Gå til innhold

barcelona

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tutta_*
Skrevet

Skal på påskeferie til Barcelona i år, og lurer på hva jeg kjøper og hvor. Elsker klær- vesker- smykker- sko- men har en lei tendens til ikke å kjøpe noe som helst når jeg er på storbyferie, fordi jeg rett og slett ikke vet hvor jeg skal se. Vet at Zara og Mango har endel, men er det flere steder jeg skal lete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

http://www.pullbear.com/main.php?idioma=esp

Synes dette er en bra butikk. Den ligger bla i en gate som er ved siden av La Rambla (hovedgaten)

Jeg har også det problemet at jeg aldri finner noe når jeg er ute og reiser. Men i Barcelona fant jeg masse! Det er en super by med masse shoppingmuligheter! Gled deg :)

Endret av Aliana
Gjest Elfrida
Skrevet

Hvis du liker sko og vesker har Barcelona masse å tilby. Jeg anbefaler særlig et merke som heter Hispanitas, som lager matchende sko og vesker. Jeg vet ikke om de har en egen butikk, de finnes i hvert fall i mange vanlige skobutikker. De lager en og samme skomodell i flere farger, og ofte får du samme farge og stil i flere typer sko og vesker.

Du har nevnt Zara og Mango. Andre kjedebutikker som du sikkert finner i sentrum av Barcelona:

Woman's secret er en søt undertøysbutikk med litt klær og tilbehør i tillegg til undertøy

Calzedonia har masse strømper og sokker.

El Corte Inglés er en kjede magasiner som har alt mulig, ala Steen strøm, her kan du finne spanske delikatesser (ofte supermarked i underetasjen), silkesjal, hatter, designerklær og kjerringtøy.

Kukuxumusu har morsomme t-skjorter, postkort og annet rusk

Pimkie har trendy tøy - litt fjortisaktig, men de slår til med fine ting også

Husker ikke flere - men jeg har aldri hatt problemer med å shoppe i spanske byer, og jeg er også en av de som ikke finner så mye ellers.

Spanske størrelser har andre nummer enn hos oss, jeg tror man må opp to størrelser, så hvis du bruker feks 38 må du opp i 42. Husker ikke helt, men det finner du ut. Det er bare størrelsene som har andre tall, de har stort sett de samme størrelsen som her, og ikke som i Italia hvor du må fly byen rundt for å finne noe over 36...

Skrevet

Massimo Dutti ligger på hvert hjørne og prisene er langt lavere enn i Norge. Regner med du kjenner kjeden fra Norge. Zara er også veldig mye billigere enn samenlignet med f.eks England. Mango er også billigere i Spania!

Bershka butikker er det også mange av, og de har ofte noe kule klær. Litt mer fjortis..

Jeg ville styrt laaaangt unna Pimkie som nevnes ovenfor. Elendig kvalitet og stygge klær rett og slett!!

Lykke til! Du er heldig :)

Jeg bruker for øvrig samme str i Spania som ellers. I alle fall på Mango, Zara, Massimo D..

Skrevet

Stradivarius har mye kult, i tillegg til de som nevnes over her. Du finner en butikk ikke langt unna Zara, Pimkie, Mango etc, i området La Rambla/Plaza Catalunya.

Skrevet

http://www.spain-info.com/barcelona/Barcelona-shopping.htm

Passeig de Gracia var veldig gøy, hold deg unna Ramblaen mtp shopping.. Jeg syns Corte d'Ingles er kjedelig da, liker ikke den type shoppingsenter.. Ellers var det masse kule butikker - det står i de fleste brosjyrer-nettsteder hvor du bør gå og jeg syns det stemte godt overens med hva de skrev.. Zara i Passeig de Gracia var en drøm...kjempestor!!! (JA til Zara i Norge!!! :sur: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...