Gå til innhold

Hvor mye gjør dere ut av Halloween?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at butikkene har masse ulik Halloweenpynt. Pynter dere til hele oktober? Eller kun 31. oktober? Og bare hvis dere skal ha halloweenfest, eller ellers også?

Er Halmoween viktig for barn, så dere med barn gjør mer ut av det?

Anonymkode: 58c5a...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pynter ikke, feirer ikke, åpner ikke døra om noen ringer på, men kjøper godteriet som er på tilbud opp mot og etter halloween. 

Anonymkode: a246e...efa

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten som elsker Halloween. Vi pynter med gresskar og litt pynt utenfor døren. Han liker å dele ut snop til de som ringer på. Det er stor stas. Halloween er 31.oktober, men man kan pynte i tiden før det også. Litt opp til hva man gjør det til selv. 

Anonymkode: 9bff9...5ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser at butikkene har masse ulik Halloweenpynt. Pynter dere til hele oktober? Eller kun 31. oktober? Og bare hvis dere skal ha halloweenfest, eller ellers også?

Er Halmoween viktig for barn, så dere med barn gjør mer ut av det?

Anonymkode: 58c5a...aff

Har voksne barn så gjør ikke så mye ut av det, mest for barna i nabolagets skyld. Har kunstige gresskar og et fullstørrelse skjelett. Setter det ut på trappa på Halloween og kjøper inn godteri til barn som ringer på. Setter det ut etter jobb kl 15.30 og tar det inn før vi legger oss. Pynter kun 31.oktober og deler kun ut snop den dagen. Om de kommer andre dager får de vennlig beskjed om at Halloween er 31.oktober hva gjelder knask eller knep, og at vi «feirer» kun den dagen, men de er hjertelig velkommen 31.oktober, enten i år eller neste år.Hyggelig for barna og hyggelig å bidra, men de får ikke renne ned dørene her en hel uke i slutten av oktober selv om kulturen enkelte steder er å gå andre dager.

Anonymkode: 7c130...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksent, barnløst par. Setter frem litt høstpynt medio oktober, har gresskar i glass og plast. Noen halloweenfigurer samlet opp gjennom årene. En lysranke med spøkelser som kun får henge oppe rundt den 31. Har "djevelhorn" til meg selv, kjøper inn godteri og åpner døra for barna i gata som går. Her er kulturen at de går samlet fra klokka x-y har jeg forstått, for foregår veldig ryddig. 

Anonymkode: b7abc...f42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis gjør jeg absolutt ingenting. Men nå har vi fått amerikanske naboer med forholdsvis små barn, så jeg kjøper kanskje inn litt godteri og setter ut ei gresskarlykt.

Anonymkode: 1beed...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er Halloween en av årets beste dager synes ungene! De er helt frelst og virkelig elsker den dagen. Serfe til den som en høytidsdag og korter ned den mørke høsten. Vi har masse pynt som vi pynter med en uke eller to før Halloween (ikke ute), for vil helst ha det ned rett etter Halloween og ungene synes ddt er veldig gøy å pynte. Bruker ikke mye penger og kjøper ikke nye ting fra år til pr. Alt av kostymer er kjøpt brukt eller arvet, så plager meg på ingen måte at butikkene bugner av nytt stasj hvert år. Tror at jo flere som omfavner dagen, jo bedre har barna det. De er så lykkelige når de legger seg på Halloween. Anbefaler feiring dersom du har barn. Om så bare å ta på en maske og gå på noen dører. Det er magisk stemning i gatene den kvelden. Og så mange skjønne utkledde barn og voksne😍

Anonymkode: 8e8d1...56a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser at butikkene har masse ulik Halloweenpynt. Pynter dere til hele oktober? Eller kun 31. oktober? Og bare hvis dere skal ha halloweenfest, eller ellers også?

Er Halmoween viktig for barn, så dere med barn gjør mer ut av det?

Anonymkode: 58c5a...aff

Pynter litt, kake og lager noe halloweenpølser,godteri. Inviterer resten av familien med barn. Og gir snop til barn på døren.

Anonymkode: 39c2a...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. 

Her har vi aldri feiret. Hadde litt godt i huset da ungene gikk når de var små. For da var det noen av vennene som kom på døra. Men nå er de så store at de går ikke lenger. Og de ungene som bor i bygda her går ikke, siden lokalet har treff der hvor ungene er i stede for å bli kjørt rundt til naboer pga avstand

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter ikke, feirer ikke, men gir godteri til de som ringer på for "knask eller knep".  :)

 

Anonymkode: bd71b...758

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor såpass avsides til at vi aldri får noen barn på døra, men vi har gått "knask eller knep" i byggefeltet ved skolen et par år nå (eldste barnet er 10 år), det er moro for ungene så lenge man går i grupper, men alene er det litt skummelt (synes iallefall mine). I byggefeltet er det småbarn i minst annethvert hus, så mange har pyntet litt og nesten alle har godteri å dele ut. Vi unngår selvfølgelig de husene som har skrudd av utelys, og vi spør høflig én gang og går videre, null knep.

Ungene kler seg ut og har med "Halloweenbøtte" å putte godteriet i, og så har vi en Halloween-skål med godteri hjemme dersom noen skulle ringe på hos oss (men det har aldri skjedd). Ellers har vi et par billige plastgreier til pynt som jeg ikke sjelden husker å sette frem. Pynten og godteriet er ikke så viktig for ungene, det er å få kle seg ut og gå rundt i mørket sammen med vennene sine. 

Anonymkode: 96863...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen, barnløs. Jeg pynter kun om jeg skal ha Halloween-fest selv (for voksne!), men det har jeg vel hatt 2 ganger på 10 år. 

Jeg har pleid å handle inn halloween-godteri, men har vel også bare hatt barn på døra 2 ganger på 10 år 😂

Bor i blokk sentralt i Oslo, så flyr ikke masse unger rundt her akkurat. Men det har jo skjedd at noen i selve blokka har gått rundt i oppgangene.

Ender jo opp med å spise alt selv. Hyggelig det 😛 

Anonymkode: 5d58a...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen, barnfri og elsker halloween 🎃 Har halloween pynt fremme så og si hele oktober, pleier ikke ha så mye pynt ute i og med at jeg er på jobb når barna går knaskeller knep men i år blir det litt utepynt jeg setter frem dagen før i og med at jeg har fri i år.. Har hatt halloween fest en del ganger men i år blir det bare en venninne og meg som skal se skrekkfilmer. Har en del halloween pynt som er en blanding av billig plast pynt kjøpt på nille/flying tiger/Europris mm, pynt jeg har laget selv og pynt kjøpt fra USA. Halloween er definitivt et av årets høydepunkter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når barna var små og gikk så pyntet vi godt utenfor, kledde oss ut og "skremte" de som ringte på litt ved å skru av lyset utenfor når det ringte på og lagde skumle lyder.   VI sørget for at barna og deres venner (og var inkluderende slik at ingen sto utenfor) hadde ett sted å gå etterpå (de så en film hos oss eller hos noen venner og spiste godteri). 

Flere ganger sto vi utenfor sammen med naboer når barna gikk rundt og serverte pepperkaker og gløgg. 

Nå som barna er voksne gjør vi null ut av det.  Har noe godteri til de nærmeste naboene, skrur av lyset når vi er tomme for godis eller lei av å åpne døra...   Pynter ikke til halloween hjemme nå annet enn å pynte med høstfarger rent generelt.

Anonymkode: 98673...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer glad i halloween enn jul og gjør mer ut av halloween enn jul. Julen har jeg bare fremme i 10 dager og er glad når den pakkes vekk. Halloween har jeg fremme en hele måned og den er alltid litt sørgmodig å pakke vekk.

Anonymkode: 621b7...f92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har halloweenfest for barna, ber mange naboer, venner, familie. Noen år har vi halloweenfeiring i hagen, andre år inne. Litt avhengig av været.

Har ekstremt masse halloweenpynt. Pynter til halloweenfest. Minste begynner å bli nokså stor, så blir nok bare en halloweenfest for barnet og vennene hennes. 
 

syntes det er koselig med et avbrekk i den mørke høsten. 

Anonymkode: e2d3b...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Voksent, barnfritt par. Elsker Halloween! Skulle gjerne pyntet mer, men har ikke råd. Men har alltid gresskar foran døra, litt pynt ute, og selvfølgelig godteri til de som kommer på døra 😊 

Anonymkode: 354a8...c2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør null og niks ut av Halloween,så her pyntes det overhodet ikke. Lyset skrus av både ute og på kjøkkenet.

Som kristen feirer jeg ikke Halloween.

 

Anonymkode: 888df...f5e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bruker ekte gresskar? Ikke sånn juksegreier i plast eller noe? 

Anonymkode: 3891d...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...