Gå til innhold

Mor advarer sønn om jenter han må holde seg unna; far advarer datter om gutter hun må holde seg unna. Men de hører ALDRI ETTER

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ALLTID slik?

Mor vet, av livserfaring, hvem de dårlige jentene er. Og far det samme om guttene. Men datter/sønn tror alltid hun/han vet bedre.

Anonymkode: e3270...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mor vet, av livserfaring, hvem de dårlige jentene er. Og far det samme om guttene. Men datter/sønn tror alltid hun/han vet bedre.

Anonymkode: e3270...7f8

Sånn var det ikke i min familie.. Men det er veldig typisk tenåringer og velge de dem vil uavhengig av hva foreldre mener. Risikoen foreldre løper ved å nevne typer gutter og jenter, er at det gir barna lyst til å være rebeller.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (7 timer siden):

Sånn var det ikke i min familie.. Men det er veldig typisk tenåringer og velge de dem vil uavhengig av hva foreldre mener. Risikoen foreldre løper ved å nevne typer gutter og jenter, er at det gir barna lyst til å være rebeller.

Selvfølgelig, det siste vi ville i den alderen var å høre på moren vår.  Da gjorde vi heller stikk motsatt på pur F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine brydde seg ikke om hvem jeg hang med…? 

Og hadde de gjort det, hadde jeg nok ikke hørt på de. Det er vel for sent å begynne å hjelpe dem med slike valg i tenåringene? Burde gjort det før….

Anonymkode: 4863d...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (11 minutter siden):

Selvfølgelig, det siste vi ville i den alderen var å høre på moren vår.  Da gjorde vi heller stikk motsatt på pur F.

Samme her. Huske mamma mislikte kjæresten min, og det gjorde han mer attraktiv i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fordi man må gjøre seg sine egne erfaringer. Hvor mye har mor og far hørt på sine egne foreldre?

Som foreldre kan man kun komme med råd og veiledning.

Anonymkode: 5f673...440

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får litt vibber av overkontrollerende og sprø foreldre her… 😬

Anonymkode: e22b0...231

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man skal lære barnet sitt, er å ikke la seg behandle dårlig, det være seg av venner, partnere, kolleger, fremmede på gaten. Hvis man lærer barnet sitt selvrespekt og egenverdi, klarer de fint å velge seg passende partnere selv.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn ser på hva foreldre gjør mer enn de hører på hva de sier.

De ser hva slags mann mor har valgt og hva slags kvinne far har valgt, og hvordan de fungerer sammen. Det er viktigere å lære hva man SKAL se etter enn hva man skal unngå. For det er vanskelig å gjenkjenne kvalitet med mindre man er vokst opp med det.

Sekundært må man velge seg et miljø der de rette kvalitetene er verdsatt. Fra barna blir 10+ hører de mer på omgivelsene enn foreldrene, den eneste makten du har er valg av omgivelser.

Anonymkode: 8ba0b...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...