AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #21 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan vil det bli for dere hvis det tredje barnet får noen utfordringer. Hvis forholdet deres ender i skilsmisse, klarer du tre barn Hvis en av dere blir syke/uføre Anonymkode: 57a09...7b0 Det er en av bekymringene mine, er veldig redd for at nummer tre blir født med ekstra utfordringer, og at det blir vanskelig å strekke til - i tillegg til å ta vare på meg selv og forholdet😊 Min samboer og jeg har et veldig nært og sterkt forhold, og er fast bestemt på at vi skal være sammen livet ut. Så det bekymrer meg ikke… Han støtter meg også veldig i avgjørelsen, han tenker både at vi har det fint med 2 barn, og at det hadde vært hyggelig med en til… Anonymkode: 5df54...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #22 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg er i en situasjon der jeg har 2 barn på 6 og 2,5 år. Vi har endelig kommet oss over en «kneik» med utbredning fra ppt og utfordringer med eldste, og søvnvansker med yngste. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid, og er så i tvil på om jeg skal beholde eller ta abort💛 Jeg er 37 år og har generell god helse. Sliter en del med nakke/kjeve smerter og stress, var sykemeldt noen måneder i våres. Hadde bekkenløsning forrige graviditet. Redd for at kroppen ikke vil takle en ny graviditet. Vi er en familie som elsker å være sammen, reise på ferier og leve et fleksibelt og rolig familieliv. Egentlig så har jeg drømt om en til. Men nå kjenner jeg ingen glede rundt et barn til, og tror at det kommer til å vippe lasset. Er også livredd for at det kan være noe galt med det, eller at det er tvillinger. Vi bor i rekkehus, med 3 soverom. Min mann har nettopp startet for seg selv, og tenker å bruke tid på å bygge opp det fremover. Jeg har fast jobb, jobber 80% for å ha minste hjemme en dag fra bhg🙂 Om vi velger å beholde, betyr det at vi må flytte. Det blir vanskeligere å reise, noe hele familien elsker. Jeg er så redd for at vi ikke har kapasitet til en til, og at vi ikke får brukt så mye tid til de to barna vi har. Har noen erfaring med denne problemstillingen? Om dere har valgt abort eller å beholde - hvordan ble avgjørelsen til slutt?🤔 Anonymkode: 5df54...4 Men herregud da, hvorfor brukte du ikke prevensjon, går an å TENKE før man lager barn.......😵😵😵 Anonymkode: f3c97...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #23 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi brukte prevensjon selvsagt, men den fungerte ikke.. Anonymkode: 5df54...4aa Virker ikke, hva brukte dere da, hvorfor virket den ikke , høres rart ut . Anonymkode: f3c97...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #24 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Valgte å beholde. Var tøft de første årene, men nå som de er 6, 9 og 11 angrer jeg ikke et sekund. Angrer mer på hvordan jeg lot det plage meg om vi hadde tatt rett valg. Hvorfor må der flytte forresten? Anonymkode: 005e0...8e3 Det er det jeg også tenker, at det vil gå seg til etterhvert som de blir eldre☺️ Vi har bare tre soverom, og boligen er på 112 kvm… det ville nok fungert for ett år, men så blir det vel trangt. Men fungerer fint for oss 4… Anonymkode: 5df54...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #25 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men herregud da, hvorfor brukte du ikke prevensjon, går an å TENKE før man lager barn.......😵😵😵 Anonymkode: f3c97...092 Som jeg har skrevet tidligere, så brukte vi prevensjon Anonymkode: 5df54...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #26 Del Skrevet 1. oktober 2024 Jeg hadde helt klart valgt abort. Selvsagt velger man ikke bort et barn man allerede har fått, det kan man ikke sammenlikne med. Om du hadde fått barnet, hadde du jo elsket det på lik linje med de andre. Det hadde du også gjort hvis dette gjentok seg et par-tre ganger til. Men det er ikke et barn, det er en celleklump. Du har et valg. Barn nummer tre endrer alt, det vet jeg alt om. Jeg har tre barn. Ønsker du at livet ditt blir snudd på hodet og endret nå? Da beholder du. Ikke? Da tar du abort. Anonymkode: 584bc...5fe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #27 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men herregud da, hvorfor brukte du ikke prevensjon, går an å TENKE før man lager barn.......