeg har ikke statistikk, men håper dette svarte på noe av det du lurte på? Anonymkode: 80ff1...3c6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #3 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke tall på det, men her er noen raske fakta: Hvis man spontanaborter (ufrivillig abort) flere ganger øker sannsynligheten for at man kan miste (spontanabortere) flere ganger i fremtiden. Hvis man tar en abort pga av at man ikke har god nok prevensjon og ikke endrer prevensjonsmetode er det sikkert større mulighet for at man kan bli gravid og velge å ta abort på nytt. Noen endre opp med aldri å ta abort. Noen blir gravid og tar abort en gang og lærer å være mer forsiktige i fremtiden slik at det ikke skjer igjen. Noen bryr seg ikke og blir gravide og tar abort igjen og igjen. Noen kan få skade av å ta abort som gjør det vanskeligere å bli gravid senere. Dette er ikke så vanlig, men kan skje (dette ble jeg fortalt av en lege). Jeg har ikke statistikk, men håper dette svarte på noe av det du lurte på? Anonymkode: 80ff1...3c6 Men gjelder dette også om man spontanaborterer en gang også? Anonymkode: d9922...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå