Gå til innhold

Koselig restaurant i Tr.heim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Trenger tips til en koselig restaurant med god mat i Trondheim :)

Gjerne litt uhøytidelig stemning, hvor man ikke behøver pynte seg, bestille bord etc. Men ikke en "kjede-restaurant" a la Egon.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei!

Jeg regner med du leter etter en i Trondheim sentrum? Den første jeg tenkte på var Frati i munkegata, men jeg tror det kan være lurt å bestille bord der.. særlig på helgedager. De har endel pizza og pasta, men også kjøtt- og fiskeretter. Det er ikke avskrekkende dyrt, men maten er veldig bra! Og ikke minst er det veldig koselig stemning der :)

Skrevet

Frati er bra!! Men også Daily ved gamle bybro er greit, men av og til litt lite mat synes jeg. En som er mindre høytidelig enn Frati er Resturantino Italiano i Nordre gate, kjempegod pizza og pasta til rundt 100 kr.

Skrevet

På solsiden ligger det flere koselige restauranter nede på "kaia" der. Både tapasrestauranten og den italienske har veldig god mat. (ligger ved siden av hverandre)

Skrevet

Hva med den tyrkiske( husker aldri hva den heter) i Fjordgata, nesten bort ved Ravnkloa? God og masse mat, samt hyggelige priser.

Skrevet
Hva med den tyrkiske( husker aldri hva den heter) i Fjordgata, nesten bort ved Ravnkloa? God og masse mat, samt hyggelige priser.

Ja, der er det hyggelig - fine lokaler, og god service, i hvert fall den gangen jeg var der.

Det ligger en indisk restaurant nedi ravnkloa også, synes det var ok (og god mat) der og, men kanskje litt VEL uhøytidelig (på grensa til gatekjøkken?).

Skrevet

kom på at det ligger en bra indisk restaurant - Jadab- i brattørveita (tror jeg da, samme gate som 3B). Kjempegod mat hvis man like indisk!

Skrevet
kom på at det ligger en bra indisk restaurant - Jadab- i brattørveita (tror jeg da, samme gate som 3B). Kjempegod mat hvis man like indisk!

Jadab har knallgod mat, og nå har de fått større lokaler og. Lønner seg å bestille bord, mange kvelder har de fult besøk.

Den tyrkiske nede i Fjordgata heter Nomade, knallgod mat er og, og de bruker å ha tilbud på 3-retters før kl 18, 179,- kr trur jeg det var.

Skrevet (endret)

Frati og Jadab er koselig, men Daily vil jeg ikke anbefale til noen. Maken til teit mat, en slags folkelig fin restaurant(vanskelig å forklare), utorlig dårlig service og relativt dyrt. Jeg syns også at Kaktus på bakklandet er koselig. Den er liten og intim med bra service og lave priser på på både pizza og øl, heller ikke kjøttrettene er særlig dyre.

Endret av hilli
Skrevet

Digger "bare blåbær" ved solsiden. kjempenydelig pizza, og mye annet godtsom er lett å like.

Skrevet
Digger "bare blåbær" ved solsiden. kjempenydelig pizza, og mye annet godtsom er lett å like.

De har noen veldig gode kaker:-) Men rimelig synes jeg ikke det er der.

Skrevet

De har en urtolig god dessert der som jeg ikke husker hva heter... :sikle:

Noe så enkelt som softis med en saus av noe som jeg tror er pasjonsfrukt, veldig syrlig saus.. Så mener sambo at det er banan i den da, men det husker ikke jeg at jeg smakte..

Den kan anbefales!

Druen ved solsiden og..

Ellers er vi stamgjester på resaurantino italiano øverst i Nordre.. Vi elsker det stedet, og spiser det samme hver gang... Blåskjellspasta og hjemmelaget tagliatelle med tomatisert fløtesaus, sopp og erter.. NAM NAM!!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Oj så mange svar!

Takk takk :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Nå er vi vel hjemme fra Jadab, og selskapet mitt mente jeg måtte skrive inn og takke for anbefalningen! Mye og god mat til helt grei pris. Frister til gjentakelse :)

Skrevet

De kinesiske er dårlige..kyllingen er ikke god på de stedene.

Skrevet
De kinesiske er dårlige..kyllingen er ikke god på de stedene.

Hvor er de stedene? Er det alle kinesiske restauaranter i Trondheim du mener? Jeg liker iallfall Szechuan Restaurant som ligger i Olav Tryggvasonsgate.

Har ikke prøvd Jadab etter at de flyttet, men høres jo ut som om det fremdeles er bra mat der :) Fristet nå jeg...

Eller liker jeg maten på Dalat ved Prinsen Kino. Spennede vietnamesisk.

Gjest Madrugada
Skrevet

Bari i samme bygg som Frati er bra! God mat og ikke dyrt!

Gjest lillelou
Skrevet

Her er det flere restauranter jeg skal sjekke ut,ser jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...