AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #1 Del Skrevet 1. oktober 2024 Mamma er syk og får hjelp daglig fra hjemmesykepleien. I kveld gikk strømmen hos henne. Den kom heldigvis tilbake etter en time så det gikk bra. Jeg bor på vestlandet og kjenner på at avstanden er stor. Og jeg kjenner på litt frykt for hvordan det vil gå med mamma om det skulle skje noe som f.eks. alvorlig naturkatastrofe eller noe slikt. Staten vil jo at vi skal klare oss på egen hånd i 7 døgn. Mamma klarer ikke det. Skjønner jo at om det skjer en naturkatastrofe så vil ikke hjemmesykepleien kunne komme frem, slik er det allerede hver vinter når det snør kraftig. Hun har to tykke vinterdyner, så jeg håper hun klarer å holde varmen om strømmen går. Men hun vil ikke klare seg i 7 dager uten hjelp med mat, medisiner, hygiene osv. Men jeg vet ikke hvilke forberedelser jeg kan gjøre for å øke sjansene hennes. Dere andre som er pårørende til eldre eller syke, hva tenker dere om egenberedskapen? Anonymkode: 5bd3f...667 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå