Gå til innhold

Venne seg til briller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk briller i går, men jeg blir så rar i hodet av å ha dem på. Hvor fort venner man seg til det? Sikkert et fryktelig dumt spørsmål men jeg skal noe i morgen, og jeg vet ikke om jeg skal droppe brillene dersom jeg blir rar i hodet av dem i morgen også 😅

Anonymkode: beb64...670

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått progressive briller, eller vanlige? Jeg brukte flere uker på tilvenning avstandsbriller. Bruk de bare litt og litt til å begynne med :) 

Anonymkode: 18e54...c9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du fått progressive briller, eller vanlige? Jeg brukte flere uker på tilvenning avstandsbriller. Bruk de bare litt og litt til å begynne med :) 

Vanlige, hun sa at jeg godt kunne bruke dem hele tiden 😊

ts

Skrevet

Fikk vondt i hodet i starten da jeg begynte å bruke briller, for jeg var ikke vant til å se ting så sterkt og tydelig. Man blir fort vant til det :) 

Anonymkode: 8d3ee...46a

• Liker 1
Skrevet

Det kan ta 3 uker å venne seg til det.

Anonymkode: 0e081...d4b

Skrevet

Så ikke optikeren det? Det er helt vanlig at det tar litt tid å venne seg til det. Rar i hodet er vanlig. Hvis du tar lange pauser fra brillene så vil det ta lenger tid.

Anonymkode: 67c7e...73e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vanlige, hun sa at jeg godt kunne bruke dem hele tiden 😊

ts

Du må bare la det gå tid. Begynn å bruke brillene litt og litt, husk å pusse glassene godt. Jeg brukte 1-2 mnd på tilvenning. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
Skrevet

Helt kaos her også. Var så dum at jeg sa nei til progressive briller, for jeg trodde det var styggdyrt og vanskelig å venne seg til. Så nå har jeg to sett med briller jeg sliter å venne meg til! 🫣 (fikk det ene paret "gratis ")

De vanlige brillene gjør at jeg ser tydelig på avstand, men hundre ganger verre på nær avstand. Lesebrillene fungerer perfekt til det som er nært. Ble plutselig klar over hvor OFTE en bytter på å se langt og nært! Er jo opp med mobilen flaut mange ganger, og da må jeg lete opp de j@vla brillene. 😅 

Har nå hatt brillene i ei uke, og blitt vant til å se klart....så lenge jeg har riktig sett med briller på. Må vel krype til korset, eller optikeren, og få kjøpt meg progressive briller og kanskje også finne ut av linser. 

Blir litt svimmel av brillene ennå, og blir sliten i øynene innimellom, men det "verste" er at jeg nå har blitt avhengig av dem. Så jeg må sjonglere mellom parene mine hele dagen. 😐

Anonymkode: 276d4...dcc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt kaos her også. Var så dum at jeg sa nei til progressive briller, for jeg trodde det var styggdyrt og vanskelig å venne seg til. Så nå har jeg to sett med briller jeg sliter å venne meg til! 🫣 (fikk det ene paret "gratis ")

De vanlige brillene gjør at jeg ser tydelig på avstand, men hundre ganger verre på nær avstand. Lesebrillene fungerer perfekt til det som er nært. Ble plutselig klar over hvor OFTE en bytter på å se langt og nært! Er jo opp med mobilen flaut mange ganger, og da må jeg lete opp de j@vla brillene. 😅 

Har nå hatt brillene i ei uke, og blitt vant til å se klart....så lenge jeg har riktig sett med briller på. Må vel krype til korset, eller optikeren, og få kjøpt meg progressive briller og kanskje også finne ut av linser. 

Blir litt svimmel av brillene ennå, og blir sliten i øynene innimellom, men det "verste" er at jeg nå har blitt avhengig av dem. Så jeg må sjonglere mellom parene mine hele dagen. 😐

Anonymkode: 276d4...dcc

Har du vurdert linser og lesebrille? Da trenger du kun å forholde deg til en brille de fleste dager.

Anonymkode: 0e081...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...