Gå til innhold

Handler du på Temu?

Catbert

Handler du på Temu?  

101 stemmer

1. 1. Handler du på Temu?

• Ja, selvfølgelig!
      45
    • Nei, aldri i livet!
      47
    • Handlet en gang, men ikke igjen!
      9

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Absolutt ikke. Støtter ikke selskap som behandler ansatte slik de gjør. Slavearbeid er ikke verdt at jeg skal få billigere varer (fulle av miljøgifter). 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært et alternativ til. For oss som har bestilt derfra, men ikke nødvendigvis kommer til å gjøre det igjen.

Jeg bestilte fra Temu i vinter en gang, bare for å teste. Fikk mye ræl, men også noen produkter jeg har vært godt fornøyd med. Produkter som hårstrikk, hårpynt, en toalettmappe, en bikini, noe klær og litt diverse annet. Klærne hadde samme kvalitet som HM og dårlig passform til meg. En venninne som elsker Temu fikk dem og de passet henne kjempefint og hun har brukt dem mye. Det jeg har beholdt er jeg godt fornøyd med. Tviler på at jeg blir mer forgiftet av hårstrikk fra Temu enn fra Cubus. Bikinien satt også som et skudd så den har jeg blitt veldig glad i. 

Jeg tror derimot neppe at de får en bestilling til fra meg. Alt for mye gikk direkte i søpla. Til det har det kommet frem for mye dritt. Det er også begrenset hvor mange hårstrikk jeg trenger 😁 Støtter heller norske butikker heretter.

Endret av Sirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fant ut at mye av de varene som selges på temu, er eller kommer fra samme byggning/produsent som vi finner i de vanlige kjedene som clas, hm, cubus, Lindx,  zara, jernia,  elkjøp etc.. så handler jeg på temu, med selvsagt omhu.  

Hvorfor betale dyrere for samme vare, når man kan få det mye billigere.

Anonymkode: a6890...458

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er som å gå på meny å kjøpe tomat. Samme tomaten(bama) som man går på kiwi til billigere penge.

Anonymkode: a6890...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri.

Men nå er jeg imot overforbruk. Og prøver å handle lite, og så etisk jeg kan. Er og veldig opptatt av at klærne mine er av gode materialer. Så jeg handler heller ikke på billigkjedene i Norge.

Anonymkode: ab881...856

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at alternativene passer. Ja, jeg har handlet der noen ganger, og ja, jeg  vurderer  handle igjen. Har kjøpt en del praktiske ting (spes. hobbyrelaterte greier) som jeg lenge har vært på utkikk etter, men som koster svinaktig mye dersom jeg skulle finne det her til lands.

Anonymkode: b07b8...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, handler på Temu. De bruker de samme fabrikkene som andre butikker i Europa gjør, og du får ofte de samme varene til billigere pris på Temu da Temu kjøper rett fra fabrikk og har mindre utgifter enn en fysisk butikk. Man må selvfølgelig være kritisk på hva man kjøper da, hvis ikke kjøper man jo katta i sekken.

Anonymkode: f7c6e...2d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Føler ikke at alternativene passer. Ja, jeg har handlet der noen ganger, og ja, jeg  vurderer  handle igjen. Har kjøpt en del praktiske ting (spes. hobbyrelaterte greier) som jeg lenge har vært på utkikk etter, men som koster svinaktig mye dersom jeg skulle finne det her til lands.

Anonymkode: b07b8...f57

Sånn er det her og. Har handlet der og gjør det nok igjen. Hobbyting til 10kr der, og 299-399 i norsk butikk. I tillegg til at utvalget er mye større..  Da er valget enkelt nå. 

Anonymkode: f5c8c...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd engang, kanskje det blir en gang til? Prøver å ikke kjøpe for mye bare fordi det er billig, men om det er noe jeg trenger så kan det hende.

Sist kjøpte jeg et par handlenett/totebag som jeg er veldig fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ingen alternativ som passet. Har handlet der noen ganger og kommer til å gjøre det igjen. Men gjør det ikke med en selvfølge. Det er pakket i utrolig mye plast og det er stort sett ræl jeg kunne klare meg uten. Så burde vel latt det være, og fremsnakker det ikke. 

Anonymkode: 4ee53...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn er det her og. Har handlet der og gjør det nok igjen. Hobbyting til 10kr der, og 299-399 i norsk butikk. I tillegg til at utvalget er mye større..  Da er valget enkelt nå. 

Anonymkode: f5c8c...b4f

Samme her. Går egentlig bare i hobbyting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallard skrev (1 time siden):

Absolutt ikke. Støtter ikke selskap som behandler ansatte slik de gjør. Slavearbeid er ikke verdt at jeg skal få billigere varer (fulle av miljøgifter). 

Barnearbeid, miljøgifter og tilhørende søppelberg er selvfølgelig uønsket.
Men hvem er det som har åpnet alle sluser når det gjelder fri flyt av varer og tjenester over landegrensene?. Som har flyttet all masseproduksjon til autoritære lavkostland men som driter i menneskelige arbeidsforhold?. Som applauderer høy omløpshastighet men som gir f*** i miljøkonsekvenser av det samme ? Som bygger ned egen befolknings velferd for å fylle egen lommebok ?

Anonymkode: 5d04c...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt 7 kjoler der + noe annet. Veldig fornøyd med alt.  Skal snart sende en ny bestilling med julevarer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (1 time siden):

Det skulle vært et alternativ til. For oss som har bestilt derfra, men ikke nødvendigvis kommer til å gjøre det igjen.

Jeg bestilte fra Temu i vinter en gang, bare for å teste. Fikk mye ræl, men også noen produkter jeg har vært godt fornøyd med. Produkter som hårstrikk, hårpynt, en toalettmappe, en bikini, noe klær og litt diverse annet. Klærne hadde samme kvalitet som HM og dårlig passform til meg. En venninne som elsker Temu fikk dem og de passet henne kjempefint og hun har brukt dem mye. Det jeg har beholdt er jeg godt fornøyd med. Tviler på at jeg blir mer forgiftet av hårstrikk fra Temu enn fra Cubus. Bikinien satt også som et skudd så den har jeg blitt veldig glad i. 

Jeg tror derimot neppe at de får en bestilling til fra meg. Alt for mye gikk direkte i søpla. Til det har det kommet frem for mye dritt. Det er også begrenset hvor mange hårstrikk jeg trenger 😁 Støtter heller norske butikker heretter.

Haha! Veldig lik min opplevelse! Hårstrikkene var bra. Jeg bestemte meg for aldri mer siden mye gikk rett i søpla, men… så skal jeg på et temaparty i høst pluss diverse juleparty… dermed bestilte jeg igjen og ble faktisk fornøyd med bestillingen denne gangen. Flere morsomme julekjole/jumpsuit🎄 Holder de sammen gjennom et party er jeg fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de som handler på Temu vil heller støtte Kinas økonomi og ikke Norges. De vil heller hjelpe Kina å bli den økonomisk ledende stormakten i verden som blant annet delvis finansierer Russlands krigføring…

Anonymkode: 80602...6e6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallard skrev (1 time siden):

Temu har ikke fabrikker

Anonymkode: ebb2a...466

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...