AnonymBruker Skrevet 1. oktober #1 Del Skrevet 1. oktober Vi bygger hus med utleiedel. Varmekabler i stue/kjøkken i utleiedel vil koste 40.000,- (er varmekabler på bad og i gang) er det verdt det? Eller skal vi heller satse på å få installert en varmepumpe? Anonymkode: 3da8e...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #2 Del Skrevet 1. oktober Søren, klarte å poste denne i feil kategori ts Anonymkode: 3da8e...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 1. oktober #3 Del Skrevet 1. oktober (endret) Varmepumpe bruker minst strøm Endret 2. oktober av Meowmere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #4 Del Skrevet 1. oktober Varmekabler suger strøm som bare det - veldig dyrt. Varmepumpe er mye billigere. Anonymkode: 33843...143 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #5 Del Skrevet 1. oktober Hvis utleiedelen er i kjelleren, ville jeg absolutt hatt varme i gulvet. Ha varmepumpe i tillegg. Dere har ikke vurdert vannbåren varme i hele huset? Anonymkode: 2826b...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #6 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bygger hus med utleiedel. Varmekabler i stue/kjøkken i utleiedel vil koste 40.000,- (er varmekabler på bad og i gang) er det verdt det? Eller skal vi heller satse på å få installert en varmepumpe? Anonymkode: 3da8e...f9b Spørsmålet burde vel heller være hva som er best for huset, for å forhindre muggdannelse? Da er utvilsomt varmekabler besteløsning, forutsagt at varmekablene brukes korrekt av den som bor i boligen til enhver tid. (Noe å ta inn i leiekontrakten?) Anonymkode: 39780...382 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #7 Del Skrevet 1. oktober Enten varmekabler og egen strømmer, eller varmepumpe hvis strømmen er inkludert. Varmekabler andre steder enn bad i utleiedel med inkludert strøm er en dårlig deal. Anonymkode: 957d9...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #8 Del Skrevet 1. oktober Hvis utleiedelen er i kjeller eller delvis under bakkeplan, så ville jeg gått for både varmekabler OG varmepumpe. Varmepumpe er det mest prisgunstige strømmessig, men varmekabler er veldig forebyggende fukt og mugg. Varmekabler er derimot veldig kostbart å bruke. Ville ikke hatt det som eneste oppvarming, samme gjelder panelovner. Jeg ville valgt varmekabler om gulvet nå ligger åpent og klart/skal byttes, for dette vil det være vanskelig å legge senere. Varmepumpe kan enkelt installeres i ettertid. Anonymkode: 2608a...96c 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #9 Del Skrevet 2. oktober Det er jo en god ide å tenke på de som skal leie og ikke bare seg selv. Da blir det ganske dust å lage de løsningene som er dyrest for leietaker så lenge det er de som dekker strømmen, men gå for noe økonomisk smart om man skal betale selv. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enten varmekabler og egen strømmer, eller varmepumpe hvis strømmen er inkludert. Varmekabler andre steder enn bad i utleiedel med inkludert strøm er en dårlig deal. Anonymkode: 957d9...bb0 Anonymkode: fad71...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #10 Del Skrevet 2. oktober Hvis jeg hadde bygget nytt hus så hadde jeg gått for begge deler og separat strømmåler, samme med internettlinje slik at leietaker kan ordne med egen strømleverandør og abonnement på internett. Anonymkode: eed95...e13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #11 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo en god ide å tenke på de som skal leie og ikke bare seg selv. Da blir det ganske dust å lage de løsningene som er dyrest for leietaker så lenge det er de som dekker strømmen, men gå for noe økonomisk smart om man skal betale selv. Anonymkode: fad71...b7b Kan godt være det er dust å lage den dyreste løsningen for leietakere, men det er ikke dust å lage den løsningen som bevarer huset best mulig. Det må og kunne kalles litt dust, for å bruke din terminologi, å måtte spørre på kg om noe man ikke har brukt fagfolk til å sette seg inn i forskjellene på. Bygger man hus, så bør man bygge slik at huset varer, og ikke slik at man får store problemer og utgifter med å renorvere etter noen år, det vil jeg kalle dust. Anonymkode: 39780...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #12 Del Skrevet 2. oktober Hadde gått for gulvmontert varmepumpe med montert så den sprer varmen i alle rom. Varmekabler er dyrt å legge, dyrt i bruk,dyrt å reparere. Leieboer får bruke ullsokker eller tøfler. Anonymkode: 9db52...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #13 Del Skrevet 3. oktober Varmefolie og varmepumpe er veien å gå. Koster ca det samme i bruk, her kjører jeg pumpe til hverdags og plusser på gulvet når jeg har gjester. Jeg kan godt spare de to timene jeg er våken etter jobb, men gjester skal ikke fryse og varme fra gulv gir en mye bedre følelse av velvære enn pumpe. Anonymkode: ace75...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #14 Del Skrevet 3. oktober Varme i gulvet + varmepumpe er både mest komfortable og mest økonomiske. Når gulvet er varmt, trenger man ikke å kjøre varmepumpe like mye, fordi med bare litt varme i gulvet vil lavere temperatur oppleves komfortabelt. Og varmepumpe er jo mest økonomiske oppvarming. Anonymkode: 8f1e9...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #15 Del Skrevet 3. oktober Jeg leier en plass med varmekabler i gulv og de har jeg hatt på en gang. Når strømregningen kom gikk de rett av og de har ikke vært i bruk siden. Med unntak av badet så klart. Har også flere venner som leier med varmekabler i alle gulv og de bruker de heller ikke/har lært på den harde måten at det er svindyrt. Vi bruker ullsokker/tøfler inne om det er gulvkaldt. Jeg hadde definitivt valgt varmepumpe. Idiotisk å bruke masse penger på varmekabler som mulighets ikke blir brukt uansett. Anonymkode: e8789...3db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå