Gå til innhold

Salt lammekjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal koke salt lammekjøtt, med potet og kålrotstappe, til meg, mannen, barna mine og svigerforeldrene mine. Og jeg er usikker på mengde? Har kjøpt en pakke med 1,8 kg. hvor mange burde det holde til? 😅 barna er forøvrig så små at de spiser tilnærmet ingenting om de i det hele tatt vil spise av denne maten, mulig de må få noe annet. Vurderer å invitere to voksene til men er redd det skal bli knapt. 

Anonymkode: 4de09...366

Skrevet

Tommelfingerregelen er 200 -250gr rent kjøtt pr person. Så det handler om hvor mye bein og fett der er.

Skrevet

Det kan holde til 4 personer, men absolutt ikke til 6, så du bør kjøpe mer kjøtt. De fleste oppskrifter på nettet beregner 2 kg til 4 personer.

Anonymkode: 12b8b...3fb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hos oss ville det vært nok. Vi regner 1.5 kg kjøtt med bein  til fårikål for fire voksne, men bare en kilo når jeg lager frikasse. 1.8 kg er nok til fire voksne og to småspiste barn. 

Nok mat avhenger også av hvor mye poteter og stappe du har.

Anonymkode: 10819...f47

Skrevet

Beregner alltid minimum 450g kjøtt med bein til saltkjøtt eller fårikål per pers. Restene kan fryses eller varmes opp dagen etter. Alltid kjipt å ha for lite mat. 1,8 kg kjøtt til 4 voksne og 2 barn er for lite.

Anonymkode: 1efee...157

Skrevet

Oppdatering: vi ble 4 voksene, og de to barna. Det var fire biter igjen så hadde ikke vært nok til 6 😅

Anonymkode: 4de09...366

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...