😵😵😵 Anonymkode: f3c97...092 Oi, du! «Går an å TENKE» før du taster løs i en tråd hvor noen vurderer abort. Det er jo ikke en helt uvanlig greie at folk blir gravide selv om de bruker prevensjon. Nå skriver TS at hun har brukt prevensjon og allikevel blitt gravid, ingenting er 100% sikkert. Herregud, folk blir gravide hele tiden selv om de beskytter seg. Du burde lese deg opp på prevensjonsmidler. Anonymkode: 83acd...9c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #28 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Virker ikke, hva brukte dere da, hvorfor virket den ikke , høres rart ut . Anonymkode: f3c97...092 Les hele tråden, du, skal du få svar. Har du aldri hørt om prevensjonsmidler som feiler? Ikke helt uvanlig Anonymkode: 83acd...9c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #29 Del Skrevet 2. oktober 2024 Jeg ville beholdt. Har erfaring med at barn nummer tre er en stor berikelse i livet og i familien. Men det er også risiko for at nr. 3 velter lasset. Tror dere at dere klarer: * at barnet kanskje sover dårlig og det blir lite søvn i 1-2 år? * at barnet har utfordringer/ ekstra behov * at barnet eller dere blir syke * at noe uforutsett skjer med økonomien/ dårligere råd en periode Anonymkode: ddb2f...4da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #30 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er en av bekymringene mine, er veldig redd for at nummer tre blir født med ekstra utfordringer, og at det blir vanskelig å strekke til - i tillegg til å ta vare på meg selv og forholdet😊 Min samboer og jeg har et veldig nært og sterkt forhold, og er fast bestemt på at vi skal være sammen livet ut. Så det bekymrer meg ikke… Han støtter meg også veldig i avgjørelsen, han tenker både at vi har det fint med 2 barn, og at det hadde vært hyggelig med en til… Anonymkode: 5df54...4aa Gå for å beholde, siden dere er så trygge i forholdet. Du kommer ikke til å angre🥰 Anonymkode: fb573...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #31 Del Skrevet 2. oktober 2024 Jeg kom i samme situasjon som TS. Ble plutselig uplanlagt gravid når minste var 3,5. Jeg var veldig i tvil om abort eller ikke, da jeg hadde de samme bekymringene som TS. Vi valgte å beholde. Vi flyttet til større bolig (som bare har blitt en berikelse for alle), og i starten var det kjempekoselig med en unge til. Men helsa mi tålte det dessverre ikke, komplikasjoner etter fødsel og for høy belastning etterpå, gjorde at jeg ble ufør. Ekteskapet mitt tålte ikke alle begrensningene min sykdom ga, og jeg sitter nå igjen ufør og alene, med 50% ansvar for tre barn. Minste har også ekstra utfordringer, for å toppe det hele. Ikke "alvorlige", men nok til at det gir mye ekstra arbeid i hverdagen, ekstra møter og kurs med skole/ habilitering osv. Hun har en diagnose nå, og de ønsker å utrede henne for to til. Hadde selvsagt aldri byttet bort minste nå, men i retrospekt burde jeg tatt abort..😢 Så ja, worst case scenario kan også skje dessverre. Anonymkode: c4c2d...ee5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #32 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor i all verden bruker du ikke prevensjon? 2 barn fra før, da vet du godt hvordan barn lages. Anonymkode: 06a67...a2f Idiotkommentar! Anonymkode: ba18f...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #33 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men herregud da, hvorfor brukte du ikke prevensjon, går an å TENKE før man lager barn.......😵😵😵 Anonymkode: f3c97...092 Hjelpe meg, enkelte folk er bare kokko! Anonymkode: ba18f...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #34 Del Skrevet 2. oktober 2024 Tenker det viktigste er å ivareta barna dere har, klarer dere det med en tredjemann der dere ikke vet hva dere får? Man vet jo aldri om barnet man får er friskt. Anonymkode: 7da01...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #35 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men herregud da, hvorfor brukte du ikke prevensjon, går an å TENKE før man lager barn.......😵😵😵 Anonymkode: f3c97...092 Er du tilbakestående? Du skjønner at prevensjon kan svikte ikke sant? Det går an å tenke før du skriver tull. De la seg ikke ned å tenkte at nå skal vi lage et barn og så ser vi hva vi gjør. Anonymkode: 7da01...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #36 Del Skrevet 2. oktober 2024 Jeg valgte å beholde i en svært lik situasjon. Har aldri angret i et sekund. Det gikk over all forventning. Hva som er riktig for dere, er det kun dere som kan avgjøre. Kjenn godt på magefølelsen, den er som oftest riktig❤️ Anonymkode: a953d...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #37 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har dere vært nøye med hvordan kondomen ble satt på, så det ble gjort riktig? Unngikk dere dagene med eggløsning? Spør bare fordi jeg selv er redd for å bli gravid nå, passer dårlig😅 Anonymkode: 43d17...3a9 Jeg har basert meg på kondom hele livet, aldri blitt uplanlagt gravid. Jeg skjønner ikke hvordan det går hvis den brukes rett. Blir det hull på den revner den fullstendig og man oppdager det om ikke annet etterpå. