AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #1 Skrevet 1. oktober 2024 Har baby i seteleie. Skal på vendingsforsøk om noen dager. Fungerte det på deg? Tok det lang tid å vende? Vondt eller bare ubehagelig? Om det var vellykket, forble baby med hodet ned til fødsel? Annet du vil fortelle? Anonymkode: a28fd...d0e
Alltidpå Skrevet 1. oktober 2024 #2 Skrevet 1. oktober 2024 Gjorde det for 16 år siden. Var vellykket, men utrolig smertefullt. Les deg godt opp på risikoene. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg aldri gjort det. tok ikke så lang tid, holdt på i ti min kanskje.
Alltidpå Skrevet 1. oktober 2024 #3 Skrevet 1. oktober 2024 Alltidpå skrev (Akkurat nå): Gjorde det for 16 år siden. Var vellykket, men utrolig smertefullt. Les deg godt opp på risikoene. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg aldri gjort det. tok ikke så lang tid, holdt på i ti min kanskje. Gjorde det ved 37 uker. Han holdt seg med hodet ned til fødsel (3 uker etterpå).
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #4 Skrevet 1. oktober 2024 Alltidpå skrev (5 minutter siden): Gjorde det for 16 år siden. Var vellykket, men utrolig smertefullt. Les deg godt opp på risikoene. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg aldri gjort det. tok ikke så lang tid, holdt på i ti min kanskje. Risiko? Som hva, det ble ikke nevnt med et neste ord, heller ikke i skrivet jeg fikk. hva er risken? Anonymkode: a28fd...d0e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #5 Skrevet 1. oktober 2024 Gjorde det få dager for fødsel. Gikk veldig fint og de har full kontroll. De ba meg ligge med hendene over hodet husker jeg og så var de flere i rommet. Mener helt oppriktig at det ikke er noe å grue seg til. Lykke til! Anonymkode: c2cef...299
Anononyma Skrevet 1. oktober 2024 #6 Skrevet 1. oktober 2024 Nå vet jeg ikke hvilken uke du er i ts, men om du fremdeles har tid ville jeg tenkt meg om litt til. Det finnes øvelser du kan gjøre for å få barnet til å snu seg. Husker ikke hva de heter, men er enkelt å finne på Google. Min gutt snudde seg i uke 38 eller 39, det var usikkert lenge, men jeg gjorde øvelser 3 ganger hver dag og har tro på at det hadde en effekt!
Alltidpå Skrevet 1. oktober 2024 #7 Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Risiko? Som hva, det ble ikke nevnt med et neste ord, heller ikke i skrivet jeg fikk. hva er risken? Anonymkode: a28fd...d0e Bedre at du leser deg opp selv enn at jeg skal gi deg informasjon som jeg bare delvis husker. Jeg ble heller ikke informert om risiko på sykehuset. Men leste en del i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #8 Skrevet 1. oktober 2024 Ble spurt om jeg ville at de skulle gjøre et forsøk og ble innkalt til vendingsforsøk da baby lå i seteleie i uke 38. Da jeg kom til time i uke 39 hadde han snudd seg selv. Gjorde alle slags rare øvelser som liksom skal stimulere ungen til å snu på seg. Om det var derfor eller om han bare snudde seg naturlig vet jeg jo ikke, men verdt et forsøk. Det finnes risikoer ved ytre vending så sent i svangerskapet. Anonymkode: 74800...b95
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #9 Skrevet 1. oktober 2024 Har vært forsøkt med meg på riksen. Gikk ikke. Ungen satt helt fast. Synes ikke det var vondt. Jeg husker jeg tenkte etterpå at jeg ikke ville gjort det igjen. Var ganske øm i magen dagen etterpå. Så vidt jeg vet drives det ikke med vendingsforsøk i så mange andre land. Bare ta keisersnitt. Anonymkode: 69bb1...bcc
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #10 Skrevet 1. oktober 2024 Min 3. lå i tverrleie. Fikk beskjed på termindagen at enten ble det keisersnitt ellers måtte de vende. Jeg måtte bestemme meg der og da. Jeg valgte å vende da jeg ville ha vaginal fødsel og var på ingen måte klar for et keisersnitt. Ble ikke gitt noe informasjon om risiko. Selve vendingen var veldig ubehagelig om ikke smertefull. Vendingen var i og for seg suksessfull. De valgte å ta vannet samme dag, uten å informere om det, siden de fryktet at hun kom til å vende seg igjen. Jeg kjente at kroppen ikke var klar for fødsel. De to første var igangsatt 15 og 16 dager over termin, så følte det var for tidlig på termindagen. Fikk riestimulerende medisin, uten at det ga progresjon. Endte derfor til slutt med keisersnitt 2 dager etter vendingen. I retrospekt hadde jeg ikke gjort det. Jeg forsto først senere hvilke risiko vending kan ha. Dessuten endte jeg uansett opp med keisersnitt. Så i mitt tilfelle kunne jeg vært skånet for vendingen og flere runder med smertefull og kantens riestimulerende. Anonymkode: f341e...8d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå