Gå til innhold

Tolke temping og eggløsningstest

Anbefalte innlegg

Har første syklus med letrozol, og fikk endelig positiv eggløsningstest på søndag 30.09. Hvert fall av det jeg klarte å tyde selv. Da steg også tempen veldig, før den har gått ned nå. Kan denne dippen i temp være når egget slipper? Selv om det da blir over 48 timer siden? Kunne hatt en enda høyere topp på eggløsningstest utover dagen på søndag, men da hadde jeg ikke mulighet til å teste. 
Legger ved charten min til nå. 

IMG_6059.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Nå har jeg ikke noe svar på det du spør men når dagen temper du? Skal deg være samme tid hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lb skrev (30 minutter siden):

Har første syklus med letrozol, og fikk endelig positiv eggløsningstest på søndag 30.09. Hvert fall av det jeg klarte å tyde selv. Da steg også tempen veldig, før den har gått ned nå. Kan denne dippen i temp være når egget slipper? Selv om det da blir over 48 timer siden? Kunne hatt en enda høyere topp på eggløsningstest utover dagen på søndag, men da hadde jeg ikke mulighet til å teste. 
Legger ved charten min til nå. 

IMG_6059.jpeg

Ser ikke ut som noe eggløsning ennå. Om tempen går oppover og blir det kan du hat eggløsning.

Men temper du sanne dag hverdag? Og med engang du våkner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tempdrop, så den tar et gjennomsnitt ila natta sånn jeg har skjønt det. Så er samme forutsetninger for tempingen hver dag, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lb skrev (På 2.10.2024 den 11.47):

Bruker tempdrop, så den tar et gjennomsnitt ila natta sånn jeg har skjønt det. Så er samme forutsetninger for tempingen hver dag, ja. 

Et gjennomsnitt om natten kan være vanskelig å bruke for å finne EL etc ved temping. Det vil ikke gi et like eksakt bilde som testing til fast tidspunkt hver dag. 

Når eggløsning har skjedd så holder tempen seg oppe frem mot mensen. Så om den dippen betyr noe, må nesten ses i sammenheng videre fremover. Veldig mange får ikke temp dip i det hele så man kan ikke vurdere ut ifra det basert på en syklus. 

Anonymkode: 1b1b7...86a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

gjennomsnitt om natten kan være vanskelig å bruke for å finne EL etc ved temping. Det vil ikke gi et like eksakt bilde som testing til fast tidspunkt hver dag.

Jeg brukte en som het ovusense. Dette var et egg jeg hadde inni meg hver kveld...og den logget til min telefon på morgen med temp i løpet av kvelden. Dette var 100 prosent sikker og gav alltid riktig svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...