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Dette er ikke en kritikk av TS, hun spør ikke om prevensjonsopplæring, da synes jeg folk kan holde seg for gode til det. Til deg TS, jeg hadde fokusert på de barna jeg allerede hadde. Anonymkode: a9cf3...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #38 Del Skrevet 2. oktober 2024 brutalt svar, men å velge bort noe som ikke ER der ennå er "enklere" enn å leve med det som kommer om det IKKE fungerer.. Anonymkode: 6351f...13e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #39 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er i en situasjon der jeg har 2 barn på 6 og 2,5 år. Vi har endelig kommet oss over en «kneik» med utbredning fra ppt og utfordringer med eldste, og søvnvansker med yngste. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg er gravid, og er så i tvil på om jeg skal beholde eller ta abort💛 Jeg er 37 år og har generell god helse. Sliter en del med nakke/kjeve smerter og stress, var sykemeldt noen måneder i våres. Hadde bekkenløsning forrige graviditet. Redd for at kroppen ikke vil takle en ny graviditet. Vi er en familie som elsker å være sammen, reise på ferier og leve et fleksibelt og rolig familieliv. Egentlig så har jeg drømt om en til. Men nå kjenner jeg ingen glede rundt et barn til, og tror at det kommer til å vippe lasset. Er også livredd for at det kan være noe galt med det, eller at det er tvillinger. Vi bor i rekkehus, med 3 soverom. Min mann har nettopp startet for seg selv, og tenker å bruke tid på å bygge opp det fremover. Jeg har fast jobb, jobber 80% for å ha minste hjemme en dag fra bhg🙂 Om vi velger å beholde, betyr det at vi må flytte. Det blir vanskeligere å reise, noe hele familien elsker. Jeg er så redd for at vi ikke har kapasitet til en til, og at vi ikke får brukt så mye tid til de to barna vi har. Har noen erfaring med denne problemstillingen? Om dere har valgt abort eller å beholde - hvordan ble avgjørelsen til slutt?🤔 Anonymkode: 5df54...4aa Sto i denne situasjonen i fjor. Endelig kommet over noen tøffe tak med to barn på 3 og 5. Står i 60% jobb, har vikariat ekstra så økonomien går rundt. En mann som jobber mye og er ofte borte. 3 soverom i huset. Hadde en eksamen i fjor og skulle ta en igjen på våren for å få ferdig utdanningen min. Valgte å beholde, men ble så dårlig i graviditeten at jeg ikke kunne være vikar i annen jobb. Så økonomien ble ganske stram. Fungerte ikke for de eldste barna så lenge jeg var gravid, men fikk ekstra hjelp av familie. Hva hus angår så deler nå de eldste rom og det fungerer bra. Skaffet en bil som rommer 3 seter baki, så det løste seg fint. Fikk desverre en baby med ekstra utfordringer så det krever endel av meg å fungere for alle nå. Men alt i alt så har det løst seg veldig bra. Jeg er glad jeg beholdt. Anonymkode: d61ed...f14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #40 Del Skrevet 2. oktober 2024 Det er jo utrolig vanskelig, og ingen her kan si hvordan det kommer til å bli. Det kan gå kjempebra, og det kan gå kjempedårlig (som svarene i denne tråden viser). Siden både du og mannen din har litt lyst på en til, så er dette kanskje eneste mulighet? Du har jo hatt et lite ønske om en tredje skriver du, og han sier det hadde vært hyggelig med en til. Tenk om dere tar abort, men om et par år ønsker en til, men da er det for sent? Det spørs litt på helsa di, og på økonomien. Det meste ordner seg nok økonomisk. Min far steriliserte seg etter to barn, fordi de syntes det var nok. Et par måneder etter steriliseringen skulle han på sjekk om steriliseringen var vellykket. Min mor følte seg litt dårlig og trodde hun hadde fått urinveisinfeksjon. Hun sendte en urinprøve med min far til legen (liten bygd og ett legekontor). Beskjeden til min far: "Steriliseringen var vellykket, men hva skal dere kalle tredjemann?" Jeg ble altså unnfanget rett før min far steriliserte seg 😛 Abort var aldri et alternativ (påstår de), og de endte opp med 3 jenter på under 5 år. Min far hadde akkurat startet et bilverksted sammen med sin bror og var mye på jobb, men det gikk visstnok greit. Jeg var visst en drømmebaby, helt som bestilt sier min mor. Glad og fornøyd og gråt nesten aldri. Dere må nesten skrive en liste på for og imot. Helse, økonomi, ønske om en til, hva hvis barnet har utfordringer osv. Anonymkode: 448b2...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå