AnonymBruker Skrevet 1. oktober #1 Del Skrevet 1. oktober Jeg var på gruppetime (pure strength) på Sats i går, og i dag har jeg vært helt ødelagt i beina. Klarer nesten ikke gå pga jeg har sånn smerter i kneet. Bare gråter og gråter, det er virkelig helt grusomt. Jeg har kne-artrose og fysio har sagt at utfall er en bra øvelse. Men det hjelper jo ikke det når jeg gråter av smerter og hovner opp i kneet. Er det meningen at det skal gjøre så vondt? Jeg gjør øvelsen riktig og. Har tatt ispose på for å bedøve litt. Tror jeg må unngå styrke på gruppetime og holde meg til andre øvelser. Får aldri vondt i knærne av knebøy / hip thrust / markløft f.eks. Noen som har tips til andre øvelser for bein som også er bra? Anonymkode: 55aee...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #2 Del Skrevet 2. oktober Utfall krever en helt annen styrke og stabilitet enn knebøy. Problemet med gruppetimer er at det er vanskelig å regulere seg etter eget behov, og derfor peiser man på. Jeg ville heller fokusert på andre øvelser, man må ikke ta utfall for å trene bein eller rumpe. Knebøy er suverent. Anonymkode: aaac5...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #3 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utfall krever en helt annen styrke og stabilitet enn knebøy. Problemet med gruppetimer er at det er vanskelig å regulere seg etter eget behov, og derfor peiser man på. Jeg ville heller fokusert på andre øvelser, man må ikke ta utfall for å trene bein eller rumpe. Knebøy er suverent. Anonymkode: aaac5...009 Edit: for min del kan jeg ikke gjøre utfall fordi jeg mangler styrken og stabiliteten for å gjøre øvelsen riktig. Dvs da overkompenserer jeg og gjør øvelsen feil, som da gir smerter. Så ikke ta utfall nå, for du skal ikke ha slike smerter etter en øvelse. Fokuser på andre øvelser for å bygge styrke og balanse, også kan du heller prøve utfall om noen mnd - veldig forsiktig. Anonymkode: aaac5...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #4 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 21.02): Klarer nesten ikke gå pga jeg har sånn smerter i kneet. Bare gråter og gråter, det er virkelig helt grusomt. Anonymkode: 55aee...fb1 Skjerp deg, menneske Anonymkode: 0b149...2fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #5 Del Skrevet 4. oktober Hvor mye vekt brukte du? Høres ut som om du har overbelastet kneet noe veldig. Enig i at gruppetime kanskje ikke er det beste for deg. Heller få repetisjoner med lettere vekt også kan du bygge deg opp over tid hvis du ikke har noe smerter i etterkant. Men nå må du bare ta det rolig. Ispose er lurt! God bedring ❤️ Anonymkode: b656d...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #6 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 20.54): Skjerp deg, menneske Anonymkode: 0b149...2fa Hva i helvete er galt med deg siden du svarer sånn? Du må seriøst ha problemer. Finn på noe annet enn å slenge dritt på KG kanskje? Du er rapportert. Les gjennom reglene her og ta deg et kurs i folkeskikk. Jeg har vært hjemme fra jobb siden tirsdag, er fortsatt helt hoven i kneet med store smerter og veldig vondt. Har bare fått beskjed om å ha på ispose og ta ibux av lege så er ikke stort som kan gjøres dsv. Har gått snart en uke uten bedring, så er nok en overbelastning som legen mente og. Hadde ikke spesielt tunge vekter en gang, bare 2 x 7 kg hantler. TS Anonymkode: 55aee...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå