AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #1 Skrevet 1. oktober 2024 Fikk plutselig ekstremt vondt i blæra når jeg var på do. Sånn holdt på å gå i gulvet vondt. Men gikk kjapt over, hvertfall det værste. Er ikke den typiske svien som man gjerne har ved uvi. Kjenner det fremdeles men ikke direkte vondt lengre. Noen som har hatt lignende? Anonymkode: e2954...e26
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #2 Skrevet 1. oktober 2024 Holdte du deg lenge før du pissa da? Hender det blir ekstra trykk hos meg hvis jeg holder meg for lenge. Anonymkode: 18783...d54
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #3 Skrevet 1. oktober 2024 Jeg får av og til smerter som minner om ligamentsmertene fra jeg var gravid. Det kan være skikkelig heftig, men er mer som "stikk" av intens smerte, og gir seg raskt. Jeg får det ofte når jeg er tissetrengt, særlig på morgenen. Jeg har tenkt at det bare kommer av en strekk... Kan du ha strukket noe da du tissa, og ikke at det var selve blæra som gjorde vondt? Hvis det fortsetter, så ville jeg tatt en tlf til fastlege. Anonymkode: ec66c...1ed
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #4 Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Holdte du deg lenge før du pissa da? Hender det blir ekstra trykk hos meg hvis jeg holder meg for lenge. Anonymkode: 18783...d54 Nei, var på do for tre timer siden ikke drukket noe spesielt mye heller. Anonymkode: e2954...e26
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #5 Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg får av og til smerter som minner om ligamentsmertene fra jeg var gravid. Det kan være skikkelig heftig, men er mer som "stikk" av intens smerte, og gir seg raskt. Jeg får det ofte når jeg er tissetrengt, særlig på morgenen. Jeg har tenkt at det bare kommer av en strekk... Kan du ha strukket noe da du tissa, og ikke at det var selve blæra som gjorde vondt? Hvis det fortsetter, så ville jeg tatt en tlf til fastlege. Anonymkode: ec66c...1ed Men måtte ikke særlig på do heller. Men smerten kommer og går litt nå. Anonymkode: e2954...e26
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #6 Skrevet 2. oktober 2024 UVI kan ha mange symptomer. Jeg får feks vondt i blæra når jeg nærmer meg slutten av vannlating. Om problemet ikke går over bør du nok kontakte legekontoret for test. Anonymkode: 91b93...476
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #7 Skrevet 2. oktober 2024 Uvi kan sitte både i urinrør og i selve blæra. Jeg opplever at det gjør mye mer vondt når infeksjonen sitter i selve blæra enn når den sitter lengre ned i systemet, og det kan da også verke nederst i magen ei stund etter at man har vært på do. Nå skal det sies at jeg også fikk en del blod i urinen da jeg hadde skikkelig blærekatarr, så det var nok en kraftig runde den gangen. Har heldigvis kun opplevd så ille uvi den ene gangen. Anonymkode: 79820...fab
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #8 Skrevet 2. oktober 2024 Og husk å drikk masse så du får skylt ut mest mulig bakterier! Selv om det er vondt å gå på do, er det viktig at du drikker masse og tisser ofte. Går det ikke over, så gå til lege eller kontakt nettlegevakt: https://www.nettlegevakt.no/urinveisinfeksjon Anonymkode: 79820...fab
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #9 Skrevet 2. oktober 2024 Urinveisinfeksjon må du gå på antibiotika Anonymkode: 7306d...b23
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #10 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Urinveisinfeksjon må du gå på antibiotika Anonymkode: 7306d...b23 Man må ikke, det kan gå over av seg selv. Men tenker at når det begynner å gjøre skikkelig vondt, så kan det være greit å snakke med legen i hvertfall. Anonymkode: 79820...fab
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #11 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man må ikke, det kan gå over av seg selv. Men tenker at når det begynner å gjøre skikkelig vondt, så kan det være greit å snakke med legen i hvertfall. Anonymkode: 79820...fab Synes du skal bestille time til legen nå og få det undersøkt jo lengere man venter jo verre kan det bli. Anonymkode: 7306d...b23
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #12 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og husk å drikk masse så du får skylt ut mest mulig bakterier! Selv om det er vondt å gå på do, er det viktig at du drikker masse og tisser ofte. Går det ikke over, så gå til lege eller kontakt nettlegevakt: https://www.nettlegevakt.no/urinveisinfeksjon Anonymkode: 79820...fab Kan gjøre det når jeg er hjemme men funker dårlig på jobb da jeg må ringe etter avløsning og 20min kjøring til nærmeste toalett. Men er no heldigvis ikke så gale så krysser fingre for st det går over av seg selv om det er uvi eller noe annet. ts Anonymkode: e2954...e26
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #13 Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uvi kan sitte både i urinrør og i selve blæra. Jeg opplever at det gjør mye mer vondt når infeksjonen sitter i selve blæra enn når den sitter lengre ned i systemet, og det kan da også verke nederst i magen ei stund etter at man har vært på do. Nå skal det sies at jeg også fikk en del blod i urinen da jeg hadde skikkelig blærekatarr, så det var nok en kraftig runde den gangen. Har heldigvis kun opplevd så ille uvi den ene gangen. Anonymkode: 79820...fab Har vært mindre plagsomt i dag enn i går, mer murring i dag. så håper det da forsvinner av seg selv. Anonymkode: e2954...e26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå