Gå til innhold

Oppbevaring av hundefôr, hjelp

Turboturid

Anbefalte innlegg

Hvordan oppbevarer dere hundefôr til stor hund?

jeg har vert innom europris for å se om de har en tett boks med lokk til oppbevaring uten og lykkes med det. 
Har sett enkelte spesiallaget til dette men de er for små!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppbevarer i originalpose med ziplås, nedi en stor fôrtønne, fikk en fra appetitt for mange år siden. 

Anonymkode: 06f84...0ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppbevarer i originalpose med ziplås, nedi en stor fôrtønne, fikk en fra appetitt for mange år siden. 

Anonymkode: 06f84...0ae

Det foret vi bruker har ikke ziplås🥲 akkurat en fortønne av noe slag vi trenger ja😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fantastisk! Ganske nærme det vi trenger ja, men ingen som har 15 kg dunk liksom?

men det blir nokk ditt forslag viss jeg ikke finner noe større. Tusentakk for forslaget du kom med 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboturid skrev (3 minutter siden):

Fantastisk! Ganske nærme det vi trenger ja, men ingen som har 15 kg dunk liksom?

men det blir nokk ditt forslag viss jeg ikke finner noe større. Tusentakk for forslaget du kom med 🤩

Felleskjøpet har, kjøper til kraftfor til gårdsdyr og det går mye nedi dem

https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/huset/oppheng-og-oppbevaring/oppbevaringsboks/oppbevaringstoenne-mlokk-60-li-50280856/?rToken=ChQxMzE1Mzk4NTQzOTc4MjM1MTAyOBANGiNvdGhlcnN5b3VtX290aGVycy15b3VfMTY3MDg1NzM4MzgzNiITb3RoZXJzLXlvdS1tYXktbGlrZSgAOii08dES9_HREvrx0RKy8dESjPLRErvy0RKP8tESqfLREq3y0RK-8tES

Største er på 60-80 liter ca 

Anonymkode: 7fe1e...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turboturid skrev (38 minutter siden):

Jeg lette etter det jeg også, men fant ingen som ikke var tomme på lagret. Samt så ville jeg ha en med lokk som satt skikkelig, men som også var enkel å åpne.

I ettertid har det ikke gjort noe at den bare nesten tar 15 kg, for hvor lenge av gangen har man egentlig 15 kg i den...

Anonymkode: 2988c...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziplås er på sekk.står i gang. Så fyller jeg opp en boks jeg kjøpte på Ikea som jeg har i et skap på kjøkkenet. plast med tett gummipakning. 

Anonymkode: 3e582...dd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrfôr skal enten oppbevares i original forpakning med ziplås i opp til 6 uker, kjølig men ikke kaldt og godt lukket mellom hver åning. Eller frydt og mengden tas ut til hvert måltid, holder da lenge. 

Tørrfôr er ferskvare siden det inneholder fett son lett oksiderer og blir da direkte giftig over tid.

Anonymkode: ab200...3d7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så en lufttett forbøtte er altså greit, det må ikke være original pose eller fryst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så en lufttett forbøtte er altså greit, det må ikke være original pose eller fryst....

Originalforpakningen burde være rett i boksen, skal det være rett i boks må den være hundre prosent tett og skal dermed ikke være i plast eller annet som kan avgi kjemikalier, samt må veldig grundig vaskes mellom hver sekk. Men det vil uansett bli forringet holdbarhet altså mindre enn opptil 6 uker siden det vil bli mer luft her enn ved forpakningen der luften er klemt ut før hver lukking.

Anonymkode: ab200...3d7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...