Gå til innhold

Handler du på Temu?

Catbert

Handler du på Temu?  

101 stemmer

1. 1. Handler du på Temu?

• Ja, selvfølgelig!
      45
    • Nei, aldri i livet!
      47
    • Handlet en gang, men ikke igjen!
      9

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så de som handler på Temu vil heller støtte Kinas økonomi og ikke Norges. De vil heller hjelpe Kina å bli den økonomisk ledende stormakten i verden som blant annet delvis finansierer Russlands krigføring…

Anonymkode: 80602...6e6

Da regner jeg med du ikke kjøper noen varer som er produsert i Kina. Hva slags mobiltelefon har du, som er produsert i Norge?

Anonymkode: 8eadc...c92

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

handla et par ting som jeg ikke finner i Norge. Jeg ble fornøyd, god kvalitet, kansje jeg var heldig. Men handler ikke klær eller sånn... handler ikke ofte eller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri handlet på Temu, og vil heller ikke gjøre det.

Nettbutikker på andre siden av kloden, som er laget med gamification for å få folk til å handle mest mulig - det er ikke noe for meg.

Stikkord:

- Det er avhengighetsskapende

- Det er klimaversting

- Ingen kontroll med om varer er laget ved barnearbeid

- Ingen kontroll med skadelige innholdsstoffer

- Utarmer Posten Norge

Anonymkode: 3c9cb...563

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (5 timer siden):

Haha! Veldig lik min opplevelse! Hårstrikkene var bra. Jeg bestemte meg for aldri mer siden mye gikk rett i søpla, men… så skal jeg på et temaparty i høst pluss diverse juleparty… dermed bestilte jeg igjen og ble faktisk fornøyd med bestillingen denne gangen. Flere morsomme julekjole/jumpsuit🎄 Holder de sammen gjennom et party er jeg fornøyd. 

Jeg har vært i to konfirmasjoner et et bryllup i år med pynt utelukkende fra Temu. Det var superfint dekorert og vertene fikk sinnsykt mye skryt for pynten. Jeg forstår at folk velger den løsningen dersom de skal arrangere noe slikt og lommeboken ikke er stappfull fra før av :) 

Samme med den siste bestillingen din, kostymer osv er svindyrt 🤯 Godt du ble fornøyd!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært i to konfirmasjoner et et bryllup i år med pynt utelukkende fra Temu. Det var superfint dekorert og vertene fikk sinnsykt mye skryt for pynten. Jeg forstår at folk velger den løsningen dersom de skal arrangere noe slikt og lommeboken ikke er stappfull fra før av :) 

Samme med den siste bestillingen din, kostymer osv er svindyrt 🤯 Godt du ble fornøyd!

Det er ikke fin dekor med Temu-pynt. Det er jalla. Og det skriker bruk og kast.

Anonymkode: d4602...6ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tullete av deg å si. Jeg har kjøpt noe fra Temu, like grei kvalitet som fra andre såkalte billigbutikker, som Nille, rusta, europris etc - som ikke lenger er så billige. Kjøper det jeg vil, driter i dere på den høye hesten

Anonymkode: 29b2a...3f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tullete av deg å si. Jeg har kjøpt noe fra Temu, like grei kvalitet som fra andre såkalte billigbutikker, som Nille, rusta, europris etc - som ikke lenger er så billige. Kjøper det jeg vil, driter i dere på den høye hesten

Anonymkode: 29b2a...3f0

Det er mye av varene på Nille, Rusta og Europris som også skriker jalla/bruk og kast.

Anonymkode: c48b4...85a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Da har du tydeligvis ikke sett denne pynten, for dette var faktisk fint. Jeg hadde aldri gjettet at det var fra Temu.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at man må betale en del i toll når man bestiller derfra?

Husker jeg bestilte fra Fruugo (tilsvarende) og måtte betale toll til dhl.

Anonymkode: 751a3...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller hatt en avstemming for hvor mange som vil ha Amazon til Norge = MYE bedre.

Anonymkode: 751a3...5fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (14 timer siden):

Hvor tror du din mobil? Bil? Andre klær? Sofa..tv....leker... vaskemaskin... Kommer fra? Norge 

En veldig oppbrukt og idiotisk argumentasjon som kommer i alle disse Temu trådene 🙄 Finn heller på noe bedre argumentasjon 😄

Og for å svare på spørsmålet til ts: Nei, jeg holder meg langt unna Temu og det kommer jeg til å fortsette med 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke og skal ikke. Bruker ikke wish eller ebay heller. Men handler noen hobbyting fra aliexpress (1-2 ganger i året) som jeg ikke får tak i her. 

Anonymkode: 4b2e6...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så du vil risikere Norges fremtid som en egen nasjon for å få billigere hobbyting. Flott!

Snakk om å overdrive. Norges fremtid? 

Anonymkode: 8d46c...948

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Har mange kjøp jeg er godt fornøyd med.

Det handler om ting som er helt like de du får kjøpt i norske butikker, til en mye lavere pris da man slipper alle mellommenn og fysiske butikker. 

Det er ting jeg uansett ville kjøpt. Ting som uansett ville blitt fraktet til Norge. Ting som kommer fra de samme fabrikkene som det du får kjøpt i butikker i Norge, laget av de samme menneskene. Ting som må følge de samme standardene for giftstoffer og annet, men som i mye større grad blir utsatt for testing og granskning som følge av mediekjøret mot de. For når tok Dagbladet sist og kjøpte 30 produkter fra Nille og testet alt av stoffer som var i de?

Anonymkode: 60447...e2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Snakk om å overdrive. Norges fremtid? 

Anonymkode: 8d46c...948

Det er ikke å overdrive å støtte Kinas vei til å bli ledende økonomiske stormakt. Alt henger sammen. Forbrukers valg i dag kan få store konsekvenser for fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...