Gå til innhold

Gebyr på ikke møtt time for barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke fått noe påminnelse om timen! Men fikk en innkallings brev på Helenorge for over 3 mnd. Siden hadde skrevet det i kalenderen min men glemte helt av det. Idag sjekker jeg og såg at jeg hadde time igår ringte og sa ifra.

De mente at de må gi meg et gebyr på 1600 synes dette blir alt for drøyt da jeg ikke har fått påminnelsen. Rettferdig? Viste ikke at man må betale for barn.

Det var legen som satt opp timen bare for å høre om hvordan det gikk med forstoppelsen min datter hadde på over et og halv år siden. 

 

Anonymkode: 12e6b...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke fått noe påminnelse om timen! Men fikk en innkallings brev på Helenorge for over 3 mnd. Siden hadde skrevet det i kalenderen min men glemte helt av det. Idag sjekker jeg og såg at jeg hadde time igår ringte og sa ifra.

De mente at de må gi meg et gebyr på 1600 synes dette blir alt for drøyt da jeg ikke har fått påminnelsen. Rettferdig? Viste ikke at man må betale for barn.

Det var legen som satt opp timen bare for å høre om hvordan det gikk med forstoppelsen min datter hadde på over et og halv år siden. 

 

Anonymkode: 12e6b...c49

Skal man egentlig betale får noe man ikke har fått påminnelse på??? De hadde fått feil tlf nr. Og hun dama mente at jeg er pliktig til å ringe om endre tlf nr. 

Anonymkode: 12e6b...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre riktig. Kjipt, men sant.

Anonymkode: 01e01...7c0

  • Liker 31
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får aldri påminnelse om timer, så det er jo vårt eget ansvar å følge opp. Du har jo fått innkallelse. Og det er gebyr for alle om de ikke møter opp til timene. Legen får ikke dekket denne timen fra andre steder når du ikke møter opp

Anonymkode: 763c9...128

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du må betale. Man har ikke rett på å få påminnelse om time, her jeg jobber har vi ikke denne ordningen enda. Det er ditt ansvar å følge opp når du får en innkalling. Men gebyret høres veldig høyt ut? Hos oss er det vel rett i underkant av 400kr for barn. Jobber i spesialisthelsetjenesten. 

Anonymkode: 34289...851

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å si ifra seg ansvaret her da. Ditt ansvar. Ikke samfunnet. 

Anonymkode: 76997...765

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal man egentlig betale får noe man ikke har fått påminnelse på??? De hadde fått feil tlf nr. Og hun dama mente at jeg er pliktig til å ringe om endre tlf nr. 

Anonymkode: 12e6b...c49

Ja, ditt ansvar å gi rett telefonnummer og passe på datoen. 

Slutt å skylde på alle andre for dine feil.

Anonymkode: b4756...a27

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal ellers betale tenkte du? Skattepengene mine?

Anonymkode: 18dd0...5a2

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring sykehuset, du skal ikke betale når det er time til barnet, slik er det i hvert fall på BUP (også avglemte timer). 

 

Anonymkode: 35e3c...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snu på det og tenk over at pga forglemmelsen her så var det sannsynligvis heller ingen andre som fikk timen, som kunne fått den.

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% ditt ansvar. 100% din feil.

Anonymkode: 63532...e90

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ring sykehuset, du skal ikke betale når det er time til barnet, slik er det i hvert fall på BUP (også avglemte timer). 

 

Anonymkode: 35e3c...8a3

Psykiatrien har andre regler.

Anonymkode: b4db7...fb5

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skal man egentlig betale får noe man ikke har fått påminnelse på??? De hadde fått feil tlf nr. Og hun dama mente at jeg er pliktig til å ringe om endre tlf nr. 

Anonymkode: 12e6b...c49

Påminnelse er bare en ekstraservice, men en innkalling må en ha fått. 

Anonymkode: 42a46...f50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påminnelse er en ekstra service, ikke et krav.

PS: Kalenderen din har alarm, du kan få varsel dagen før, bruk denne funksjonen!

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ring sykehuset, du skal ikke betale når det er time til barnet, slik er det i hvert fall på BUP (også avglemte timer). 

 

Anonymkode: 35e3c...8a3

Mener du at alle avtaler som omhandler barn, kan man bare la være å komme på uten konsekvenser? Det skulle tatt seg ut. Hadde ingen giddet å avlyse avtalen i god tid, så hadde det blitt slutt på gratis for barn rimelig kjapt.

Anonymkode: 63532...e90

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ent høyt gebyr. Ellers ser jeg ikke noe feil med det. 

Anonymkode: 37688...23d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...