AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #1 Skrevet 2. oktober 2024 Å dra til legen tar jo halve dagen. Først må man komme seg dit, så må man vente lenge på venterommet, og så må man komme seg tilbake til kontoret. Alle fastlegene her jeg bor har full venteliste så må reise et stykke for å komme meg dit. Blir jo fort borte fra jobben i 3 timer. Så må du kanskje tilbake igjen en annen dag for å ta prøver. Dette er jo tid jeg må avspassere og så jobbe inn en annen gang. Flere som lar være å dra til legen for å unngå dette? Anonymkode: cb616...ee0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #2 Skrevet 2. oktober 2024 Vi får fri med lønn for å gå til legen. Hadde gått til legen uansett da. Anonymkode: 29e39...4cc
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #3 Skrevet 2. oktober 2024 Sier seg jo selv at det ikke lønner seg i det lange løp å ikke stelle pent med helsen. Nei, jeg drar til legen, tannlegen, sykehuset... Det prioriteres selvfølgelig fremfor jobb. Anonymkode: db012...883 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #4 Skrevet 2. oktober 2024 Jeg får velferdpermisjon, så trenger ikke avspasere. Synd du ikke har det i tariffavtalen din. Bruker 30 min på å kjøre til legekontoret, men pleier å bestille time tidlig om morgenen så fremt det er ledig da, så er jeg fort tilbake på jobb ca kl 09 Anonymkode: 4c69e...99f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #5 Skrevet 2. oktober 2024 Får også betalt for det , men maks 1,5 time , rekker det som regel akkurat ikke 😜 Anonymkode: 57f14...ad7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #6 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får også betalt for det , men maks 1,5 time , rekker det som regel akkurat ikke 😜 Anonymkode: 57f14...ad7 Står sjefen din med stoppeklokke? Anonymkode: c83b4...5f9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #7 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi får fri med lønn for å gå til legen. Hadde gått til legen uansett da. Anonymkode: 29e39...4cc Jeg får også fri med lønn. Men ingen tar arbeidsoppgavene, så da får jeg det mer travelt når jeg er tilbake. Så jeg renner ikke ned dørene på legekontoret uten at jeg virkelig trenger det. Jeg har nylig utsatt å ta kontakt med lege i det lengste pga tiden det tar. Flere måneder for lenge. Er da selvsagt ikke alvorlig syk. Anonymkode: fe2f6...893
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #8 Skrevet 2. oktober 2024 Skriver ikke timer, som regel tar jeg bare fri de timene (de andre på teamet er backup). Er det en hel dag tar jeg ferie. Helsa er uansett viktigere enn jobben. Anonymkode: 32a0e...8aa
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #9 Skrevet 2. oktober 2024 Da er du vel neppe så syk at det gjør noe. Når jeg drar til legen, er det nødvendig. Da gjør jeg jo det uavhengig av jobben. Heldigvis kan mye ordnes på e-konsultasjon og jeg har mulighet til å bestille tider som passer dersom timen er frem i tid. Har også sørget for fastlege relativt nær arbeidsstedet. Anonymkode: a23d8...344
Brunello Skrevet 2. oktober 2024 #10 Skrevet 2. oktober 2024 Normalt er man jo ikke hos legen veldig ofte, så de få gangene man må dit ble en prioritere det. Veldig mange får velferdspermisjon til legebesøk.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #11 Skrevet 2. oktober 2024 Jeg jobber i det offentlige, så heldigvis trenger jeg ikke å tenke på dette. Legen min er 5 minutter unna jobb og sykehuset 7. Jeg rekker fint en time hos fastlegen i matpausen min. Anonymkode: 4eb3f...d51
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #12 Skrevet 2. oktober 2024 Heldigvis så går vi til legen når det passer oss uten at arbeidsgiver bryr seg annet at vi gir beskjed på forhånd om det er mulig. Anonymkode: 7e1e2...365
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #13 Skrevet 2. oktober 2024 Kan flekse som jeg vil. Går også til frisør midt på dagen. Anonymkode: 55645...907 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #14 Skrevet 2. oktober 2024 Nei, min helse går foran alt annet. Anonymkode: 1836c...005
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #15 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg får også fri med lønn. Men ingen tar arbeidsoppgavene, så da får jeg det mer travelt når jeg er tilbake. Så jeg renner ikke ned dørene på legekontoret uten at jeg virkelig trenger det. Jeg har nylig utsatt å ta kontakt med lege i det lengste pga tiden det tar. Flere måneder for lenge. Er da selvsagt ikke alvorlig syk. Anonymkode: fe2f6...893 At arbeidsgiver ikke bemanner tilstrekkelig er ikke ditt ansvar. Bemanning er et lederansvar. La leder ta det. Og hvorfor spør du ikke legekontoret om du kunne komme når de åpnet? Eller rett før stengetid? Eller om en digital time? Å finne løsninger for ditt liv er ditt ansvar. «Jeg kunne ikke, fordi» er ikke en konstruktiv måte å tenke på. Øv deg på å tvinge deg selv til å heller tenke «jeg får dette til, fordi». Anonymkode: 31e5e...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #16 Skrevet 2. oktober 2024 Ja, det unnlot jeg lenge. Viste seg at jeg var alvorlig syk, men uten veldig alarmerende symptomer. Ville valgt annerledes i retrospekt. Anonymkode: d5e88...590
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #17 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Å dra til legen tar jo halve dagen. Først må man komme seg dit, så må man vente lenge på venterommet, og så må man komme seg tilbake til kontoret. Alle fastlegene her jeg bor har full venteliste så må reise et stykke for å komme meg dit. Blir jo fort borte fra jobben i 3 timer. Så må du kanskje tilbake igjen en annen dag for å ta prøver. Dette er jo tid jeg må avspassere og så jobbe inn en annen gang. Flere som lar være å dra til legen for å unngå dette? Anonymkode: cb616...ee0 Der jeg jobbet så kom bedriftslegen en gang i uken.i en periode og lånte et kontor. Det fungerte kjempebra husker jeg. Men man må til legekontoret hvis man skal ha utvidede undersøkelser. Anonymkode: ea92f...f79
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #18 Skrevet 2. oktober 2024 Ja, jeg unngikk å dra til lege også da jeg jobbet i offentlig sektor, fordi det raskt medfører en halv dags fravær. Flere var også avhengig av meg, og fikk ikke gjort noe når jeg var borte. Måtte i tillegg reservere mye ekstra tid i kalenderen for å være sikker på å komme tilbake til riktig tid (krise om jeg kom senere enn planlagt). I tillegg ønsket jeg ikke at hele avdelingen skulle vite at "nei, xxx er hos legen, kommer senere i dag" og at det da kunne bli snakk om årsak. På grunn av dette går jeg til lege sjeldnere enn jeg burde gjort, og de to siste gangene (det vil si, de seks siste årene) la jeg legebesøket til en feriedag, eller motsatt: tok feriedag for å dra til legen. Legesenteret åpner ikke før 9, og jeg har opplevd å måtte vente til 09:10 (time 09:00, som dagens første pasient), deretter vente evig lenge på blodprøver, og plutselig er klokken nesten 11 (!!) før jeg var ferdig. Sleng på noen kilometers bilkjøring, parkering og et stykke å gå for å komme til jobb, så har plutselig halve arbeidsdagen gått. Anonymkode: bf392...8da
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #19 Skrevet 2. oktober 2024 Ja... "Jobbe" er viktig. Blir som regel legevakten til slutt.. Anonymkode: c34f9...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå